Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: با توجه به مبارزه خوب و عملی با ملخ صحرایی، به روزهای پایانی مبارزه با این آفت بین المللی در سطح استان نزدیک می شویم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ غلام حیدر زورقی در گفت و گو با عصرهامون با تاکید بر اینکه به روزهای پایانی مبارزه با ملخ های صحرایی نزدیک می شویم، افزود: از اولین ریزش ملخ صحرایی مهاجر به مناطق جنوبی استان تاکنون توسط ۴۰اکیپ سمپاش، کار مبارزه علیه این آفت در بیش از ۲۱۱هزار و ۴۶۰هکتار از مراتع و اراضی استان به انجام  رسیده که از این میزان ۱۰۰هزار و۳۶۰هکتار علیه ملخ پوره و۱۱۱ هزار و صد هکتار علیه ملخ بالدار بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




سیستان و بلوچستان بیشترین سطح مبارزه باملخ صحرایی را به خود اختصاص داد
وی با اشاره به اینکه سیستان و بلوچستان بیشترین سطح مبارزه در بین استان های درگیر باملخ صحرایی را داشت، گفت: با بررسی روند میزان سطح مبارزه در شهرستان ها بر علیه ملخ‌های صحرایی در دو هفته اخیر نشان از روزهای پایانی مبارزه با این آفت بین المللی در سطح استان  است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اذعان کرد: بر اساس اعلام سازمان حفظ نباتات کشور انتظار می‌رود که تا پایان مرداد ماه سال جاری ریزش‌های ملخ صحرایی به کشور تمام شود و تا شروع دوباره فصل ریزش‌ها که معمولا اواسط فصل زمستان است مشکلی از این جهت نخواهیم داشت.

وی ادامه داد:  اولین حمله ملخ صحرایی به استان در شهرستان کنارک بوده و پس از آن نیز به تدریج مهاجرت ملخ از آن سوی مرز به استان شدت گرفت تاجایی که 13 شهرستان مرکزی و جنوبی استان را گرفتار کرد.

غلام حیدر زورقی در پایان با تقدیر از همه دستگاه های همراه در امر مبارزه با ملخ های صحرایی، تصریح  کرد: با تلاش شبانه روزی ۶۰ اکیپ دیده بانی و مبارزه سازمان جهاد کشاورزی استان و شهرستان ها و با همراهی مستمر بهره برداران بخش کشاورزی، کار مبارزه با ملخ صحرایی مهاجر در گستره وسیع استان به موقع انجام گرفت و از  آسیب رسانی جدی  این آفت خطرناک به مزارع و باغات  جلوگیری شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۷۹۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان شمالی میزبان فلامینگو‌های مهاجر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما‌ی خراسان شمالی ،محمد تقدیسی افزود: گفت: به علت سرمای شدید در منطقه سیبری و آسیای میانه، هر ساله تعداد زیادی از پرندگان آبزی و کنار آبزی به مناطق گرمسیرتر در عرض‌های جنوبی مهاجرت می‌کنند که یکی از این مناطق ایران است.
وی گفت: پرنده‌های مهاجر در آبگیر‌های شهرستان گرمه (سد کفترک) برای استراحت کوتاه ۱۰ الی ۱۵ روزه و تجدید قوا فرود آمدند و بعد از آن برای جوجه آوری به زیستگاه‌های اصلی برمی گردند.
تقدیسی با بیان اینکه بیشترین پذیرش پرندگان را دیماه در استان داریم، گفت: بارندگی‌های اخیر موجب شده بیشتر آب‌بند‌های طبیعی و بند‌های خاکی شهرستان میزبان گونه‌هایی مانند فلامینگو، باکلان، حواصیل ارغوانی چنگر، اردک سرسبز، اردک دم دراز، اکراس سیاه، خوتکا باشند.
رئیس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش استان بیان داشت: در سرشماری سال ۱۴۰۲ در یازده زیستگاه سرشماری استان بیش از شش هزار پرنده از ۲۲ گونه در استان ثبت شد.
وی همچنین با بیان اینکه خشکسالی، نبود مدیریت صحیح منابع آبی، ورود سموم کشاورزی به منابع آبی و تغییر اقلیم موجب کاهش گونه‌های این پرنده‌ها شده است از مردم خواست مصرف آب خود را برای ادامه حیات پرندگان مدیریت کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ارتقای راه‌های سیستان وبلوچستان به بزرگراه نیازمند ۳۰ همت
  • جشنواره ایی از ایده های دانش آموزان جنوب سیستان وبلوچستان
  • جشنواره خوارزمی، جشنواره ایی از ایده های دانش آموزان جنوب سیستان وبلوچستان
  • ضدعفونی کمباین‌های مهاجر در هندیجان
  • خراسان شمالی میزبان فلامینگو‌های مهاجر
  • صحرایی: اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان اصلاح می‌شود
  • ورود بی سابقه سازمان بازرسی به صندوق ذخیره بعد از ۲۷ سال!
  • کشف ۲۲ میلیاردی کالای قاچاق در مرز‌های سیستان وبلوچستان
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان در شمال سیستان وبلوچستان
  • رفع تنش آب درجنوب سیستان وبلوچستان به مدت چهارسال