Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعید رضا عامری در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: بازنگری آیین نامه «جامع مدیریت دانشگاه ها» در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار دارد، منتهی تفاوت کار این است که این دفعه تلاش ما این است که این بازنگری، بر مبنای نظر ذی نفعان که دانشگاه ها، روسا و اساتید دانشگاه ها هستند، صورت گیرد.

وی ادامه داد: علاوه بر «آیین نامه جامع مدیریت دانشگاه ها» بازنگری «آیین نامه ارتقاء اساتید» نیز در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بازنگری نیز در آیین نامه ارتقا باید بر اساس حل مسئله واقعی صورت گیرد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به وجود مشکل در آموزش عالی گفت: فرض بگیرید ارتقاء اساتید را صرفاً به مقالاتی که در «وب آو ساینس» چاپ می شود منحصر کرده و به بازار کار و حل مسئله ملی توجه نکنیم. این موضوع تنوع در مولفه های ارتقا ایجاد نمی کند در حالیکه اگر تأثیرگذاری در حل مسائل کشور را در نظر بگیریم تنوعی نیز در مولفه ها به وجود می آید.

به گزارش مهر، آیین نامه مدیریت دانشگاه ها در شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها به ریاست وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بررسی شده است و در ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور هم که چند وزیر و معاون رئیس جمهور و نماینده مجلس شورای اسلامی عضویت دارند بررسی شده است.

جایگاه بررسی و تصویب این آیین نامه در شورایعالی انقلاب فرهنگی است.

کد خبر 4664994 زهرا سیفی

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای عالی انقلاب فرهنگی دانشگاه های ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۸۱۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازبینی مصوبه افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت پزشکی شورایعالی انقلاب فرهنگی

دکتر عبدالحسین خسروپناه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره سرنوشت مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در زمینه افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت پزشکی و دندانپزشکی در کنکور سراسری افزود: مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را فقط شورا می تواند تغییر دهد و فعلا مصوبه افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت پزشکی و دندانپزشکی تغییر نکرده است.

وی افزود: قرار بود بر اساس این مصوبه، از مناطق محروم دانشجو جذب شود و افزایش ظرفیت به منظور رفع نیاز آن مناطق طراحی شده بود. ضمن اینکه بر اساس این مصوبه مقرر شده بود که افرادی که در این ظرفیت جذب شوند باید تعهد خدمت بدهند تا در آن مناطق محروم خدمت کنند. قرار بود سازمان برنامه و بودجه هم زیرساخت های وزارت بهداشت را تامین کند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی یادآور شد: بخشی از این مصوبه که افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت پذیرش بود، اجرا شد و در بخش هایی هم بیش از ۲۰ درصد ظرفیت اضافه شد. طبیعتا عدم تامین زیرساخت ها ما را در آینده با افت تحصیلی در آموزش پزشکی مواجه کند و می تواند برای آینده خطرناک باشد.

وی با اشاره به تشکیل کمیسیون سلامت در شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: در کمیسیون سلامت هم پزشکان، هم مهندسان مرتبط با مباحث پزشکی، هم روانشناسان و هم دیگر دست اندرکاران و صاحب نظران علم و فناوری کشور حضور دارند، از این رو شائبه تعارض منافع منتفی است. موضوع مصوبه افزایش ظرفیت پزشکی در این کمیسیون در حال بررسی است.

خسروپناه اظهار داشت: این مصوبه در کمیسیون سلامت در حال بررسی است و در حال جمع آوری اطلاعات جامعی در این زمینه هستند که آن را در صحن شورا ارائه کنند. اگر اعضای شورا این جمع بندی را پذیرفتند و آن را مصوب کردند یک مهلتی برای سال های آینده اجرای این مصوبه درنظر گرفته می شود.

کد خبر 6091985 زهره بال

دیگر خبرها

  • هیات های اندیشه ورز در استان ها تشکیل شود
  • تعارض منافع مصوبه افزایش ظرفیت پزشکی وجود دارد؟
  • ۱۲ حکم رئیس دانشگاه تهران برای بزرگداشت سنت دانشگاهی ایران صادر شد
  • بازبینی مصوبه افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت پزشکی شورایعالی انقلاب فرهنگی
  • حمایت زاکانی از طرح نور پلیس
  • دانشگاه‌ها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند
  • دانشگاهها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند
  • ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور
  • نقشه فرهنگی کشور درحال بازنویسی است
  • خسروپناه: شورای فرهنگ عمومی استان‌ها رویکرد مسئله محور داشته باشند