Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@07:17:58 GMT

کرمانشاه صاحب شهرک تخصصی قیرطبیعی می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۸۲۲۷۵

کرمانشاه صاحب شهرک تخصصی قیرطبیعی می‌شود

رئیس انجمن صنفی معادن قیرطبیعی گیلانغرب از راه‌اندازی شهرک تخصصی "قیرطبیعی" در گیلانغرب خبر داد.

جهانبخش مرجانی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، از ارائه پیشنهاد راه‌اندازی شهرک تخصصی قیرطبیعی در گیلانغرب از سوی معاون امور اقتصادی استانداری خبر داد که مورد موافقت سازمان صمت استان نیز قرار گرفته است.

وی با اشاره به آغاز پیگیری‌ها برای راه‌اندازی این شهرک تخصصی، افزود: به زودی زمین ۳۰ تا ۴۰ هکتاری برای این شهرک جانمایی خواهد شد و بعد از فراهم شدن زیرساخت‌های اولیه، واحدهای متقاضی می‌توانند برای ساخت و ساز پای کار بیایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس انجمن صنفی معادن قیرطبیعی گیلانغرب اعتبار مورد نیاز برای فراهم کردن زیرساخت‌های اولیه مورد نیاز این شهرک را نیز چهار تا پنج میلیارد تومان برآورد کرد.

به گفته مرجانی، در صورتی که مشکلی برای تأمین اعتبار نباشد، می‌توان تا پایان سال شاهد راه‌اندازی شهرک تخصصی قیرطبیعی در استان بود.

وی با بیان اینکه برای این شهرک بخش‌های مختلفی درنظر گرفته شده، یادآور شد: بارانداز صادراتی، مراکز فرآوری، مراکز خُردایش، مرکز نگهداری مواد معدنی استخراجی، محلی برای پذیرش هیأت‌های خارجی و … از جمله این بخش‌ها است.

رئیس انجمن صنفی معادن قیرطبیعی گیلانغرب معتقد است، با راه‌اندازی این شهرک همه فعالان عرصه قیرطبیعی در زمینه استخراج، فرآوری اولیه، واسطه‌های صادراتی و… در یک محل تجمیع می‌شوند و امکان نظارت کافی از سوی هیأت مدیره بر همه فعالیت‌ها وجود دارد.

مرجانی مهمترین اثر مثبت راه‌اندازی این شهرک را جلوگیری از بروز مشکلات مربوط به قیرطبیعی دانست و خاطرنشان کرد: اولین پیامد مثبت جلوگیری از صادرات قیرطبیعی بی‌کیفیت از سوی افراد سودجو است که در گذشته لطمه جدی به بازارهای صادراتی قیرطبیعی وارد کرد.

وی اضافه کرد: به علاوه از افت قیمت‌های ناگهانی قیرطبیعی نیز جلوگیری می‌شود و قیمت‌ها به واسطه مدیریت عرضه و تقاضا کنترل خواهد شد.

رئیس انجمن صنفی معادن قیرطبیعی گیلانغرب اشاره‌ای هم به وضعیت قیرطبیعی استان داشت و با انکار ذخیره دو تا سه میلیون تنی که از سوی برخی کارشناسان مطرح می‌شود، اظهار کرد: این ذخیره ظرف مدت کوتاهی برداشت خواهد شد و نیازی به این همه سرمایه‌گذاری ندارد.

مرجانی ذخیره قیرطبیعی کرمانشاه را حدود یک میلیارد تن برآورد کرد که اکنون سالانه حدود ۱۰۰ هزار تن آن برداشت می‌شود.
 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: كرمانشاه قير

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۸۲۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی یک دستگاه ام.آر.آی نسل جدید در مجتمع درمانی امام رضا (ع) کرمانشاه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه از انجام نخستین ام‌.آر.آی توسط دستگاه نسل جدید در مجتمع آموزشی درمانی امام رضا(ع) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، قباد محمدی امروز _ جمعه هفتم اردیبهشت _به خبرنگاران اظهار کرد: در راستای توسعه متوازن تجهیزات پزشکی در مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) و با پیگیری‌های صورت گرفته، پس از ماه‌ها تلاش بی وقفه ، دستگاه MRI نسل جدید در این مرکز راه‌اندازی و اولین MRI (به صورت آزمایشی) انجام شد.

وی افزود: این دستگاه از سری محصولات تولیدی کمپانی فیلیپس، مدل ۵۳۰۰ بوده و از وجوه تمایز آن نسبت به سایر دستگاه‌های مشابه موجود، عدم نیاز به تزریق متناوب هلیم است که این امر از جنبه‌های اقتصادی و عملکردی بسیار حائز اهمیت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: ارزش تقریبی روز این دستگاه نزدیک به ۷۰۰ میلیارد ریال برآورد می‌شود.

وی افزود: امید است با بهره‌برداری از این دستگاه شاهد توقف اعزام بیمار به خارج از بیمارستان برای انجام تصویربرداری بر مبنای MRI باشیم و تا حدودی رفاه نسبی برای همشهریان عزیز به همراه داشته باشد.

محمدی همچنین خبر داد: با پیگیری‌های بی وقفه مسئولان دانشگاه، یک دستگاه MRI یک و نیم تسلا از سری محصولات تولیدی کمپانی زیمنس در بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان اسلام‌آباد غرب راه‌اندازی شده و ارزش تقریبی روز این دستگاه ۵۰۰ میلیارد ریال است.

وی گفت: با نصب و راه‌اندازی این دستگاه در اسلام‌آباد غرب علاوه بر ارتقا سطح کیفی خدمات درمانی، مردم غرب استان از مراجعه به مرکز استان بی نیاز خواهند شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه بیان کرد: با راه اندازی این دو دستگاه، تعداد دستگاه‌های MRI استان جهت ارائه خدمات لازم به بیماران به ۵ دستگاه خواهد رسید.

کد خبر 748051

دیگر خبرها

  • ۵ شعبه تخصصی شورای حل اختلاف اتاق اصناف اهواز راه‌اندازی می‌شود
  • احیای منطقه اقتصادی جهان‌آباد بعد از ۱۴ سال/ بندر خشک در جهان‌آباد راه‌اندازی می‌شود
  • راه‌اندازی یک دستگاه ام.آر.آی نسل جدید در مجتمع درمانی امام رضا (ع) کرمانشاه
  • از راه اندازی شهرک تخصصی برای فرش بختیاری تا مشتریان پر‌ و پا قرص اروپایی
  • راه اندازی سومین مرکز تخصصی نماز کشور در استان؛بزودی
  • فاز دوم شهرک صنعتی محمودآباد راه‌اندازی می‌شود
  • مرکز آموزش شهروندی در شهرک منظریه شهرکرد راه‌اندازی می‌شود
  • «صنعت شهر» در کرمانشاه احداث می‌شود
  • راه اندازی سایت شبکه‌های تخصصی سمن‌های جوانان
  • نخستین مرکز تخصصی نجوم و رصد استان در شهرستان بروجن راه اندازی می‌شود