Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-30@12:44:17 GMT

شناسایی بیش از ۴ هزار دستگاه ماینر در استان تهران

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۸۰۶۲۲

شناسایی بیش از ۴ هزار دستگاه ماینر در استان تهران

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان تهران گفت: بالغ بر چهار هزار و ۴۱۳ دستگاه ماینر از ۸۱ مرکز تولید ارز دیجیتال در استان تهران شناسایی شده است.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "حاجی رضا تیموری" با اشاره به خلأ قانونی برای ادامه فعالیت تولیدکنندگان ارزهای دیجیتال و مشخص نبودن نوع تعرفه برق مصرفی آن‌ها گفت: این فناوری از یک سال پیش در ایران شیوع پیدا کرده و به‌دلیل ارزان بودن بهای انرژی برق در کشور به سرعت در حال توسعه است، اما با توجه به نبود قانون مشخص در خصوص بهای تعرفه برق تولیدکنندگان بیت کوین، در اماکنی همچون مدارس، مساجد، مزارع کشاورزی و صنایعی که تعطیل شده‌اند، تولیدکنندگان ارزهای دیجیتال مجاز به فعالیت نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: تولید بیت کوین در کشور تهدید است یا فرصت؟ تولید بیت کوین با قیمت برق صادراتی

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان تهران با بیان اینکه تولید هر بیت کوین در حدود ۷۲ هزار کیلووات ساعت برق مصرف می‌کند، افزود: اگر مصرف برق هر مشترک خانگی به‌طور متوسط ماهیانه ۲۰۰ کیلووات ساعت باشد، در سال نزدیک به ۲۴۰۰ کیلووات ساعت برق مصرف می‌کند، در نتیجه تولید یک بیت کوین با ۷۲ هزار کیلووات ساعت با مصرف برق ۳۰ مشترک خانگی برابری می‌کند.

وی تصریح کرد: در شهرهای استان تهران به استثنای تهران بزرگ، ۸۱ واحد تولید بیت کوین با تعداد چهار هزار و ۴۱۳ دستگاه ماینر شناسایی و ضمن قطع برق آن‌ها از ادامه فعالیتشان جلوگیری شده و بهای انرژی مصرفی آن‌ها با تعرفه تجاری محاسبه و دریافت شد.

تیموری به پیگیری‌ها برای برطرف شدن این مسئله اشاره و خاطرنشان کرد: طرحی در هیئت دولت در دست بررسی است تا پس از بررسی‌های لازم توسط کمیسیون‌های تخصصی، بهای برق مصرفی تولیدکنندگان ارزهای دیجیتال مشخص و به وزارت نیرو ابلاغ شود و پس از رفع خلأ‌های قانونی، تولیدکنندگان رمزارزها می‌توانند مانند سایر متقاضیان درخواست انشعاب برق کرده و به‌عنوان مشترک از انرژی برق با تعرفه مشخص شده استفاده کنند.

وی با تاکید بر رعایت الگوی صحیح مصرف برق به‌ویژه در زمان اوج مصرف در تابستان گفت: بی‌تردید در صورت قانونی شدن این موضوع رعایت مدیریت مصرف برق همچون سایر مشترکان برای تولیدکنندگان ارزهای دیجیتال ضروری است، زیرا تأمین برق مردم در دوره اوج مصرف نباید با مخاطره مواجه شود.

منبع: میزان

منبع: مشرق

کلیدواژه: وعده های روحانی بازار سکه و ارز اینستکس الگوی مصرف مصرف برق بیت کوین ماینر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۸۰۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعهد تولیدکنندگان داخل بر تامین ۴۰درصد مودم‌های پروژه فیبرنوری

به گزارش خبرنگار مهر، امیر لاجوردی رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در پاسخ به سوال یکی از کاربران مبنی بر تولید مودم نسل ششم در داخل کشور گفت: هفته پیش دقیقاً همین‌کار را کردیم. در جهت حمایت از مصرف کننده و تولید داخل، با تفاهم با تولیدکنندگان عزیز داخلی و اپراتورها قرار شد چهل درصد نیاز اپراتور، در تامین مودم پروژه فیبر، از داخل تامین شود البته به شرطی که تا شش ماه آینده محصولی با کیفیت مناسب تولید شود.

کد خبر 6092720 هنگامه فروغی

دیگر خبرها

  • کشف ۸ دستگاه ماینر غیرمجاز در روستای دودهک دلیجان
  • پتانسیل ایران در استخراج رمزارز از گاز فلر
  • روند نزولی بیت کوین آغاز شد؟
  • نزول بیت‌کوین و اتریوم / قیمت روز ارزهای دیجیتال
  • تعهد تولیدکنندگان داخل بر تامین ۴۰درصد مودم‌های پروژه فیبرنوری
  • جریمه تا ۱۰۰ برابری در انتظار استخراج‌کنندگان غیرمجاز رمز ارز
  • نگاه سرمایه‌گذاران به این آلت‌کوین‌ها/ پتانسیل سودآوری این رمزارزها بالا است!
  • ۳۰۰ هزار دستگاه ماینر غیرمجاز جمع‌آوری شد
  • جریمه تا ۱۰۰ برابری در انتظار استخراج‌کنندگان غیرمجاز رمزارز
  • بیت کوین به ۶۳ هزار و ۸۲۲ دلار رسید