Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- ظرفیت زیستی تهران پاسخگوی صنعت و جمعیت بیشتر نیست، آزمون‌های «چرتکه» و «کانگورو» در مدارس ممنوع است، متهم به مافیای کنکور هستیم و ... گزیده‌ای از اخبار بسته اجتماعی امروز است. تاریخ انتشار: 10:22 - 22 تير 1398 - کد خبر: ۵۳۲۷۱۱

به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، ظرفیت زیستی تهران پاسخگوی صنعت و جمعیت بیشتر نیست، آزمون‌های «چرتکه» و «کانگورو» در مدارس ممنوع است، متهم به مافیای کنکور هستیم، تربیت هزار کارشناس در شهرداری تهران، فردا، آخرین فرصت انتخاب‌رشته آزمون کارشناسی ارشد و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. گزیده‌ای از اخبار بسته اجتماعی امروز است که در ادامه می‌خوانید.

• ظرفیت زیستی تهران پاسخگوی صنعت و جمعیت بیشتر نیست
سرپرست اداره محیط زیست شهر تهران ضمن تاکید بر اینکه هیچ استانی در کشور به لحاظ تراکم جمعیتی و صنعتی مانند تهران نیست، گفت: قانون "منع استقرار صنایع در شعاع ۱۲۰ کیلومتری تهران" برای جلوگیری از تراکم بیشتر تصویب شده است و اصلاح آن کار یک یا دو دستگاه نیست. به گزاش ایسنا، مسعود زندی در پاسخ به این سوال که آیا چنین موضوعی به محیط زیست شهر تهران اطلاع داده شده است یا خیر و اینکه نظر محیط زیست در این باره چیست، توضیح داد: در حال حاضر هیچ صحبت اولیه‌ای در رابطه با اصلاح قانون"منع استقرار صنایع در شعاع ۱۲۰ کیلومتری تهران" صورت نگرفته است و هنوز اعلام نکرده‌اند که قرار است این قانون چگونه و با چه شرایطی اصلاح شود. وی با بیان اینکه در شهر تهران به واسطه انتقال جمعیت، تراکم چه از نظر جمعیتی و چه از نظر واحد‌های صنعتی و خدماتی بسیار بالا است، تصریح کرد: تراکم جمعیتی و صنعتی در هیچ شهری از کشور مانند تهران نیست؛ از این رو قانون "منع استقرار صنایع در شعاع ۱۲۰ کیلومتری تهران" تصویب شد تا از تراکم بیشتر واحد‌های صنعتی در تهران جلوگیری شود.

• آزمون‌های «چرتکه» و «کانگورو» در مدارس ممنوع است
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از ممنوع شدن برگزاری کلیه آزمون‌هایی، چون چرتکه، کانگورو و ... که فقط بر تقویت قوای ذهنی دانش آموزان تمرکز کرده و تربیت در آن مغفول است خبر داد. به گزارش ایسنا، رضوان حکیم زاده درباره چالش‌های برنامه ریزی آموزشی و در پاسخ به اینکه آیا سازمان پژوهش، برنامه ریزی آموزشی، امر برنامه ریزی آموزشی را انجام می‌دهد یا سازمان سنجش؟ گفت: میان برنامه ریزی تعیین شده و آنچه در عمل در کلاس‌های درس اجرا می‌شود ممکن است فاصله‌هایی وجود داشته باشد که یکی از دلایل آن تاثیر فرایند‌های ارزشیابی در حین مدرسه رفتن و آموزش دادن است که ممکن است اهداف تحصیلی را زیرورو کند.

• متهم به مافیای کنکور هستیم
رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با اشاره به تلاش برای کاهش تنوع کتب درسی و سبک‌کردن کوله‌پشتی دانش‌آموزان گفت: ما متهم به مافیای کنکور هستیم و امیدواریم تا دو سال آینده تألیف چند عنوان کتاب درسی برون‌سپاری شود. به گزارش تسنیم؛ حجت‌الاسلام علی ذوعلم در برنامه تلویزیونی پرسشگر با موضوع چالش‌های تحول در برنامه‌ریزی درسی اظهارکرد: چرا به جایی رسیدیم که کنکور مقبول‌ترین شیوه عمل برای گزینش ورود به سیستم آموزش عالی شده و هنوز سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی نتوانسته خود را بازیابی کند؟ وی افزود: هنوز نهاد تعلیم و تربیت آنطور که باید جدی گرفته نشده و ریشه بحث همین جاست.

• تربیت هزار کارشناس در شهرداری تهران
معاون توسعه منابع انسانی شهرداری تهران گفت: هزار کارشناس متخصص در ۱۰ حوزه شهری پس از قبولی در آزمون تربیت می‌شوند. به گزارش ایلنا، ابراهیم شیخ درباره آزمون تخصصی درون سازمانی شهرداری گفت: در دوره جدید مدیریت شهری با تمرکز بر توسعه سرمایه انسانی شهرداری تهران، معاونت توسعه منابع انسانی اقدام به طراحی و اجرای پروژه‌ای با عنوان تربیت یک هزار کارشناس متخصص در ده حوزه شهری کرده است. وی ادامه داد: امروز شاهد برگزاری دومین آزمون در حوزه‌های مدیریت شهری برای انتخاب کارشناسان خبره و ممتاز حوزه شهرسازی و معماری بودیم و این آزمون با استقبال قابل توجهی مواجه شد. مشاهدات نشان می‌دهد همکاران از سوالات و تنوع و تخصص آن رضایت کافی داشتند.

• فردا، آخرین فرصت انتخاب‌رشته آزمون کارشناسی ارشد
مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به آخرین فرصت انتخاب رشته داوطلبان کارشناسی ارشد سال ۹۸ گفت: داوطلبان تا یکشنبه ۲۳ تیر فرصت دارند تا ۱۰۰ کدرشته محل انتخاب کنند. به گزارش ایلنا، حسین توکلی با اشاره به آخرین فرصت انتخاب رشته داوطلبان کارشناسی ارشد گفت: بر اساس برنامه زمانی تعیین شده داوطلبان تا یکشنبه ۲۳ تیر فرصت دارند تا ۱۰۰ کدرشته محل انتخاب کنند. اکنون ۶۶ هزار و ۸۱۶ نفر از داوطلبان مجاز نسبت به انتخاب رشته در آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۸ اقدام کرده‌اند. وی ادامه داد: آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۸ به همراه اولین مرحله المپیاد علمی دانشجویی کشور در روز‌های ۲۳ و ۲۴ خرداد ۹۸ برگزار شد و از تعداد ۶۱۵ هزار و ۴۵۲ داوطلب ثبت نام کننده تعداد ۵۲۲ هزار و ۸۷۳ نفر در جلسه آزمون حاضر بودند.


• تشکیل ۱۲ پرونده برای حریق‌های عمدی
فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد آتش سوزی‌ها سهوی و توسط عامل انسانی است، گفت: ۱۲ پرونده در خصوص حریق‌های عمدی تشکیل و تمامی متهمان به مراجع قضایی معرفی شده‌اند. به گزارش ایلنا، جمشید محبت‌خانی درباره حریق در عرصه‌های طبیعی در ۴ ماهه گذشته گفت: متاسفانه حریق در عرصه‌های طبیعی در ۴ ماهه گذشته نسبت به سال قبل بیش از ۶۰ درصد افزایش داشته است. وی با بیان اینکه ۷ مورد از این آتش سوزی‌ها به دلیل عوامل طبیعی مانند رعد و برق بوده است، ادامه داد: عامل اصلی مابقی آتش‌سوزی‌ها، انسانی بوده است که یا به صورت عمدی یا غیرعمدی باعث ایجاد حریق در عرصه‌های طبیعی شده‌اند.

• اراضی جنوب پایتخت مستعد آتش سوزی
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ری اظهار داشت: مزارع کشاورزی جنوب پایتخت و بیابان‌های اطراف آن مستعد آتش سوزی هستند که بر همین اساس توجه به این بخش امری مهم و مورد توجه است. به گزارش ایرنا، ضیا نصرتی افزود: شهرستان ری ۲۰۶ هزار هکتار اراضی ملی دارد که از این میزان ۱۵۰ هزار هکتار به عنوان اراضی مرتعی شناخته شده و مستعد آتش سوزی است. وی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از این اراضی ملی به عنوان اراضی جنگلی به شمار می‌رود، تصریح کرد: این اراضی بر اساس ماده ۳ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع به اشخاص حقیقی و حقوقی واگذار شده است.

• پایش آسفالت‌های جدید پایتخت
رییس کمیته عمران شورای شهر تهران از پایش آسفالت‌های پایتخت خبر داد. به گزارش مهر، افشین حبیب‌زاده در مورد لکه‌گیری آسفالت‌های معابر شهر تهران با بیان این‌که معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران لکه‌گیری و آسفالت معابر را آغاز کرده است، گفت: یکی از اتفاقات خوبی که برای اولین‌بار در تهران رخ می‌دهد این است که آسفالت جدیدی که برای معابر استفاده می‌شود از این به بعد توسط روش‌های مکان‌یابی دقیق پایش می‌شود. وی با بیان این‌که پیش از این نمی‌توانستیم عمر و کیفیت آسفالت را تخمین بزنیم، چرا که معیار و ابزاری برای سنجش وجود نداشت، گفت:، اما این بار آسفالت معابری که نو می‌شوند مورد پایش قرار می‌گیرند تا دوره تخریب و عمر آن‌ها سنجیده شود. رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران با بیان این‌که یکی دیگر از اقدامات خوب پروژه آسفالت در دوره مدیریت جدید این است که از آسفالت تولیدی کارخانه‌های شهرداری تهران استفاده می‌شود، در عین حال در مورد مشکل آسفالت بزرگراه‌های پایتخت و کم‌کاری پیمانکاران گفت: در اصل نباید ایرادی به کار پیمانکاران آسفالت وجود داشته باشد، اما بررسی‌ها نشان داده که برخی مشکلات در بزرگراه‌ها به خصوص بزرگراه‌های آزادگان و یاسینی به گونه‌ای است که باید آسفالت جمع‌آوری و زیرسازی انجام شود و مجدداً آسفالت بر روی آن قرار گیرد که باید نقش پیمانکار در این کم‌کاری‌ها احصاء شود و شورای شهر پیگیر این موضوع است.
• آموزش و پرورش میدان سیاست‌بازی نیست
عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس با بیان اینکه وزیر جدید آموزش و پرورش باید به لحاظ بینش و نگرش، اعتقاد عمیقی به تعلیم و تربیت اسلامی داشته باشد، گفت: آموزش و پرورش میدان سیاست‌بازی نیست. به گزارش فارس، سید حسین نقوی حسینی درباره «مهم‌ترین ویژگی‌هایی که باید وزیر آینده آموزش و پرورش داشته باشد»، اظهار کرد: شهید رجایی می‌گفت قلب جامعه اسلامی، آموزش و پرورش است و در تکمیل جمله خود می‌گفت قلب آموزش و پرورش نیز تربیت معلم است. وی ادامه داد: بنابراین باید گفت وزارت آموزش و پرورش وزارتخانه مهمی است؛ این وزارتخانه به لحاظ وسعت نیروی انسانی و اثرگذاری روی نسل آینده، آماده‌سازی جامعه آینده و ترویج تفکر تعلیم و تربیت دینی، مادر وزارتخانه‌ها محسوب می‌شود. عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس افزود: قطعا وزیری که می‌خواهد مسؤولیت این وزارتخانه را برعهده بگیرد، باید به لحاظ بینش و نگرش، اعتقاد عمیقی به تعلیم و تربیت اسلامی داشته باشد.

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: بسته اجتماعی محیط زیست تهران کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۸۰۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جت ۷۲ نفره پاسخگوی نیاز صنعت هوایی ایران نیست!

معاون علمی رئیس جمهور گفت: در یک کارگروه تخصصی با دستور رئیس جمهور و بعد از ۸ جلسه تخصصی درباره هواپیمای جت ۷۲ نفره به این نتیجه رسیدیم که این پروژه به دلایل متعدد پروژه‌ای نیست که جوابگوی صنعت هواپیمایی کشور باشد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، نشست خبری سالیانه دکتر روح‌الله دهقانی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهوری در محل معاونت علمی برگزار شد.

دهقانی در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم در این نشست درباره آخرین وضعیت پروژه ساخت هواپیمای جت 72 نفره ایران گفت: در رابطه با پروژه هواپیمای 72 نفره باید بگویم که ایران یکسری هواپیماهای آی آر 140 یا همان ایران آنتونوف 140 در یک دوره‌ای با اکراین تعریف کرد و این هواپیماها بعضاً در کشور ساخته شدند و 5 فروند نیز وجود داشت و روابط با اکراین و  سوانحی که هواپیما داشت باعث توقف پروژه شد.

دهقانی گفت: یک بحثی مطرح شد که برپایه همان هواپیما یک ارتقایی در بال، بدنه و موتور انجام شود و یک بازطراحی انجام شود باتوجه به اینکه اجزای هواپیما را داریم یعنی 8 تا هواپیمای 140 را داریم یک هواپیمای جت 72 نفره طراحی و ساخته شود.

معاون علمی رئیس ‌جمهور گفت: این پروژه تعریف شد و در دوره قبلی معاونت علمی به عنوان یک پروژه دانشگاهی که 5 تا شرکت دانش‌بنیان نوپا نیز به این پروژه کمک می‌کردند تعریف شد.

وی گفت: رشته بنده و تخصص بنده هوا و فضا است و ما از این پروژه بازدید کردیم که پروژه بسیار خوبی بوده و از نظر تحقیقاتی تیم بسیار خوبی دارد و کمک کرده است تا تعدادی از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی کنار یکدیگر جمع شوند و کارهایی انجام دهند.

دهقانی تأکید کرد: پروژه از لحاظ حجم فنی و حجم کارهای انجام شده و از نظر زیرساخت‌های موجود در کشور اصلاً زیرساخت نداریم. فرض کنید که زیرساخت داشته باشد اگر یک هواپیمای ارتقایافته را به میدان بیاوریم آیا کسی سوار آن خواهد شد؟

پرداخت 3 همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها

معاون علمی رئیس ‌جمهور خاطرنشان کرد: بررسی‌های ما نشان می‌دهد که مجموعه وزارت دفاع یک برنامه بسیار خوبی دارد تا این هواپیماها را با یک تغییر طراحی تحت هواپیمای ترابری سیمرغ استفاده کند و یک فروند از آن نیز پرواز کرد.

وی ادامه داد: امروز خود سیمرغ نیز برای تأمین قطعات اولیه و بدنه‌ةای اولیه مشکل دارد چه برسد که بدنه آن تأمین شده و به سراغ هواپیمای 72 نفره برود. 

وی تأکید کرد: لذا مطلقاً در یک کارگروه تخصصی که با دستور رئیس جمهور شکل گرفت و بعد از 8 جلسه تخصصی درباره بحث هواپیما به این نتیجه رسیدیم که پروژه هواپیمای 72 نفره به دلایل متعدد از جمله نبود هواپیماهای پایه که می‌خواهد ارتقا پیدا کند و دلایل دیگر، پروژه‌ای نیست که جوابگوی صنعت هواپیمایی کشور باشد.

دهقانی گفت: تصمیم کارگروه این بود که ما در هواپیماسازی شرکت‌های دانش‌بنیان ویژه ای داریم که این شرکت‌ها توانمندی‌های زیادی دارند. به جای اینکه مثل خودروسازی از قسمت‌های آسان‌تر مثل بال و بدنه شروع کنیم به سراغ قسمت‌های کم‌حجم‌تر و ارزشمندتر برویم که اصطلاحاً به آن LVHV می‌گویند. مثل‌های سیستم‌های ناوبری، سیستم‌های هدایت، ابزارهای موتور، تجهیزات موتور،‌ ارابه فرود و ... از جمله این قسمت‌ها است.

معاون علمی رئیس‌جمهور گفت: ساخت هواپیماسازی کار ساختی نیست بحث گرفتن استانداردهای جهانی نیز بسیار مهم است و بایستی با کشورهایی که روابط خوب داریم کنسرسیوم تشکیل بدهیم و در دنیا نیز همه هواپیماسازهای اصلی کنسرسیوم تشکیل می‌دهند.

وی گفت:‌ جمع‌بندی کارگروه این است که به عنوان عضوی از کنسرسیومی بزرگ که بخش بسیار خوبی از آن هواپیماسازی روسیه است بتوانیم در یک هواپیمای جدید روسیه و مشغول کار است در یک بخشی از آن مشارکت کنیم.

دهقانی تأکید کرد: هر زمانی توانستیم در زمینه‌های مختلف فنی، تهیه تجهیزات و زیرساخت‌ها به یک ایده‌ال مناسب برسیم یک کنسرسیوم تشکیل خواهیم داد.

معاون علمی رئیس جمهور گفت: تیم ساخت هواپیمای 72 نفره بسیار تیم خوب و ارزشمند بود و کارهای خوبی کرده بود. مجموعه صنایع هوایی پذیرفت که از این تیم در پروژه‌های هواپیمایی حمایت کند و مجموعه معاونت علمی نیز تاکنون کمک‌های بسیار زیادی را به این مجموعه کرده است.

وی تأکید کرد: از نظر ارزش دلاری به پول امروز نزدیک به 500 تا 1 میلیون دلار هزینه‌ای بوده که برای پروژه‌ در سال‌های اخیر شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس
  • تقویت مدارس دولتی با اولویت مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای
  • برگزاری آزمون سمپاد مهارتی در ۱۱ استان کشور
  • ظرفیت گروه‌های جهادی در نوسازی مدارس استفاده شود
  • لزوم یادآوری اهمیت صنعت بازیافت از طریق آموزش/ سوخت‌ مازوت برای کره زمین سمّ است
  • جت ۷۲ نفره پاسخگوی نیاز صنعت هوایی ایران نیست!
  • ساخت مدارس شبانه روزی در دستور کار
  • سندروم استکهلم در مدارس ابتدایی/ کودک آزاری مدرن: تلقین حس ناکافی بودن!
  • سندروم استکهلم در مدارس ابتدایی/ فرزندتان را به ربات آزمون دهنده تبدیل نکنید!
  • کیفیت بخشی مدارس مهم‌تر از توسعه کمی آن‌ است