Web Analytics Made Easy - Statcounter

شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن پس از عدم پیشرفت در موضوع هسته‌ای ایران و همچنین حل اختلافات منطقه‌ای با روسیه به نظر در سخنرانی‌های انتخاباتی  خود برای انتخابات 21 جولای (30 تیر) چندان علاقه‌ای به صحبت درباره این موضوعات ندارد.

اخبار سیاسی- آبه در سخنرانی روز جمعه خود در ایسه با تاکید بر این مسئله که اتحاد ژاپن و آمریکا تحت هدایت وی ترامپ همچنان قدرتمند باقی خواهد ماند گفت: حفظ رابطه اعتماد بین من و ترامپ کمترین وظیفه‌ام خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرچند آبه در این سخنرانی درباره ریاست گروه 20 صحبت کرد اما به مذاکره با ایران یا گفتگوهای توکیو - مسکو برای حل تنش‌های منطقه‌ای بر سر جزایر هوکایدو اشاره‌ای نکرد.

کارشناسان معتقدند  بعد از اقدام دولت ترامپ برای ایحاد ائتلاف و حفاظت از کشتی‌های تجاری در خلیج فارس، واکنش دولت ژاپن موضوعی مهم در نظرسنجی‌های مجلس اعیان به شمار می‌رود. یک منبع نزدیک دیگر به آبه گفت: همانطور که ما درحال کمپین انتخاباتی هستیم، این یک راهکار ناخواسته است.

آبه اواخر ماه ژوئن در حاشیه نشست گروه 20 مذاکراتی دوجانبه با ولادیمیر پوتین داشت اما پیشرفت قابل توجهی درباره موضوع جزایر تحت مناقشه حاصل نشد.

در ابتدا انتظار می‌رفت حزب حاکم لیبرال دموکرات در کمپین‌های انتخاباتی توجه ویژه‌ای به راهکارهای آبه درباره این دو موضوع داشته باشد اما یکی از مشاوران آبه اکنون اعلام کرده که با توجه به کمبود زمان برای سخنرانی، بهتر است در بین موضوعات سیاسی تنها به موضوع نشست گروه 20 پرداخته شود.

البته چنین رویکردی تنها مختص شینزو آبه و حزبش نیست. رقبای وی در بین احزاب دیگر نیز ترجیح داده‌اند بر موضوعات داخلی مانند اقتصاد و مالیات تمرکز کنند.

طبق برنامه قرار است آبه آخرین سخنرانی انتخاباتی خود را در 20 جولای در منطقه آکیهابارای توکیو انجام دهد. در این مراسم تارو آسو، وزیر دارایی ژاپن نیز حضور خواهد داشت و با توجه به مشهور بودن این منطقه به ویژه در بین جوانان، تاثیرگذاری این سخنرانی برای حزب شینزو آبه از اهمیت بسیاری برخوردار است. البته احتمال این تغییر نیز وجود دارد زیرا انتظار می‌رود مخالفان شینزو آبه سعی در حضور گسترده و برهم زدن سخنرانی او را داشته باشند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: هسته ای ایران روسیه توکیو ترامپ انتخابات ایران ایران و روسیه ژاپن شرکت در انتخابات شینزو آبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۸۱۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکایت عجیب از باشگاه ایرانی: ورثه یک سرمربی!

به گزارش "ورزش سه"، محمدحسین میثاقی در اوایل برنامه فوتبال برتر دوشنبه شب یک روایت عجیب را بر زبان آورد؛ او از ماجرای شکایت یک مربی خارجی از یکی از باشگاه‌های ایرانی بعد از مرگ این مربی پرده برداشت!

میثاقی وقتی مشغول صحبت درباره پرداخت بدهی‌های باشگاه های ایرانی برای دریافت مجوز حرفه‌ای صحبت می‌کرد، اتفاق عجیبی را روایت کرد و گفت: «خانواده یکی از مربیان کروات که قبلا در ایران کار می‌کرد و مدتی پیش فوت شده از یک باشگاه ایرانی شکایت کرده‌اند. ورثه این سرمربی بابت طلب این سرمربی شکایت کردند و منتظرند تا فیفا در این خصوص رای صادر کند.»

سرمربیان کروات متعددی در سالیان گذشته در فوتبال ایران فعالیت کردند و تعدادی از آنها هم فوت شده‌اند. مربیانی مثل کرانچار، ایویچ، بلاژویچ و ... که همگی در ایران کار کردند و دیگر در این دنیا نیستند.

مجری فوتبال برتر هم نامی از سرمربی مذکور نبرد اما به نظر می‌رسد که به زودی در این باره اطلاعات جدیدتری نیز به رسانه‌ها راه پیدا کند.

دیگر خبرها

  • شکایت عجیب از باشگاه ایرانی: ورثه یک سرمربی!
  • تولید بیش از ۸۵ نوع صنایع دستی در فارس
  • تمایل زیمبابوه به استفاده از صنعت تراکتورسازی ایران
  • آغاز کمپین واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • قزاقستان: کشورهای مختلف به برقراری روابط با کابل تمایل دارند
  • فاکتور اشتباه و شیطنت آمیز اصلاح طلبان در خصوص شرایط امید در جامعه/ آغاز کنش‌های انتخاباتی رادیکال‌ها پس از عملیات تحریم!
  • آمریکا و اسرائیل دو روی یک سکه
  • چراغ سبز گواردیولا به برناردو سیلوا؛ می‌توانی به بارسلونا بروی!
  • دختر کیومرث پوراحمد: پدرم خودکشی نکرد
  • دختر کیومرث پوراحمد: پدرم خودکشی نکرده است