Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@15:18:58 GMT

سالانه ۵۳ هزار تن زباله در شهرکرد تولید می شود

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۷۹۴۴۹

سالانه ۵۳ هزار تن زباله در شهرکرد تولید می شود

نورالله غلامیان دهکردی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: سرانه زباله تولیدی روزانه هر شهروند شهرکردی ۷۲۵ گرم است و با احتساب این میزان سرانه، شهروندان شهرکرد روزانه ۱۴۵ تن زباله تولید می‌کنند.

وی تصریح کرد: از این میزان زباله تولیدی، روزانه ۱۳۲ تن و در طول سال ۴۸ هزار و ۱۸۰ تن زباله از سوی شهرداری شهرکرد جمع آوری می‌شود و از مجموع زباله تولیدی در شهرکرد ۷۵.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴ درصد زباله تر و ۲۴.۶ درصد زباله خشک است.

به گزارش ایرنا، تفکیک زباله از مبدأ با هدف مدیریت بهینه پسماند و سرمایه گذاری ۶ میلیارد ریالی بخش خصوصی در شهرکرد ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ آغاز شد.

اما این در حالی است که چند ماه بعد از اجرای این طرح از سوی بخش خصوصی، به دلیل همکاری نکردن برخی شهروندان و دستگاه‌های اجرایی به سرانجام نرسیده است.

براساس برنامه ریزی های صورت گرفته از سوی مدیریت شهری در مرکز چهارمحال و بختیاری طرح تفکیک زباله از مبدأ تا ۲ ماه آینده دوباره اجرایی می‌شود.

شهرکرد به عنوان مرکز استان چهارمحال و بختیاری دارای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت است.

۷۳۶۲/‏۲۰۹۷

منبع: ایرنا

کلیدواژه: چهارمحال وبختیاری شهرداری شهرکرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۷۹۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای عضو بیمار مرگ مغزی در شهرکرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، رمضان نژاد افزود: سید کریم هاشمی مطلق ۴۲ ساله اهل و ساکن باباحیدر از توابع شهرستان فارسان بر اثر عارضه مغزی در بیمارستان سیدالشهدا (ع) فارسان بستری بود و پس از انتقال بیمار به مرکز آموزشی درمانی آیت الله کاشانی مرگ مغزی وی تأیید شد.
مسئول تیم پیوند دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: با موافقت خانواده وی کلیه‌ها و کبد این بیمار برای اهداء به بیماران نیازمند جداسازی شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • روزانه بیش از ۲۰۰ تن پسماند در شهرستان مهاباد تولید می‌شود
  • لغزندگی محور‌های مواصلاتی در چهارمحال و بختیاری
  • شهرکرد خنک‌ترین مرکز استان کشور
  • یک فوتی در تصادف پراید و بنز
  • افتتاح گلخانه سبزی و صیفی هفشجان
  • کلنگ مجتمع پرورش اسب در شهرکرد به زمین زده شد
  • صعود تیم به جمع ۴ تیم برتر لیگ برتر جوانان
  • اهدای عضو بیمار مرگ مغزی در شهرکرد
  • بازگشت واحد تولیدی فرآورده‌های گوشتی سامان به چرخه تولید
  • یک واحد تولیدی چهارمحال و بختیاری پس از ۷سال به چرخه تولید برگشت