Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-28@13:46:13 GMT

خبری از بخشودگی جرایم رانندگی نیست

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۸۱۶۲۷

خبری از بخشودگی جرایم رانندگی نیست

به گزارش جام جم آنلاین، سرهنگ احمد کرمی اسد در گفتگو با فارس درباره موضوع «بخشودگی جرائم رانندگی در صورت عدم تکرار» اظهار داشت: پلیس راهنمایی و رانندگی فعلاً درخصوص حذف تخلفات رانندگی افرادی که در یک بازه زمان مرتکب هیچ تخلفی نشده اند بخشودگی جرائم را در دستور کار ندارد؛ ولی درخصوص نمرات منفی که متاثر از نوع رفتار رانندگان است در مراحل مختلف بخشودگی را اعمال خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور ناجا در پاسخ به این سوال که بخشودگی در حوزه نمرات منفی به چه صورت است؟، تصریح کرد: مستند به تبصره ماده 7 قانون رسیدگی به تخلفات در صورتی که رانندگان در مراحل اول و دوم محرومیت قرار گرفته؛ مشروط به اینکه هنوز محرومیت آنها شروع نشده باشد و 6 ماه تخلفی مرتکب نشوند نمرات منفی آنها بلااثر خواهد بود.

وی، مرحله اول و دوم کسب نمره منفی و محرومیت از رانندگی را به تفکیک تشریح و اعلام کرد: در صورتی که راننده، 30 نمره منفی کسب کرده باشد گواهینامه اش ضبط و 3 ماه از رانندگی محروم خواهد شد؛ حال اگر راننده در این مرحله قرار داشته باشد و نمرات منفی اش حداکثر 29 نمره باشد اگر 6 ماه هیچ تخلفی مرتکب نشود نمرات منفی بلااثر خواهد بود؛ همچنین در مرحله دوم اگر راننده متخلف نمرات منفی اش به 25 نمره برسد گواهینامه اش ضبط و 6 ماه از رانندگی محروم است؛ اگر در این مرحله نیز راننده حداکثر 24 نمره منفی داشته باشد و 6 ماه تخلف نکند بلااثر بودن نمرات منفی در مورد وی نیز اجرا خواهد شد.

این مقام ارشد راهور ناجا به مرحله سوم نمره منفی و محرومیت از رانندگی پرداخت و گفت: مرحله سوم ابطال گواهینامه است یعنی اگر فردی 20 نمره منفی داشته باشد گواهینامه اش باطل می شود و بعد از یکسال می‌تواند با شرکت در آزمون گواهینامه در صورت قبولی، دوباره رانندگی کند؛ حال اگر فردی در این مرحله بوده و حداکثر 19 نمره منفی کسب کرده باشد اگر به مدت یکسال هیچ تخلفی مرتکب نشود تمام نمرات منفی اش بلااثر خواهد بود.

سرهنگ کرمی اسد خاطرنشان کرد: پرداخت جریمه‌ها در هر سه مرحله به قوت خود باقی است؛ فقط نمرات منفی که متاثر از نوع رفتار راننده است قابل بخشش خواهد بود.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: تخلفات رانندگی بخشودگی جرایم نمرات منفی نمره منفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۸۱۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمرهِ عملکرد شورای شهر را مردم باید بدهند

عضو شورای اسلامی شهرکرد گفت: نمره عملکرد شورای شهر را رضایت مردم از این نهاد مشخص می‌کند چرا که در این دوره علاوه بر نقاط قوت در حل مسائل مختلف شهری، نقاط ضعف نیز وجود داشته است.

یوسف صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به عملکرد شورای اسلامی شهرکرد در دوره ششم، اظهار کرد: قضاوت شورای شهر ششم و مزیت آن نسبت به شوراهای قبلی باید توسط مردم صورت بگیرد، در این دوره نگرش‌های خوبی صورت گرفت و برنامه‌ریزی و تعیین چشم‌اندازهای سالیانه نیز مورد تاکید قرار گرفته است.

وی افزود: طرح جامع مسکن، طرح جامع هدایت آب‌های سطحی، طرح جامع ترافیک و طرح جامع پسماند همگی با مطالبه‌گری و پیگیری‌های شورای شهر به شهرداری ابلاغ شدند همچنین در این دوره جلسات متعددی با مدیران دستگاه‌های مختلف برگزار شد.

عضو شورای اسلامی شهرکرد با بیان اینکه نزدیک شدن دوباره مردم به دولت و شورا از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: بروز بعضی اتفاقات نظیر فساد مالی مسئولان حس ناامیدی بین مردم و منتخبان خود را افزایش می‌دهد.

صادقی عنوان کرد: نمره عملکرد شورای شهر را رضایت مردم از این نهاد مشخص می‌کند چرا که در این دوره علاوه بر نقاط قوت در حل مسائل مختلف شهری، نقاط ضعفی نیز وجود داشته است، اما در این دوره سعی شده است که طرحی که سربار مردم یا بیت‌المال باشد، رقم نخورد، هرچند برخی مسائل اقتصادی نظیر تورم که تمام مردم را به خود درگیر کرده، روی عملکرد شورا نیز تأثیر گذاشته است.

شورای شهر وظیفه مطالبه‌گری از شهرداری را بر عهده دارد

وی افزود: شورای شهر وظیفه مطالبه‌گری از دستگاه‌های مختلف به خصوص شهرداری را برعهده دارد و نباید عملکرد شهرداری را ملاک عملکرد شورا بدانیم.

عضو شورای‌شهر شهرکرد، عنوان کرد: شورای شهر یک رکن مبارک در جمهوری اسلامی است که عیار دموکراسی دینی را در جامعه بالا می‌برد و مردم از این نهاد توقع نقش‌آفرینی در سرنوشت کشور و حاکمیت را دارند و امیدواریم که به تدریج ملزومات دیگر شورا نیز تکمیل شود و این نهاد جایگاه اصلی خود را در جامعه پیدا کند.

کد خبر 748720

دیگر خبرها

  • نمرهِ عملکرد شورای شهر را مردم باید بدهند
  • جشن گلریزان کمک به زندانیان جرایم غیر عمد در گرمسار
  • اتوبوس‌هایی که به فرمان خانم‌ها حرکت می‌کنند
  • مرگ ۲ تن در ۲ تصادف رانندگی به فاصله ۱۰ دقیقه در پایتخت
  • تعقیب و گریز خودرو بدون پلاک و رانندگی غیر متعارف در جاده اسکو
  • هافبک نیوکاسل در مسیر تبدیل شدن به راننده کامیون / عکس
  • راننده خواب‌آلود سبب مرگ پاکبان شد/ تکرار مرگ رفتگران گرگانی برای سومین سال
  • خواب آلودگی راننده پژو جان پاکبان گرگانی را گرفت
  • ترمیم نمرات و سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور
  • شغل جدید ستاره نیوکسل: راننده کامیون!‏