Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@12:47:58 GMT

جلوه‌های جشنواره ۲۰-۲۰ در شب‌های کرمان

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۸۰۰۵۹

جلوه‌های جشنواره ۲۰-۲۰ در شب‌های کرمان

به گزارش ایرنا، جشنواره ۲۰ - ۲۰ طی سه دهه، در قالب برنامه‌های صحنه‌ای، خیابانی و نمایشگاهی برای چهار منطقه مختلف شهر توسط شهرداری کرمان تعریف شده و برنامه های آن به صورت عمده از عصر تا انتهای شب برگزار می‌شود.

برنامه‌های دهه نخست این جشنواره، از ۲۰ تیرماه تا ابتدای مرداد ادامه دارد، که از برنامه های این دهه می توان به جشنواره بزرگ شب‌های جنوب در مجموعه ورزشی امام علی (ع) در تقاطع بلوار غدیر یک و بلوار رضوان با همکاری استان‌های هرمزگان و بوشهر، برنامه افتتاحیه جشنواره با حضور گروه لیان به سرپرستی محسن شریفیان و جمعی از هنرمندان کشور و استان اشاره کرد و همچنین برگزاری نمایشگاه صنایع دستی، سوغات، آثار هنری و غرفه‌های ویژه خدمات شهری از برنامه‌های جنبی این دهه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مکان برگزاری جشنواره در دهه دوم از ابتدای مرداد در بلوار ۲۲ بهمن حدفاصل چهارراه شعبانیه تا شهربازی کرمان برگزار می‌شود و این دهه با عنوان شادپیمایی بزرگ خانواده‌های کرمانی با برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری، ورزشی و آموزشی با رویکرد کودکان و نوجوانان شاد به همراه خانواده همراه است.

هر شب در دهه دوم جشنواره ۲۰ - ۲۰ از ساعت ۲۱ تا ۲۴ شب یک جنگ شادی در محل شهربازی کرمان به صورت رایگان اجرا می‌شود.

برنامه‌های دهه سوم از روز یکم تا دهم مردادماه، با عنوان شادپیمایی بزرگ خانواده‌های کرمانی در بلوار ۲۲ بهمن شهر کرمان اجرا می‌شود و برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری، ورزشی و آموزشی با رویکرد اصلی کودکان و نوجوانان در این دهه پیگیری خواهد شد.

هدف برنامه‌های دهه سوم جشنواره ۲۰ - ۲۰ نیز از دهم تا بیستم مردادماه، با برگزاری همایش عمومی دوچرخه‌سواری، مسابقه قوی ترین مردان استان کرمان، برنامه شوی لیزری و جشنواره دیوارنگاره‌های شهری جوانان کرمانی هستند.

همچنین محتوای برنامه‌های دهه سوم جشنواره ۲۰ - ۲۰ شهر کرمان برگزاری نمایشگاه و فستیوال خودروهای کلاسیک کشور برای بازدید عموم مردم است.

۷۴۲۰/‏۳۰۲۹

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرمان ایرنا شهرداری کرمان جشنواره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۸۰۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه‌ها برای احیای سنت‌های محلی گام بردارند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، جشنواره «آیین سرزمین من» ویژه مدارس شهر کرمان به‌صورت متمرکز در دانشگاه آزاد اسلامی شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شد.

این جشنواره در دو بخش نمایشگاه آداب و رسوم لباس و غذا‌های محلی مدارس سما و بخش تقدیر از خانواده شهدای دانش‌آموز مراسم گلزار شهدای کرمان و تجلیل از دانش‌آموزان برتر مدارس سما کرمان برگزار شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان در آیین افتتاح نمایشگاه فرهنگ بومی با اشاره به جایگاه والای فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی اظهار کرد: ایران از جمله کشور‌هایی است که سرشار از خُرده‌فرهنگ‌ها و آداب و رسوم و سنت‌های محلی است و بسیاری از این مسائل روز به روز در حال کمرنگ شدن و حتی به کلی فراموش شدن هستند و دانشگاه‌ها می‌توانند برای احیای آنها گام بردارند.

علیرضا منظری توکلی، معماری، هنر، ادبیات، ورزش‌ها، بازی‌ها و خوراک و پوشاک را از خصوصیات هر منطقه برشمرد و توضیح داد: با وجود پیشرفت‌های شگرفی که در زمینه ارتباطات ایجاد شده و از طریق رسانه‌های داخلی و خارجی بین ملت‌ها تبادل فرهنگی و عقاید صورت می‌گیرد، زنده نگه داشتن سنت‌های کهن ایرانی یکی از الزامات مهم فعالان فرهنگی ماست.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان با تقدیر از دست‌اندرکاران برگزاری این جشنواره برای تقدیر و بزرگداشت شهدای دانش‌آموز حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان تشریح کرد: زنده نگهداشتن یاد و نام شهدا، مسئولیتی همگانی است و جامعه فرهیخته و دانشگاهی در این مسیر وظیفه بزرگ‌تری برعهده دارند تا مظلومیت و حقانیت این عزیزان را به نسل‌های بعدی بنمایانند.

حجت‌الاسلام حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان هم بر ضرورت برگزاری محافلی از این دست را برای تبیین بیشتر و شناساندن فرهنگ اصیل و برخاسته از عدالت ملت غیور ایران به‌خصوص مردمان دیار کریمان ضروری دانست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره قرآن و عترت دانشجویان در دانشگاه شهید باهنر کرمان
  • پوستر هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار رونمایی شد
  • رونمایی از پوستر هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار
  • برگزاری جشنواره‌های ویژه گردشگری در اردبیل برنامه‌ریزی می‌شود
  • حضور تجار در «ایران اکسپو»بهترین پاسخ به ناامن جلوه دادن کشوربود
  • دانشگاه‌ها برای احیای سنت‌های محلی گام بردارند
  • تجلیل از برگزیدگان جشنواره نوجوان سالم در کرمان
  • فینال جام حذفی در کرمان برگزار می شود
  • برگزاری جشن روز معلم در دانشگاه فرهنگیان استان
  • برگزاری جشنواره بزرگ دشت غذا در پایتخت