Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جنوب نیوز»
2024-05-06@14:11:51 GMT

حفاظت ویژه بادیگاردهای وزارت کشور از جهانگیری

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۷۸۹۷۸

حفاظت ویژه بادیگاردهای وزارت کشور از جهانگیری

عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور و رئیس این ستاد چندی قبل طی اظهاراتی گفته بود: «چنانچه مواردی مثل ناامید کردن مردم، سیاه‌نمایی و آمار غلط و تحلیل‌های مبنتی بر آمار نادرست داده شود اول از طریق همین ستاد تذکر داده می شود و اگر تذکرات بیش از دو بار تکرار بشود و توجهی نشود قوه قضاییه ورود می کند.»[8]

به گزارش جنوب نیوز؛ اسحاق جهانگیری، فعال اصلاح‌طلب و معاون رئیس‌جمهور روحانی، مدتیست که در قبال فضای عمومی کشور ایران از عباراتی مثل «شرایط ته درّه»، «وجود فساد گسترده در کشور و در میان مسئولان» و «بحران معیشت» استفاده می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

[7]

این در حالی است که این مقولات هرگز با واقعیت رو به پیشرفت کشور منطبق نیستند، استفاده از این عبارات در کلام رهبر انقلاب به شدت نهی شده است و نهادی به نام «ستاد تبلیغات اقتصادی» نیز در وزارت کشور موظف به برخورد امنیتی و قضایی با صاحبان این سخنان است.

عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور و رئیس این ستاد چندی قبل طی اظهاراتی گفته بود: «چنانچه مواردی مثل ناامید کردن مردم، سیاه‌نمایی و آمار غلط و تحلیل‌های مبنتی بر آمار نادرست داده شود اول از طریق همین ستاد تذکر داده می شود و اگر تذکرات بیش از دو بار تکرار بشود و توجهی نشود قوه قضاییه ورود می کند.»[8]

او در مقطعی دیگر نیز در جلسات ستاد تبلیغات اقتصادی تأکید کرد: رسالت تاریخی همه دستگاه ها در عرصه های مختلف نظام، صیانت از مردم در برابر بمباران تبلیغاتیِ یأس آفرین و تحریک کننده دشمن، و اتخاذ یک ساز و کار موثر در امر اطلاع رسانی و تبلیغات برای شکل گیری صحیح ادراک مردم است و این مهم ضرورت دارد.[9]

*یک تطابق ساده میان اظهارات و کلیدواژه‌هایی که جهانگیری این روزها به‌کار می‌برد با آنچه که وزیر کشور در جلسات ستاد تبلیغات اقتصادی می‌گوید؛ به وضوح نشان می‌دهد که یک جای کار نقص آشکار دارد!

و آن اینکه چه رانت یا مانعی وجود دارد که برخورد قضایی و امنیتی بر تمام ناامیدکنندگان و سیاه‌نمایان روا باشد اما کسانی مثل اسحاق جهانگیری و یا داماد رئیس جمهور روحانی[10] که از منابر عمومی مشغول ناامید کردن مردم و سیاه‌نمایی از اوضاع کشور هستند از این برخوردها مصون باشند، کأنه در حصار حفاظت‌ها باشند و هیچیک از مقامات ارشد دولت نیز با اظهارات سیاه‌نمایانه آنها که در واقع ردّیه‌ای بر کارنامه خود آنهاست؛ برخورد نکنند!

این سؤالی است که هیچکس جز  شخص وزیر کشور بعنوان رئیس ستاد تبلیغات اقتصادی قادر به رمزگشایی از پاسخ آن نیست.

آیا در ستاد تبلیغات اقتصادی مشغول تماشای یک نمایش و یک مجلس‌آرایی دولتی هستیم؟ آیا جهانگیری از اتوریته‌ای برخوردار است که هیچکس را یارای برخورد با سیاه‌نمایی‌های او نیست و یا احتمالاتی بدبینانه‌تر؟

همچنین است که آیا باز هم باید شاهد شنیده شدن فریادی از درون دولت باشیم که در اعتراض به همقطارش می‌گوید به دشمن گِرا ندهید؟!

ذکر این نکته نیز ضروری به نظر می‌رسد که آنچه که امثال جهانگیری بر منابر عمومی می‌گویند تأثیری بسیار بیشتر و عمیق‌تر بر تخریب اذهان عمومی می‌گذارد که استشفای آن نیز به این سادگی ممکن نیست.

لازم به توضیح است که بر خلاف اصرارهای آقای جهانگیری و دوستان مصون از برخورد ایشان! شرایط کشور به هیچ وجه شبیه به شرایط «شعب ابی‌طالب» و یا شرایط «ته درّه» نیست بلکه ایران اسلامی اگرچه با مشکلاتی مواجه است اما به اثبات واقعیت‌ها و آمار در شرایط «بدر و خیبر» قرار دارد، توانسته اثر تحریم‌ها را به کمتر از 20 درصد برساند،‌ در تأمین مایحتاج مردم با هیچ مشکلی مواجه نیست، اثر تهدیدات نظامی علیه خود را به صفر رسانده است و از تمام کشورهای متحد خود نیز حمایت سیاسی، اقتصادی و نظامی دارد.

و این نکته نیز بدیهیست که حکومتی که می‌تواند از متحدان خود حمایت‌های مختلف داشته باشد به هیچ وجه با شرایط ته درّه و بحرانی که آقای جهانگیری اصرار دارد تطابق ندارد.

قسمت حائز اهمیت ماجرا اینجاست که جهانگیری در حالی با ابتناء بر گرانی‌های دستکند دولت و اصلاح‌طلبان از بحرانی بودن شرایط می‌گوید که خود در مقطعی دیگر اظهار می‌دارد که دولت توانایی خاصی برای نظارت بر قیمت‌ها ندارد.[11]

واضح و مبرهن است که اگر نظارت کافی بر قیمت‌ها وجود داشت و گرانی لجام گسیخته شکل نمی‌گرفت؛ طبیعتا بازاری هم برای بحران‌نمایی‌های جهانگیری وجود نداشت! معادله‌ای ساده که سؤالات مهمی را به ذهن متبادر می‌کند

منبع: جنوب نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۷۸۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه وزارت علوم در حمایت از دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی

وزارت علوم با صدور بیانیه‌ای ضمن محکومیت جنایات وحشیانه رژیم کودک‌کش صهیونیستی از مدیران جوامع علمی خواست که به حق آزادی بیان در دانشگاه‌ها احترام بگذارند و از ورود نیروهای امنیتی به دانشگاه‌ها جلوگیری کنند. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در محکومیت اقدامات دولت‌های غربی علیه جوامع علمی ضد صهیونیست و حمایت از حرکات آزادی‌خواهانه اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های آمریکایی و اروپایی بیانیه‌ای صادر کرد.

بیداری دانشگاهیان آمریکا حاصل رسوایی رژیم صهیونیستی است

متن بیانیه به شرح زیر است:

مردم ستمدیده‌ی فلسطین بیش از شصت سال است که بدترین نوع تروریسم را تجربه میکنند. آیا در دنیای امروز، قساوت دیگری را در این حجم و ابعاد و با این تداوم زمانی می‌شناسید‌؟ به گلوله بستن بانویی در وسط خیابان فقط به جرم اعتراض به سربازِ تا دندان مسلّح، اگر تروریسم نیست پس چیست؟ این بربریّت چون توسّط نیروی نظامی یک دولت اشغالگر انجام میشود، نباید افراطی‌گری خوانده شود؟ یا شاید این تصاویر فقط به این علّت که شصت سال مکرّراً از صفحه‌ی تلویزیون‌ها دیده شده، دیگر نباید وجدان ما را تحریک کند.

جوانان عزیز! من امید دارم که شما در حال یا آینده، این ذهنیّت آلوده به تزویر را تغییر دهید؛ ذهنیّتی که هنرش پنهان کردن اهداف دور و آراستن اغراض موذیانه است. رنج‌های امروز اگر مایه‌ی ساختن فردایی بهتر و ایمن‌تر نشود، فقط به خاطره‌هایی تلخ و بی‌ثمر فرو خواهد کاست. من ایمان دارم که تنها شما جوانهایید که با درس گرفتن از ناملایمات امروز، قادر خواهید بود راه‌هایی نو برای ساخت آینده بیابید و سدّ بیراهه‌هایی شوید که غرب را به نقطه‌ی کنونی رسانده است. (فرازهایی از نامه امام خامنه‌ای به عموم جوانان در کشورهای غربی‌)"

ملت مظلوم و مقتدر فلسطین بیش از 7 دهه تحت اشغالگری رژیم صهیونیستی اسرائیل قرار داشته و از حق مسلم حیات در سرزمین خودشان محروم شده اند.

در 7 اکتبر 2024 عملیات طوفان الاقصی توسط نیروی مردمی حماس برای دفاع از سرزمین فلسطین در مقابل سالها ظلم و اشغالگری صهیونیست‌ها صورت گرفت. رژیم کودک کش اسرائیل به دلیل عجز و ناتوانی در مقابله نظامی با نیروهای جبهه مقاومت، به تداوم ظلم و آدم کشی در غزه به ویژه حمله به مراکز آموزشی و بهداشتی و حمله به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه و شهادت رساندن دیپلمات‌های کشورمان پرداخت.

در این مدت بیش از 35 هزار نفر از مردم بیگناه غزه به ویژه زنان و کودکان به دست رژیم غاصب به طرز فجیعی قتل عام شده اند. این حجم کشتار، دل ملت‌های آزاده را در کل جهان به درد آورده و حرکت‌های مردمی در دفاع از ملت مظلوم فلسطین را شکل داده است.

غربی‌ها و طرفداران صهیونیست‌ها با حقیقتی عریان روبرو شده‌اند؛ آحاد ملت‌ها در غرب و آمریکا انگشت به دهان مانده‌اند؛ بازداشت و دستگیری قریب به 2500 دانشجو و استاد در دانشگاه‌های کلمبیا، بوستون، لس‌آنجلس، آستین، تگزاس، ییل، نیویورک، ماساچوست، اموری، هاروارد، براون، میشیگان، مینه‌سوتا، برکلی و ده‌ها دانشگاه دیگر با ورود خشن پلیس و استفاده از گاز اشک‌آور تنها به جرم فریاد علیه نسل‌کشی صهیونیست‌ها در قتل عام 35 هزار فلسطینی بیگناه که قریب به 15 هزار تن از آنها کودکانی‌اند که الفبای زندگی را تجربه نکرده‌اند؛ رخدادی که ذهنیت و تصویر دموکراسی در غرب را همچون تبلی توخالی در برابر افکار عمومی به لرزه انداخت و زنجیره اعتراضات فراگیری را علیه حمایت‌های بی چون و چرای متحدان این رژیم کودک‌کش در جوامع علمی ایجاد کرد.

اکنون موجی جدیدی از بیداری در وجدان انسان‌ها به ویژه دانشگاهیان در سراسر دنیا آغاز شده که نوید دهنده حرکت و نهضتی پایدار و مداوم در احقاق حق ملت مظلوم فلسطین می باشد. دانشگاهیان در سراسر دنیا به ویژه کشورهای آمریکایی و غربی بر اساس دفاع از انسانیت و حقوق بشر، جنبش های بشردوستانه به راه انداخته اند و موجی از حمایت و پشتیبانی از مردم مظلوم غزه به راه انداخته اند.

ضمن حمد خداوند و سپاس از دانشگاهیان در سراسر دنیا به ویژه دانشگاهیان عزیزی که در دل کشورهای مدعی حقوق بشر، بر اساس مسئولیت و وظیفه انسانی و احترام به حق حیات یک ملت و با آگاهی و شجاعت با شکل دادن تجمعات متعدد در دانشگاه‌ها خواهان پایان دادن به ظلم و تجاوز در سرزمین های اشغالی و احقاق حق ملت مظلوم فلسطین هستند، اعلام می داریم تا پایان دادن این اشغالگری و محکومیت رژیم صهیونیستی این حرکت را ادامه دهید.

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ضمن محکومیت جنایات وحشیانه و ددمنشانه رژیم کودک‌کش صهیونیستی و محکوم کردن برخوردهای امنیتی با دانشجویان و اساتید، از مدیران جوامع علمی و نهادهای مرتبط در کشورهای اروپایی و آمریکایی درخواست می‌نماید، به حق آزادی بیان در دانشگاه‌ها احترام بگذارند و از ورود نیروهای امنیتی به دانشگاه‌ها برای سرکوب دانشگاهیان جلوگیری کنند. به امید پیروزی نهایی ملت فلسطین و اقامه نماز در قدس شریف ان‌شاءالله»

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست: رهاسازی چاه‌های نفت آب و خاک خوزستان را آلوده می‌کند
  • همه عوامل اجرایی انتخابات باید حافظ رای مردم باشند
  • صیانت از آرای مردم وظیفه اصلی است
  • شرکت زوج‌های عضو کانون‌های مساجد کردستان در دوره علمی آموزشی«شمس»
  • بیانیه وزارت علوم در حمایت از دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی
  • بررسی وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • برگزاری سومین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در وزارت امور خارجه
  • جزئیات جریمه قطعی بدحجابی از زبان عضو کمیسیون ویژه لایحه عفاف و حجاب
  • وزارت نیرو: امسال خاموشی نداریم
  • عکسی از تیپ خاص اسحاق جهانگیری در طبیعت /هوا واقعا دلچسب است