Web Analytics Made Easy - Statcounter

غفاری با بیان اینکه در حوزه توانبخشی تعداد معلولان ما در سامانه ۵۱ هزار نفر در استان است ، متذکر شد: این افراد با احتساب خانواده‌ها ۱۵۰ هزار نفر شامل می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «ابراهیم غفاری» امروز(شنبه ۲۲ تیر) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد: زیرساخت هایی را در حوزه پیشگیری اجتماع محور در استان انجام شده و ۳۵ مرکز در استان گلستان در پیشگیری از معلولیت‌ها فعالیت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل بهزیستی استان گلستان ادامه داد: بهزیستی در حوزه بینایی و شنوایی کودکان فعال است و با ۱۴ مرکز غربالگری بینایی سنجی سال گذشته بیش از ۸۴ هزار کودک زیر ۴ سال غربالگری بینایی شدند.


غفاری یادآو شد: در ۱۸ مرکز غربالگری شنوایی در استان نیز ۴۱ هزار و ۳۶۰ کودک مورد غربالگری قرار گرفته است که از این مجموعه ۵۱ مورد کودک دارای مشکل شناسایی شدند که از این میزان ۱۵ کودک برای کاشت حلزون معرفی شدند.


وی  گفت: در هفته مواد مخدر مرکز مدیریت «مورد» برای مددجویانی که مشکل سوء مصرف مواد مخدر دارند افتتاح شد که ظرفیت پذیرش ۱۰۰ نفر را دارد و ۵ مددکار در ۲۰ پرونده معتاد متجاهر برای بازتوانایی کار می‌کند.


مدیرکل بهزیستی استان گلستان متذکر شد: برای درمان این مددجویان و درمان این معتادان  ۱۲۵ هزار تومان یارانه پرداخت می‌شود و آمار این افراد در حال بازتولید است.

 

غفاری متذکر شد: مرکز اقامتی بین راهی نیز در هفته مبارزه با مواد مخدر در استان برای معتادانی که خانواده‌ها از پذیرش این افراد سرباز می‌زنند افتتاح شده تا مشکل معتادان نیز که مشکل اقامت دارند حل شود.

 

وی یادآور شد: در سطح استان مراکز روانشاختی ما به ۸۴ مرکز رسیده و بیش از ۳۱ هزار نفر از این کلینیک‌ها خدمات روانشاسی استفاده کردند.

 

مدیرکل بهزیستی استان گلستان تاکید کرد: ۵۹ مرکز درمان سرپایی اعتیاد در استان فعال است که ۴ هزار و ۹۰۰ نفر در این مراکز خدمات دریافت کردند.

 

غفاری بیان کرد: ۵۵۹ معتاد متجاهر در استان در سال گذشته از مراکز ترک اعتیاد بهزیستی خدمات دریافت کردند.

 

وی بیان کرد: چهار مراکز کاهش آسیب در استان فعال است و این مراکز برای معتادانی است که قصد ترک ندارند ولی سلامتی این افراد و جامعه برای ما حائز اهمیت است و تلاش می‌کنیم زیرساخت‌ها را برای سلامت این افراد عادلانه تر کنیم.

 

مدیرکل بهزیستی استان گلستان بیان کرد: ۶۱۶ نفر در سال گذشته از مراکز کاهش آسیب بهزیستی در استان خدمات دریافت کردند.


غفاری با بیان اینکه در حوزه توانبخشی تعداد معلولان بهزیستی استان که در سامانه به ثبت رسیده بالغ بر ۵۱ هزار نفر در استان است، متذکر شد: این افراد با احتساب خانواده‌ها ۱۵۰ هزار نفر شامل می‌شود.

 

وی با بیان اینکه بهزیستی استان گلستان در چهار حوزه مهد کودک، زنان سرپرست خانوار، فرزندان بدسرپرست و بی سرپرست و آسیب‌های اجتماعی فعایت می‌کند، افزود: در حوزه کودکان بدسرپرست ۲۸ مرکز در استان فعالیت می‌کنند که ۲۷۱ کودک در این مراکز نگهداری می‌شوند.

 

مدیرکل بهزیستی استان گلستان یادآور شد: ۵۷۰ کودک تحت پوشش بهزیستی استان گلستان قرار دارد که از این میزان ۳۰۰ نفر در خانواده ها نگهداری می‌شود.

 

غفاری خاطرنشان کرد: ۵ هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی هستند که از این میزان ۴ هزار و ۵۰۰ مورد از این افراد مستمری دریافت می‌کنند.

 

وی افزود: در آبان ماه سال گذشته کل افراد پشت نوبتی را در استان به صفر رساندیم و امسال تعداد مستمری‌بگیران بهزیستی گلستان از حدود ۹ هزار نفر در سال ۹۷ به ۳۳ هزار مستمری‌بگیر رسیده است و بالغ بر ۲۱ هزار نفر مستمری‌بگیر به بهزیستی افزوده شده و در ماه ۵ میلیارد تومان مستمری پرداخت می‌کنیم.

 

پایان پیام/587

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت نماز جمعه عفاف و حجاب حجاب و عفاف مسجد اردبیل شورای نگهبان چهارمحال و بختیاری روزنامه مدیرکل بهزیستی گلستان غفاری معلول بهزیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۸۱۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایداری جوی همراه با افزایش دما در گلستان تا چهارشنبه

محمود محمدقلی پور گفت: از بعدازظهر پنجشنبه افزایش ابر و در ارتفاعات، وزش باد موقتی و بارش پراکنده پیش بینی می‌شود.

وی افزود: روز جمعه، بر گستره بارش‌ها افزوده خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • یارانه‌بگیران بخوانند/ یارانه‌ها و مستمری‌ها در بودجه ۱۴۰۳ چقدر افزایش پیدا می‌کند؟ + عکس
  • بهزیستی پیگیر تنبیه در مرکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست کرج است
  • جزییات جدید از وام فوری بازنشستگان
  • خبر جدید سازمان تامین اجتماعی درباره افزایش مستمری بازنشستگان/ حقوق‌ها قرار است چه تغییری کند؟
  • ارائه ۱۱ مقاله در همایش علمی «اسوه حسنه» در مرکز گلستان
  • پایداری جوی همراه با افزایش دما در گلستان تا چهارشنبه
  • فعالیت بیش از ۷۰ مرکز خدمات مشاوره‌ای در استان اردبیل
  • ۱۹ درصد فوتی های سال گذشته در گلستان افراد زیر ۱۸ سال بودند
  • بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه
  • افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان ایلام در سال جاری