Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-27@21:13:31 GMT

سال سختی در پیش خواهیم داشت

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۷۹۳۸۰

دکتر محمدتقی نظر پور در گفت و گو با ایسنا ضمن بیان این مطلب به نحوه تخصیص بودجه دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی کشور در سال جاری اشاره کرد و گفت: از دو سال پیش بودجه بندی دانشگاه‌ها بر اساس میزان عملکرد این مراکز انجام می‌گیرد که به این شیوه بودجه ریزی عملیاتی می‌گوئیم به گونه‌ای که این نوع بودجه بندی در قالب یک تکلیف قانونی از سوی وزارت علوم عملیاتی می‌شود، چرا که در برنامه ششم توسعه تکلیف شده است که همه دانشگاه‌ها موظف هستند به سمت این نوع بودجه ریزی حرکت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با بیان اینکه تا کنون کمتر از ۲۰ درصد بودجه جاری دانشگاه‌ها تخصیص یافته است، تصریح کرد: با گذشت ۳ ماه از سال که معمولاً دانشگاه‌ها باید سه دوازدهم از بودجه جاری را دریافت می‌کردند که این میزان حدود ۲۵ درصد بودجه دانشگاه‌ها را شامل می‌شود، در صورتی که در حال حاضر با تخصیص حدود ۲۰ درصد از بودجه جاری، حدود ۵ درصد کمتر از میزان قانونی بودجه این مراکز تخصیص یافته است و اگر روند تخصیص بودجه دانشگاه‌ها به این وضعیت پیش برود تا پایان سال حدود ۸۰ درصد تخصیص‌ها اتفاق نمی‌افتد.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم همچنین خاطر نشان کرد: دانشگاه‌ها باید وضعیت بودجه‌های اختصاصی را به خوبی مدیریت کنند و وزارت علوم نیز تلاش خود را به کار بگیرد تا تخصیص مناسبی برای این مراکز اتفاق بیافتد.

دکتر نظر پور در خصوص میزان همکاری دولت برای تخصیص به موقع بودجه دانشگاه‌ها نیز گفت: مجموعه وزارت علوم نیز بخشی از دولت محسوب می‌شود اما اگر شرایط سال جاری از نظر بودجه‌ای سخت باشد مطمئناً این وضعیت برای تمامی بخش‌های دولت خواهد بود. اما با توجه به اینکه بخشی از بودجه دانشگاه به دولت وابسته هستند باید توجه لازم را در این زمینه از سوی دولت صورت بگیرد. ضمن اینکه دانشگاه‌ها نیز باید درآمدهای اختصاصی خود را تنوع ببخشند تا با مشکلی مواجه نشوند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۷۹۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اکثر آمریکایی‌ها معتقدند حمایت بیش از حد واشنگتن از تل‌آویو هدر دادن دلارهایشان است

نظرسنجی جدید راسموسن ریپورتز نشان می‌دهد که حدود نیمی از رای دهندگان آمریکایی معتقدند که کشورشان بی‌جهت دلارهای مالیات دهندگان را برای حمایت از شرکای خارجی خود مانند رژیم صهیونیستی و اوکراین هدر می‌دهد.

به گزارش ایسنا، بر اساس نظرسنجی از ۱۱۲۶ رأی دهنده احتمالی، به طور کلی، حدود ۵۷ درصد از پاسخ دهندگان گفتند که دولت ایالات متحده به طور کلی برای کمک های خارجی «بیش از حد» هزینه می کند.

براساس گزارش آرتی، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه بسته بودجه ۹۵ میلیارد دلاری جدیدی را امضا کرد که بر اساس آن اوکراین قرار است ۴۸ میلیارد دلار تسلیحات و کمک‌های دیگر دریافت کند و ۲۳ میلیارد دلار دیگر برای تکمیل ذخایر تخلیه شده پنتاگون استفاده شود.

حدود ۴۷ درصد از این رای‌دهندگان گفتند که این کمک‌ها «خیلی زیاد» است، در حالی که حدود ۲۰ درصد از واشنگتن می‌خواستند پول نقد بیشتری خرج کند.

 یک نظرسنجی CBS News/YouGov که در اوایل ماه جاری انجام شد نیز نشان داد که حمایت عمومی از ادامه ارسال سلاح به کی‌یف کاهش یافته است. فقط ۵۳ درصد از بزرگسالان ایالات متحده معتقدند که دولت آنها باید به اوکراین کمک نظامی کند که در مقایسه با ۷۲ درصد دو سال پیش کاهش یافته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۷۸ مصوبه سفر دولت به مازندران کامل اجرا شده است
  • اختصاص ردیف بودجه‌ای به ۳۰ دانشگاه برتر
  • تزریق ۲,۹۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای حمل‌ونقل اصفهان
  • اختصاص ۲۵ هزار میلیارد تومان به حوزه رسانه در سال جاری
  • این ۱۰۰ شرکت سال ۱۴۰۲ ارز نیمایی گرفتند | گمرک اسامی ارزبگیران را منتشر کرد
  • تخصیص یارانه دارو به خوبی انجام نمی شود / تلاش دولت برای تثبیت قیمت نان در 1403 با سه برابر کردن یارانه
  • گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس از میزان تخصیص بودجه عمومی به رسانه‌ها در لایحه بودجه ۱۴۰۳/ صداوسیما ۲۴ هزار میلیارد تومان
  • جزییات بودجه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • اکثر آمریکایی‌ها معتقدند حمایت بیش از حد واشنگتن از تل‌آویو هدر دادن دلارهایشان است
  • سهم حدود ۱۴ درصدی وزارت بهداشت از بودجه دولت/ بودجه کدام دانشگاهها جهش داشت؟