Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک نظرسنجی که به تازگی و سه ماه پیش از انتخابات پارلمانی پرتغال صورت گرفته، نشان می‌دهد که سوسیالیست‌های حاکم این کشور همچنان نسبت به اپوزیسیون برتری دارند.

به گزارش ایسنا، نتایج حاصل از این نظرسنجی نشان می‌دهند که میزان حمایت از سوسیالیست‌های چپ میانه ۳۸ درصد است که نسبت به نظرسنجی پیشین که در ماه مارس صورت گرفته بود، با یک درصد افزایش روبه‌رو بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اپوزیسیون اصلی پرتغال که سوسیال دموکرات‌ها هستند اما با ۲۳ درصد بسیار عقب‌تر از حزب حاکم قرار دارند و همچنین نتایج به دست آمده حاکی از دو درصد کاهش حمایت از آنان است. متحدان آنان یعنی محافظه‌کاران حزب مردم نیز با پنج درصد شاهد سه درصد کاهش حمایت از خود بوده‌اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که سوسیالیست‌ها که ترکیب نظم مالی و رشد اقتصادیشان تحسین بروکسل و دیگر نهادهای مهم را به دنبال داشته، ممکن است در انتخابات پیش رو در صورتی که نتوانند اکثریت را به دست آورند، گزینه‌های بیشتری در دست داشته باشند.

در پارلمان فعلی، سوسیالیست‌ها به حمایت دو حزب چپ افراطی یعنی "بلوک چپ" و کمونیست‌ها وابسته هستند. حالا اما با رسیدن میزان حمایت‌ها از بلوک چپ به ۱۱ درصد، تنها حمایت آنان از حزب حاکم برای به دست آوردن اکثریت از سوی سوسیالیست‌ها کافی خواهد بود.

این نظرسنجی نشان می‌دهد که میزان حمایت از حزب کمونیست نیز هشت درصد است که می‌تواند در به دست آوردن اکثریت به حزب حاکم کمک کند.

حزب مردم-حیوانات-طبیعت که به تازگی در انتخابات پارلمان اروپا یک کرسی به دست آورده نیز در این نظرسنجی ۴ درصد از آرا را به دست آورده است.

انتخابات پرتغال قرار است در روز ششم اکتبر برگزاری شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پرتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۸۰۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدیو/ مغز انسان بزرگ‌تر می‌شود!

دانشمندان در تحقیقات خود به الگویی رسیده‌اند که نشان می‌دهد، حجم داخل جمجمه به‌ صورت آرام و پیوسته با گذشت زمان افزایش پیدا می‌کند. این پژوهش که توسط دانشمندان دانشگاه یوسی دیویس هلت (UC Davis Health) انجام شد، نشان داد که حجم مغز افرادی که در دهه ۱۹۷۰ متولد شده‌اند، از مغز افرادی که در دهه ۱۹۳۰ به دنیا آمده‌اند، ۶.۶ درصد بیشتر و مساحت آن ۱۵ درصد بزرگ‌تر است.

دریافت 29 MB

مترجم: محیا ذوالفقاری / تدوینگر: علی خلیلی طهرانی

دیگر خبرها

  • پس لرزه های خطرناک جنگ غزه در جهان؛ آیا زندگی یهودیان در غرب غیرممکن می شود؟
  • افراد حاکم بر تلویزیون سرمایه‌ها را از بین بردند/ گفتگو
  • برکناری رییس هیات ژیمناستیک اصفهان در آستانه انتخابات/ نکویی: وزارت ورزش شفاف‌سازی کند
  • طعنه سنگین روحانی به وضعیت مشارکت در انتخابات
  • ویدیو/ مغز انسان بزرگ‌تر می‌شود!
  • طعنه سنگین روحانی به شورای نگهبان و دولت؛ باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!
  • واقعاً روس ها درباره جنگ پوتین چه فکر می کنند؟/ سقوط مخاطبان تلویزیون دولتی در روسیه/ روس ها بیشتر چه کلماتی را در گوگل جست و جو می کنند؟
  • شکست حزب حاکم محافظه‌کار انگلیس در انتخابات محلی
  • اسرائیلی ها توافق را بر حمله به رفح ترجیح می دهند
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ |برنت ۸۳ دلار و ۸۵ سنت شد