Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@04:00:26 GMT

تامین اجتماعی قشم ۱۱۰۰ میلیارد ریال مطالبات دارد

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۸۱۰۰۱

تامین اجتماعی قشم ۱۱۰۰ میلیارد ریال مطالبات دارد

به گزارش روز شنبه ایرنا، هم اکنون سه هزار و ۳۰۰ کارگاه در قشم فعالیت می‌کنند که لیست حق بیمه خود را به تأمین اجتماعی ارائه کرده‌اند.

بخشودگی جرایم کارفرمایان خوش حساب

رئیس تامین اجتماعی قشم در بازدید از ایرنا قشم گفت: هم اکنون طرح بخشودگی جرایم کارفرمایان خوش حساب در حال اجراست که تا ۱۳ شهریورماه ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عباس اکبری افزود: کارفرمایانی که بر اثر نوسانات ارزی، حوادث غیر مترقبه و بلایای طبیعی و غیر آن دچار مشکل شده‌اند و نتوانسته‌اند حق بیمه کارگران خود را ارسال کنند در مهلت تعیین شده می‌توانند در طرح شرکت کنند و با ارائه درخواست خود مشمول بخشودگی شوند.

وی ادامه داد: درسال رونق تولید سعی می‌شود با کارفرمایان در حوزه تولید همکاری صورت گیرد و مشکلات ناشی از ناتوانی کارفرما در پرداخت حق بیمه کارگران و یا نحوه پرداخت جرایم به شکل مناسبی مرتفع شود.

۱۳۰۰ نفر به بیمه شدگان تامین اجتماعی قشم افزوده شد

در سال جاری ۱۳۰۰ نفر به بیمه شدگان تامین اجتماعی قشم افزوده شد که با احتساب آن بیمه شدگان اصلی در شهرستان قشم به ۲۵ هزار نفر رسید.

هم اینک با احتساب افراد تحت تکفل بیمه شدگان اصلی و ۲ هزار و ۵۰۰ مستمری بگیر، جمعیتی معادل ۷۵ هزار نفر زیر پوشش تامین اجتماعی قشم قرار دارند.

رئیس تامین اجتماعی شهرستان قشم گفت: این اداره سال گذشته مبلغ ۲۲۰ میلیارد ریال بابت تعهدات بلندمندت به افراد زیر پوشش پرداخت کرده است.

تعهدات بلند تامین اجتماعی شامل بازنشستگی، ازکار افتادگی، فوت و بازمنادگان است

اکبری با اشاره به اینکه در قشم ۲۰۰ نفر زیر پوشش بیمه بیکاری قرار دارند افزود: سال ۱۳۹۷ بیش از ۵۲ میلیارد ریال در بخش خدمات کوتاه مدت پرداخت شد.

کمک هزینه ازدواج، کفن و دفن، دستمزد ایام بیماری و بارداری، هزینه سفر و اقامت بیمار و همراه و بیمه بیکاری از جمله خدمات کوتاه مدت تامین اجتماعی است.

رئیس تامین اجتماعی شهرستان قشم تصریح کرد: ۲۰ گروه بیمه‌ای زیر پوشش خدمات تامین اجتماعی هستند که از طریق یک شعبه اصلی ۲ شعبه اقماری در بخش‌های حَرّا و جزیره هرمز و یک واحد کارگزاری بخش خصوصی خدمات بیمه‌ای به مردم ارائه می‌شود.

وی افزود: بر اساس سیاست‌های سازمان تامین اجتماعی بحث خدمات الکترونیکی راه اندازی شد که دریافت لیست‌های بیمه، ابلاغ‌ها و بازرسی به وصورت الکترونیکی انجام می‌شود.

اکبری با اشاره به وجود ۳۶ هزار پنده در قشم ادامه داد: پرونده تمام افراد زیر پوشش در سامانه قرار می‌گیرد تا از این طریق امکان ارائه آن در سراسر کشور ایجاد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته ۴۸ جلسه بررسی به شکایات برگزار و به شکایت‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفت و حکم آنها صادر شد.

از ۱۹ تا ۲۵ تیرماه به عنوان هفته گرامیداشت تامین اجتماعی ناگذاری شده است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ی ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز در امتداد سواحل استان هرمزگان در میان آب‌های خلیج فارس به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر گسترده شده است.

۷۵۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تامین اجتماعی قشم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۸۱۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال از مطالبات کادر درمان فارس

سید ابوالفضل هاشمی اصل گفت: اولویت تیم مدیریتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ابتدا، رسیدگی ویژه به پرداخت مطالبات و مسائل رفاهی کارکنان مجموعه تحت پوشش دانشگاه بوده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به تلاش شبانه‌روزی کارکنان حوزه سلامت در خدمت‌رسانی به جامعه افزود: اگر چه بی شک این خدمات با پشتوانه انگیزه معنوی صورت می‌گیرد، اما دانشگاه نیز خود را در برابر این تلاش‌ها مسئول می‌داند و با تلاش و پیگیری‌های انجام شده، موفق به پرداخت بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال از مطالبات اساتید، پزشکان و کارکنان دانشگاه در سال ۱۴۰۲ شدیم.

به گفته او، در سال ۱۴۰۲، ۱۱ ماه از مطالبات پزشکان متخصص، ۱۲ ماه از مطالبات پزشکان عمومی استخدامی و مشارکتی و ۱۲ ماه از مطالبات درمانگاه‌ها پرداخت شده است.

هاشمی اصل ادامه داد: همچنین پرداخت ۱۳ ماه اضافه کار شبکه‌های بهداشت و درمان و ۱۱ ماه از معوقات کارکنان سایر مراکز تحت پوشش، از دیگر موارد انجام شده در سال ۱۴۰۲ بوده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به ابلاغ دستورالعمل پرداخت تعرفه خدمات پرستاری از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در همین راستا طی سال گذشته، ۱۴ماه از مطالبات تعرفه خدمات پرستاری پرستاران شاغل در دانشگاه علوم پزشکی شیراز به مبلغ بیش از ۳ هزار میلیارد ریال پرداخت شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • افزایش میزان حمایت از بیماران تالاسمی با تأسیس صندوق بیماری‌های نادر و صعب‌العلاج
  • ارتقای اعتبار صندوق بیماران خاص به ۹ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۳
  • ۱۳۰۰ هنرمند صنایع دستی مشهد بیمه شدند‌
  • کلاهی که بر سر کارگران ساختمانی گذاشته شد
  • پرداخت بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال از مطالبات کادر درمان فارس
  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی سمنان
  • کلاه بیمه ای بر سر کارگران ساختمانی
  • هدفگذاری تامین اجتماعی برای ارتقاء سلامت و رضایتمندی کارگران
  • پرداخت حق بیمه بیش از ۲ هزار زن سرپرست خانوار هرمزگانی
  • وصول ۸۴ میلیارد ریال از مطالبات شرکت گاز آذربایجان‌غربی