Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-27@14:07:23 GMT

کاهش تعداد فرزند؛ ثمره تغییر سبک زندگی

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۸۱۳۱۶

کاهش تعداد فرزند؛ ثمره تغییر سبک زندگی

مریم پورآدینه، مدیر گروه سلامت خانواده و جمعیت دانشگاه علوم پزشکی استان در گفت و گو با ایکنا از خراسان‌شمالی اظهار کرد: از منظر رفتارشناسی بخش قابل توجهی از قشر تحصیل کرده تمایلی به بیش از یک فرزند ندارند و تغییر سبک زندگی و رفاه از عوامل مهم دخیل در این امر محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه بر اساس پژوهش‌های انجام شده تمایل یک سوم جامعه به تک فرزندی است، ادامه داد: یکی از اثرات مهم و نامطلوب تک فرزندی، به هم خوردن توازن و تعادل نسل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: سهم مادران تحصیل کرده از جمعیت در آینده بسیار کمتر از مادران کم تحصیلات است.

مدیر گروه سلامت خانواده و جمعیت دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی با اشاره به اینکه براساس آخرین آمار سرشماری در سال 90، نرخ باروری کلی به 1.8 رسیده است، افزود: برای پیشگیری از منفی شدن نرخ جمعیت، با تمهیدات مختلف در کمترین فاصله زمانی این نرخ تا حداقل 2.1 افزایش یابد.

پورآدینه بیان کرد: با توجه به پیام مقام معظم رهبری در زمینه ریشه یابی علل گرایش به کاهش جمعیت، با برنامه ریزی در راستای بهبود آن می‌توان نقش مهمی را در جبران این کاهش آمار ایفا کرد.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن سبک زندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۸۱۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمار مرگ و میر سال ۱۴۰۲ / فوت مردان بیشتر از زنان

ثبت فوت مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان در سال ۱۴۰۲ بوده است.   به گزارش تسنیم، از تعداد فوت های ثبت شده در سال ۱۴۰۲، ۵۵/۶ درصد مرد و۴۴/۴ درصد زن بوده‌اند.   در سال ۱۴۰۲ مردان ۵۵/۶ درصد و زنان ۴۴/۴ درصد از ثبت فوت ها را به خود اختصاص داده‌اند که این میزان در مدت مشابه سال قبل برابر ۵۶/۶ درصد برای مردان و ۴۳/۴ درصد برای زنان بوده است.   همچنین آمارهای ثبت شده در سازمان ثبت احوال کشور نشان می‌دهد در مقابل هر ۱۳۰ مرد فوت شده، ۱۰۰ زن فوت شده‌اند.   بر اساس این گزارش در سال ۱۴۰۲ تعداد ۴۴۲ هزار و ۲۱۳ رویداد فوت به ثبت رسیده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل با تعداد ۴۱۸ هزار و ۷۴۱ رویداد فوت ثبت شده، ۵/۶ درصد افزایش داشته است. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • اعلام آمار مرگ و میر سال ۱۴۰۲ / فوت مردان بیشتر از زنان
  • بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی تعلق می‌گیرد
  • تمدید فرصت ثبت نام بیمه رایگان مادران روستایی و عشایر
  • شاد، اما خسته!
  • شاد اما خسته
  • زنان بدون فرزند شاد‌تر هستند یا مادران؟
  • پیام تسلیت فرمانده سپاه الغدیر در پی درگذشت مادر شهیدان نیرنگ
  • مخاطب ۶۹.۲درصدی ثمره تحو ل رسانه ملی
  • تمدید نام نویسی بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری
  • ۲۷.۳ سالگی میانگین سن مادران ایرانی در تولد اولین فرزند؛ پدر ۳۲.۱ سالگی