Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه سیاسی جهان نيوز: هادی غفاری از فعالین فتنه 88 و از چهره های اصلی جریان اصلاحات، که به اظهار نظرهای عجیب و غریب شناخته می شود، طی گیفتگویی نظرات جدید خود درباره عملکرد اصلاح طلبان و انتخابات آینده مجلس و ریاست جمهوری بیان کرده است.

به گزارش جهان نيوز، گزیده ای از اظهارات جدید این فعال اصلاح طلب در گفتگو با روزنامه آرمان به شرح ذیل است:

* اصلاحات به‌دنبال تغییر وضعیت موجود به سود مردم، پیشرفت کشور و حرکت در مسیر آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اصلاحات چیزی نیست که مردم از آن رویگردان شوند. ممکن است عده‌ای با برخی از شخصیت‌های جریان اصلاحات مشکل داشته باشند و علیه آنها شعار بدهند، با این وجود نفس اصلاحات به‌عنوان یک گفتمان و یک تفکر اجتماعی همچنان مورد پذیرش قاطبه اصلی مردم است. در شرایط کنونی مهمترین دغدغه جریان اصلاحات عدالت اجتماعی و حل مشکلات معیشتی مردم است. این دغدغه‌ای است که مردم نیز از آن آگاه هستند. مردم همواره نسبت به وضعیت جامعه و دغدغه جریان اصلاحات آگاهی داشته‌اند. به همین دلیل نیز برخلاف مصالح و منافع خود عمل نمی‌کنند و از جریان اصلاحات رویگردان نخواهند شد.

*واقعیت نشان می‌دهد که قاطبه اصلی مردم نظر همدلانه‌ای نسبت به جریان اصولگرایی و عملکرد آنها در سال‌های اخیر ندارند و انتخابات متعدد این مهم را نشان داده که اصولگرایان پایگاه رأی ثابتی دارند که اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، همچنان همان پایگاه رأی را در اختیار دارند. در چنین وضعیتی اگر شرایط حضور اصلاح‌طلبان با همه توان در صحنه انتخابات فراهم نشود، مردم نسبت به آینده کشور ناامید خواهند شد و در نتیجه سوءاستفاده‌گران فرصت جولان پیدا خواهند کرد.

*بنده معتقدم اصلاح‌طلبان در سال‌های اخیر اشتباهاتی داشته‌اند و نمی‌توان این واقعیت را کتمان کرد. انسان جایزالخطا است و این وضعیت درباره جریان اصلاحات نیز وجود داشته است. در مورد آقای روحانی ما چاره‌ای جز این نداشتیم. در انتخابات گذشته ما در مقابل جریاناتی قرار داشتیم که تجربه مدیریت‌های غیرعلمی‌شان را دیده بودیم و به همین خاطر از یک نیروی معتدل‌تر حمایت کرده‌ایم و گمان می‌کنیم در آن مقطع تصمیم صحیحی نیز اتخاذ شده است. آقای روحانی نیز خود را اصلاح‌طلب معرفی نمی‌کنند و در اساس نیز اصلاح‌طلب نیستند و در جریان اصولگرایی تعریف می‌شوند. امروز اگر می‌خواهیم نظام و ارزش‌هایش همچنان در مسیر ترقی و تعالی حرکت کند چاره‌ای جز حمایت از اصلاح‌طلبی نداریم.

*اولین اشتباه اصلاح‌طلبان در انتخابات اخیر این بود که در ارائه لیست‌های انتخاباتی خود عجله کردند. اشتباه دیگر این بود که کسانی را در لیست امید خود به مردم معرفی کردند که به آنها اعتماد نداشتند. در نتیجه نباید کسانی را که مورد اعتماد نبودند به‌عنوان افراد مورد اعتماد در لیست امید به مردم معرفی می‌کردند.

*مردم هنوز هم به اصلاح‌طلبان اعتماد دارند. اینکه برخی عنوان می‌کنند مردم از جریان‌های سیاسی عبور کرده‌اند تنها نوعی گمانه‌زنی سیاسی است. برای اثبات سخنانم منتظر روز انتخابات باشید تا متوجه شوید مردم چگونه دوباره برای حمایت از جریان اصلاحات در صحنه حضور پیدا می‌کنند. بنده معتقدم اصلاح‌طلبان نباید در انتخابات آینده دوباره در «تله» ائتلاف گرفتار شوند و نباید ائتلاف کنند.

*مردم ایران هیچ‌گاه در انتخابات به افراد شارلاتان رأی نمی‌دهند. اگر کسی چنین فکری می‌کند سخت در اشتباه است. مردم به لیستی رأی می‌دهند که برنامه‌هایی در راستای دغدغه‌ها و مطالبات آنها داشته باشند. بنده به آینده این انقلاب و نظام خوشبین هستم و انشاا... که فرزندان این انقلاب به هیچ دلیلی طرد نشوند.

*ما به نقطه‌ای رسیده‌ایم که با صراحت سخن بگوییم. در انتخابات آینده باید حداقل نیروهای درجه یک جریان اصلاحات مورد تائید قرار بگیرند. در چنین شرایطی انگیزه مردم برای حضور در انتخابات و حمایت از اصلاح‌طلبان بیشتر خواهد شد. در نتیجه میزان مشارکت در انتخابات افزایش پیدا می‌کند و مشروعیت و مقبولیت نظام در بین مردم بیشتر می‌شود. بنده با شرکت اصلاح‌طلبان در انتخابات به هر قیمتی موافق نیستم.

*حضور جوانان اصلاح‌طلب در انتخابات دارای مفهومی دوپهلوست. برخی با چنین شعارهایی به‌دنبال حذف سران اصلاحات هستند که اغلب آنها پابه‌سن گذاشته‌اند و سن زیادی دارند. در نتیجه عده‌ای قصد دارند با شعارهای زیبایی مانند جوانگرایی سران اصلاحات را از صحنه کنار بزنند. به هر حال در وضعیت کنونی حضور نیروهای نخبه و باتجربه نسبت به جوان‌تر‌ها ارجحیت دارد و به همین دلیل جریان اصلاحات باید همه جوانب را برای بستن لیست‌های انتخاباتی خود در نظر بگیرد.

*در شرایط کنونی اصلاح‌طلبان به فکر دوران پساروحانی هستند و شرایط به شکلی نیست که به آینده فکر نکنند. هدف اصلی اصلاح‌طلبان پس از دولت آقای روحانی این است که از یک گزینه صددرصد اصلاح‌طلب حمایت کنند. در نتیجه عدم ائتلاف و عدم حمایت از گزینه غیراصلاح‌طلب در دستور کار اصلاح‌طلبان قرار دارد. نکته حائز اهمیت این است که احتمال عدم تائید صلاحیت گزینه اصلاح‌طلب در انتخابات ریاست‌جمهوری وجود دارد. در چنین شرایطی اصلاح‌طلبان به صورت صریح با مردم سخن خواهند گفت و عنوان می‌کنند که گزینه نهایی ما فلان فرد بوده اما تائید صلاحیت نشد و خودتان تصمیم بگیرید که از چه کسی در انتخابات حمایت کنید.

*حُسن احمدی‌نژاد این بود که بدنامی آن به‌نام اصلاح‌طلبان تمام نشد. اتفاقاتی در انتخابات اخیر رخ داده و افرادی وارد لیست اصلاح‌طلبان شده‌اند که به شکل‌های مختلف هویت اصلاح‌طلبان را خدشه‌دار کرده‌اند. نمایندگانی به‌واسطه حمایت اصلاح‌طلبان در مجلس حضور پیدا کرده‌اند که در بزنگاه‌ها و زمانی که باید ماهیت اصلاح‌طلبی به خود می‌گرفتند از این کار خودداری کردند و رفتاری از خود نشان دادند که برخلاف اصول اصلاح‌طلبی بود. به همین دلیل نیز بنده معتقدم کسانی که لیست امید را تنظیم کردند و افراد غیراصلاح‌طلب را وارد لیست اصلاح‌طلبان کردند باید به صورت شفاف از مردم عذرخواهی کنند. لیست اصلاح‌طلبان باید از کسانی تشکیل شود که در هر شرایطی به اصول و قواعد اصلاح‌طلبی پایبند باشند و در بزنگاه‌ها به سود جریان اصلاحات و مردم تصمیم‌گیری کنند. کپی متن خبر

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۸۲۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت ده نمکی از پیشنهاد وزیر شدنش در دولت احمدی نژاد

دریافت 10 MB کد خبر 6087228

دیگر خبرها

  • عملیات «وعده صادق» موجب شادی تمام حق طلبان شد
  • (تصاویر) برگزاری نماز جماعت پشت سر محمود احمدی‌نژاد!
  • شارلاتان‌بازی نشریات توقیف‌شده به روایت اصلاح‌طلبان
  • راهبرد اصلاح طلبان برای مدیریت فضای داخلی مجلس دوازدهم/اعتراف تلویحی هم میهن: آشوب‌های ۷۸ کار دوستان ما بود!
  • ۲ وزیر احمدی نژاد رقیب قالیباف شدند /ذوالنوری هم وارد گود شد /اولین گزینه نایب رئیسی مجلس مشخص شد
  • روایت ده نمکی از پیشنهاد وزیر شدنش در دولت احمدی نژاد
  • پاسخ معنادار سعید حجاریان به یک منتقد ناامید در توئیتر
  • عکس| سرنوشت ترسناک احمدی نژاد از زبان رائفی‌پور
  • فاصله بین محمود احمدی نژاد و محصولی به روایت عباس زاده مشکینی /کسی در پرونده سوآپ نفتی اردبیل بازداشت نشد
  • فاصله بین محمود احمدی نژاد و صادق محصولی به روایت عباس زاده مشکینی /کسی در پرونده سوآپ نفتی اردبیل بازداشت نشد