Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصادآنلاین-مریم علیزاده؛ قیمت انواع نفت خام پس از دو هفته نزول، سرانجام با جهشی قابل ملاحظه در هفته گذشته روبرو شد. بدین ترتیب شاخص نفت برنت با رشد 2.35 دلاری نسبت به معاملات دوشنبه گذشته در محدوده 66 دلار و 72 سنت به کار خود پایان داد و همچنان در بالاترین سطح قیمتی ماهانه ایستاد.

همچنین هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدییت با رشد 2.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5 دلاری نسبت به معاملات ابتدای هفته در قیمت 60 دلار و 21 سنت آرام گرفت.

هفته گذشته خبر تعطیلی سکوهای نفتی آمریکا در خلیج مکزیک برای آمادگی طوفان حاره ای مکزیک سبب افت نسبی عرضه در بازار شد. به گفته دولت آمریکا، حدود 59 درصد یعنی 1.1 میلیون بشکه از تولید روزانه آمریکا در خلیج مکزیک به دلیل در پیش بودن طوفان متوقف شده است.

همچنین یک کارشناس نفتی در آمریکا بیان داشته است: «توقف تولید نفت در خلیج مکزیک تا حدی قیمت نفت را بالا برده است اما باید دید که آیا طوفان بری به یک سیل گسترده منجر می شود که بر بخش پالایشگاهی لوئیزیانا تاثیر بگذارد یا نه.»

در نتیجه آثار این طوفان بر سیستم پالایشگاهی مستقر در خلیج مکزیک بسیار تعیین کننده خواهد بود. البته یکی دیگر از دلالیل تقویت قیمت ها در بازارهای جهانی، گزارش غیر منتظره EIA از افت ذخایر نفتی آمریکا بود.

در هر حال به عقیده تحلیلگران مسائل نفتی، تا زمانیکه سایه افزایش عرضه نفت خام از سوی امریکا بر سر تقاضای نفت سنگینی کند، نمی توان نسبت به پایداری جهش قیمت ها در بازارهای جهانی امیدوار بود. البته مسئله متزلزل بودن صعود قیمتی طلای سیاه به دلیل فرسایشی شدن جنگ تعرفه ای میان دو قدرت بزرگ اقتصادی یکی دیگر از فاکتورها تهدید کننده سمت تقاضا است.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: نفت شاخص رشد دلار دولت مکزیک قیمت نفت سیل جنگ قیمت نفت نفت تولید نفت نفت برنت بازارهای جهانی طلای سیاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۸۱۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوی آرام و پایدار تا اواسط هفته در آسمان گلستان حاکم است

اقدس جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بر اساس بررسی آخرین نقشه‌های پیش یابی و با حاکمیت الگوهای پایدار بر منطقه، تا اواسط هفته در اغلب نقاط استان شاهد جوی آرام، پایدار و بدون بارش خواهیم بود.

وی افزود: همچنین در طی این مدت از نظر دمایی روند افزایش تدریجی دماهای بیشینه پیش بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی استان گلستان گفت: از روز چهارشنبه به تدریج تا اوایل هفته آینده، با توجه به شرایط فصلی و گذر امواج کم دامنه از تراز میانی جو در برخی نواحی در ساعات بعدازظهر افزایش ابر و احتمالاً رگبارهای پراکنده باران دور از انتظار نیست.

وی یادآور شد: دمای حداقل صبح امروز گرگان ۱۰ درجه ثبت شد و پیش بینی می‌شود حداکثر دمای امروز این شهرستان به ۲۸ درجه برسد.

کد خبر 6089611

دیگر خبرها

  • نگاه تاریخی به خلیج فارس راه حل مناقشات منطقه‌ای
  • سکه ۴۰ میلیون تومان شد ؛ کاهش قیمت طلا ادامه دارد ؟
  • مکزیک: دیدید چه بلایی سر دانشجویان معترض در آمریکا آمد؟
  • انتقاد تند رئیس جمهور مکزیک از آمریکا
  • تبدیل شدن به شریک تجاری جدید نفتی با عرضه نفت به پالایشگاه های کوچک و سهامداری در پالایشگاه های فراسرزمینی
  • تبدیل شدن به شریک تجاری جدید نفتی با تکیه بر عرضه نفت به پالایشگاه های کوچک و سهامداری در پالایشگاه های فراسرزمینی
  • هفته گرافیک افتتاح شد
  • بهره‌برداری از یک جایگاه عرضه سوخت در کهگیلویه و بویراحمد
  • جوی آرام و پایدار تا اواسط هفته در آسمان گلستان حاکم است
  • شوک شدید به بازار طلا / زیان سکه‌بازان سنگین شد