Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@07:01:28 GMT

سیگار و قلیان مقدمه اعتیاد دانش‌آموزان است

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۸۰۷۵۶

سیگار و قلیان مقدمه اعتیاد دانش‌آموزان است

مجتبی رجب پور روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، با بیان اینکه متوسط سن آغاز مصرف مواد مخدر در بین دانش آموزان ۱۴ و ۱۵ سال است، خاطر نشان کرد: سن اعتیاد به مواد مخدر در سال های گذشته در بین دانش آموزان دختر و پسر رو به کاهش بوده که ادامه این روند می تواند به افزایش آسیب های اجتماعی در کشور دامن بزند.

دبیر کمیته درمان و حمایت های اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان سمنان ادامه داد: بیشترین مواد مخدر مورد استفاده در بین دانشجویان کشور گروه خانواده حشیش مانند گُل و ماری جوانا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رجب پور تصریح کرد: بر اساس پژوهش ها، نسبت به سال ۱۳۹۰ گرایش دانشجویان پسر به مواد مخدر به طور تقریبی ۲ برابر شده و گرایش دختران به مواد مخدر هم نسبت به سال های گذشته رشد چشمگیری داشته است.

فعالیت ۱۲۰ مرکز درمانی ترک اعتیاد در سمنان

دبیر کمیته درمان و حمایت های اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان سمنان گفت: ۱۲۰ مرکز درمانی ترک اعتیاد در استان فعال است که از این تعداد ۱۱ مرکز زیر نظارت اداره کل بهزیستی سمنان خدمات ارایه می دهد.

وی اضافه کرد: در سال ۹۷ دست کم ۲۲ هزار نفر برای دریافت خدمات درمان اعتیاد و کاهش آسیب های اجتماعی به مراکز ترک اعتیاد استان سمنان مراجعه کردند.

رجب پور افزود: از تعداد ۲۲ هزار نفر که به مراکز درمانی ترک اعتیاد استان سمنان مراجعه کردند سه هزار نفر به صورت درمان اقامتی پذیرش شدند.

دبیر کمیته درمان و حمایت های اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان سمنان گفت: یک مرکز ترک اعتیاد ویژه بانوان در شاهرود فعال است و به طور تقریبی ۸.۵ درصد از کل معتادان استان را بانوان تشکیل می دهند.

سال ۹۷ بیش از هشت تن و ۶۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان سمنان کشف شد، بهار ۹۸ نیز چهار تن و ۶۲۰ کیلوگرم مواد مخدر کشف و ۷۷۱ نفر شامل حامل، نگهدارنده و توزیع‌کننده در استان دستگیر شدند که از این مجموع ۲۳۴ نفر خرده‌فروش مواد مخدر هستند.

۷۳۳۹/۶۱۰۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سمنان مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۸۰۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری قاچاقچی حشیش در تفت

سرهنگ سید رضا صادقیان فرمانده انتظامی تفت بیان داشت: در راستای اجرای طرح آرامش در شهر عوامل پلیس مبارزه با مواد مخدر با اشرافیت کامل اطلاعاتی و انتظامی و استفاده بهینه از ظرفیت‌ها درهفته گذشته اقدام به اجرای طرح آرامش و پاکسازی نقاط آلوده به مواد مخدر از وجود معتادان متجاهر در سطح شهر و روستا‌های حوزه استحفاظی خود کردند.

وی بیان داشت: اقدامات صورت گرفته پلیس در راستای اجرای طرح سراسری آرامش در شهر با انجام کار اطلاعاتی منجر به دستگیری قاچاقچی و خرده فروش حرفه‌ای مواد مخدر در کمربندی یزد به تفت و کشف ۲ کیلو و ۳۰۰ گرم مواد مخدر از نوع حشیش و تریاک شد.

فرمانده انتظامی شهرستان تفت در پایان، ضمن خرسندی مردم و شهروندان از اجرای این طرح، مقابله اثربخش با مقوله مواد مخدر را نیازمند عزم همگانی همه دستگاه‌های مسئول، همچنین مردم و نهادینه سازی مشارکت‌های عمومی در بین اقشار مختلف جامعه دانست.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • پدر مددکاری اجتماعی ایران: تعطیل کردن نمایش خانگی دردی از بحران‌های اجتماعی دوا نمی‌کند
  • معرفی و تجلیل از برترین‌های مسابقات قرآنی کارکنان و دانش‌آموزان با نیازهای ویژه استان سمنان
  • زیرساخت‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی شهر جدید مهستان ارتقا می‌یابد
  • سوداگران مرگ در دام پلیس لرستان
  • بردن گیاهان دارویی و مواد اسیدی به عربستان ممنوع است
  • ۶۳ معتاد متجاهر و خرده فروش مواد مخدر در اردستان دستگیر شدند
  • دستگیری قاچاقچی حشیش در تفت
  • یک رواشناس اجتماعی بیان کرد؛ رواج قلیان در ایران نتیجه کم کاری وزارت بهداشت
  • انتقاد یک رواشناس اجتماعی بیان کرد؛ رواج قلیان در ایران نتیجه کم کاری وزارت بهداشت
  • آیا قلیان در کاهش استرس تأثیر دارد؟