Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمود صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره این‌که بازهم این روزها شاهد تخریب دولت و وزرا به صورت گوناگون هستیم آن هم در شرایطی که بیش از هر زمانی باید اتحاد و انسجام درونی داشته باشیم، این رفتارها چه تاثیری روی عملکرد دولت خواهد داشت، گفت: بارها گفته‌ام آمریکا به عنوان یکی از طرف‌های برجام عهدشکنی کرده و چرا ما این دولت را باید مورد مذمت قرار دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امروز ما باید با توجه به رفتار ایالات متحده همه یک‌صدا کاری انجام دهیم که این کشور به تعهدات برجامی خودش بازگردد و سازکاری را هم برای این کار فراهم کنیم.

وی با تاکید بر اینکه تفرق و چند صدایی در حال حاضر به ضرر منافع ملی است، عنوان کرد: امروز رقبای دولت به جای اینکه یک‌صدا در برابر دشمن خارجی بایستند، زمان را برای تسویه حساب‌های سیاسی مناسب دیدند و دست به عمل می‌زنند.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شاید مصلحت نباشد که این موضوع را باز کنم، اما زمانی با دکتر ظریف یک گفت‌وگو خصوصی داشتیم، ایشان به قدری  به دلیل کارشکنی‌ها و چوب لایی چرخ  برجام گذاشتن‌ها، درد و دل داشتند که به‌ ایشان گفتم باید یک چاهی را پیدا کنید و با آن درد و دل کنید.

وی تاکید کرد: اگر کارشکنی‌هایی که آقای ظریف درباره آن‌ها گفتند، نبود شاید امروز برجام می‌توانست به معاهده‌ای غیرقابل بازگشتی تبدیل شود.

صادقی گفت: امروز که آمریکا و کشورهای ارتجاع منطقه علیه ایران و دولت عمل می‌کنند عده‌ای هم در داخل متاسفانه با آنکه شعار انقلابی می‌دهند در جهت منافع آن‌ها عمل می‌کنند.

صادقی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه گام دوم ایران در کاهش تعهدات برجامی را چگونه ارزیابی می‌کنید گفت: مطابق بند ۳۶ برجام ملت ایران حق دارد اگر طرف‌های دیگر به تعهدات خودشان عمل نکنند، متناسب با آنها اقدام و دست به کاهش جزئی و یا کلی تعهداتش در این معاهده بزنند، در واقع ایران در چارچوب آنچه که برجام به او اجازه داده، دست به اقدام زده است.

وی ادامه داد: اقدام ایران از لحاظ حقوقی کاملا موجه است و آنچه که انجام داده نقض برجام نیست و دقیقا در جهت مفاد این معاهده بین‌المللی قدم گذاشته است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:‌ قاعدتا یک توافق چندجانبه و بین‌المللی زمانی معنا پیدا می‌کند که تمامی طرفین آن به تعهداتشان عمل کنند وقتی یک طرف به آ‌نچه که تعهد داده پایبند نباشد طبیعی است که طرف‌های دیگر از تعهدات خودشان دست بکشند.

وی خاطرنشان کرد: اگر اروپایی‌ها ادعا می‌کنند در برجام مانده‌اند، به تعهدات خودشان عمل کنند و جدی باشند نه اینکه منفعل و نظاره‌گر باشند.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: باید ببینیم اروپا در قبال اولتیماتومی که ایران به آن داده چگونه عمل می‌کند و اگر مشاهده کنیم به تعهداتش جامه عمل نمی‌پوشاند، این کاملا حق ایران است که تدریجا و یا کلا تعهداتش را به طور کامل کاهش دهد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: دولت ظریف برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۷۹۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی رقبای جهانی آینده‌های والیبال ایران

به گزارش "ورزش سه"، نخستین دوره مسابقات والیبال قهرمانی زیر 17 سال پسر جهان از سوم تا دهم شهریور به میزبانی بلغارستان و با حضور 16 تیم برگزار خواهد شد.

قرعه‌کشی این مسابقات روز چهار‌شنبه 12 اردیبهشت ماه برگزار شد و 16 تیم شرکت کننده حریفان خود را شناختند.
مرحله مقدماتی این رقابت‌ها به صورت رفت و برگشت انجام خواهد شد و تمام 16 تیم ملی شرکت کننده به مرحله یک هشتم نهایی صعود خواهند کرد. برندگان اولین بازی مرحله حذفی راهی مرحله یک چهارم نهایی خواهند شد، در حالی که بازنده ها برای تعیین جایگاه‌های نهایی از رده‌بندی نهم تا شانزدهم در پلی‌آف بازی خواهند کرد.
گروه بندی مرحله مقدماتی رقابت‌های قهرمانی زیر 17 سال پسر جهان به قرار زیر است:
گروه A: بلغارستان، مکزیک، چین‌تایپه، اسپانیا
گروه B: ایران، مصر، تونس و لیبی
گروه C: ایتالیا، آرژانتین، پورتوریکو، کوبا
گروه D: بلژیک، برزیل، شیلی، ازبکستان

تیم ملی والیبال زیر 17 سال پسر ایران با سرمربیگری آرش صادقیانی هفتمین اردوی آماده‌سازی خود را با حضور 23 بازیکن از روز گذشته (چهارشنبه 12 اردیبهشت) در سالن باشگاه پیکان آغاز کرده است و حسین وزیری (مشاور فنی و استعدادیابی)، وحید صادقی، اصغر نجفی، مهدی هادی، حسام الدین نائیجی و وحید خورشیدی (مربیان)، امیرحسین ضمیری نداف (بدنساز)، امیرحسن صمیمی (آنالیزور) و مانی میراب‌زاده اردکانی (فیزیوتراپ)، دیگر اعضای کادر فنی تیم ملی والیبال زیر 17 سال پسر ایران هستند که آرش صادقیانی را در اردوهای آماده سازی همراهی می‌کنند.

دیگر خبرها

  • آیا در سفر گروسی موارد اختلافی ایران و آژانس حل خواهد شد؟
  • سرکوب جنبش‌های اعتراضی دانشجویان حامی فلسطین جلوه حقوق بشر آمریکایی است
  • جهان برای تحقق آرمان فلسطین به پا خواسته است
  • ضرب‌الاجل قالیباف به دولت ربطی به کرسی ریاست در مجلس دوازدهم دارد؟
  • (ویدیو) نظر وزیر اسبق بهداشت درباره برجام و ظریف
  • اصواگرایان به دنبال تسویه حساب درون گروهی در مجلس دوازدهم؟/ پیش‌بینی متفاوت رشیدی کوچی از پارلمان آینده
  • معرفی رقبای جهانی آینده‌های والیبال ایران
  • ببینید| نظر وزیر اسبق بهداشت درباره برجام و محمدجواد ظریف/ «هر روز که از خواب بیدار می‌شویم وضعیت عوض شده»
  • روایت ظریف از دلایل موافقت آمریکا و مخالفت اعراب و اسرائیل با برجام
  • دانشگاه محل تسویه حساب سیاسی نیست