Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور اجتماعی بهزیستی قم گفت: خانواده‏‌ها از ثبت نام فرزندان در مهدکودک و خانه کودک بدون مجوز خودداری کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، «مریم علیشیری» در نشست خبری اداره کل بهزیستی استان قم که امروز(شنبه 22 تیرماه) در سالن جلسات اداره برگزار شد، گفت: معاونت امور اجتماعی اداره کل بهزیستی شامل سه دفتر است که یکی از آنها امور کودکان و نوجوانان به شمار می آید که دو حوزه شبه خانواده و مهدکودک ها را شامل می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون امور اجتماعی اداره بهزیستی قم افزود: مهدکودک های استان با چالش هایی روبروست و حوزه شبه خانواده شامل کودکان بدسرپرست و بی سرپرست است که وظیفه حمایت از این افراد را برعهده داریم.


وی تصریح کرد: دفتر آسیب دیدگاه اجتماعی نیز دفتر پرچالشی است که با توجه به اینکه از اولویت های دفاتر اجتماعی است بسیار کاربردی به شمار می آید و شامل ارژانس اجتماعی و مداخله در بحران است.


علیشیری با اشاره به افتتاح اورژانس پردیسان و حرم حضرت معصومه(س) در سال 97 و راه اندازی پایگاه جعفریه در ماه های آینده اظهار داشت: مرکز کودکان کار و خیابان در سال 97 راه اندازی شد و عملکرد بسیار خوبی داشت و 504 کودک در سال گذشته در استان ساماندهی و آموزش یافتند.


وی از طرح کاهش طلاق با عنوان تسنیم خبر داد و تأکید کرد که 12 پایگاه خدمات اجتماعی در مناطق حاشیه ای و آسیب خیز مشغول به فعالیت است و دفتر توانمندسازی خانواده و زنان نیز از خانم های بدسرپرست و بی سرپرست حمایت می کند که تاکنون 1950 پرونده در این زمینه ثبت شده است.


معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی خاطرنشان ساخت: خدمت رسانی به خانواده های دارای چندقلو نیز از برنامه های این معاونت است. چندقلویی در سال های گذشته افزایش یافته و 729 سه قلو، 36 چهارقلو و 4 پنچ قلو در استان داریم.


وی ادامه داد: اختصاص شیر خشک به چندقلوها تا یکسالگی و همچنین تقدیم کمک های مالی بر اساس اعتبارات موجود از خدماتی است که به خانواده های دارای چندقلو تعلق می گیرد. برای دوقلوها خدمات مالی پرداخت نمی شود ولی سه قلو به بالا بر اساس مشکل آنها اعتبارات تقسیم می شود.


علیشیری درباره مشکل عدم مجوز مهدکودک و خانه های کودک گفت: خانواده هایی که درصدد ثبت نام فرزندان خود در این اماکن هستند، می خواهیم در هنگام مراجعه به این خانه ها خواستار مجوز باشند زیرا مهدکودک، پیش دبستانی و مدارس قرآنی مختلفی در استان وجود دارند که بدون مجوز مشغول به فعالیت هستند.


وی افزود: دو هفته پیش جلسه ای در فرمانداری برگزار شد و بر این اساس مقرر شد که اداره کل بهزیستی قم وظیفه ساماندهی این اماکن را برعهده گرفته و صدور مجوز برای خانه های بازی را صادر کند.

پایان پیام/549

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت جشن های دهه کرامت نماز جمعه مسجد حجاب و عفاف رئیس قوه قضاییه شورای نگهبان کانون های مساجد چهارمحال و بختیاری قم سازمان بهزیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۸۲۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۳ هزار لیتر چسب مایع بدون مجوز در خراسان شمالی کشف شد

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ مهدی مهران‌فر صبح پنج شنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها اظهار کرد: مأموران یگان امداد فرماندهی انتظامی مانه و سملقان در حین گشت‌زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه خودروی ایسوزو مشکوک و با هماهنگی لازم آن را متوقف کردند.

وی با اشاره به اینکه در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که این کامیونت حامل ۳ هزار و ۵۰۰ لیتر چسب مایع فاقد مجوز است، افزود: این خودرو برای بررسی بیشتر به مقر انتظامی منتقل و یک نفر متهم نیز دستگیر و بعد از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

کد خبر 6094942

دیگر خبرها

  • عضو روحانیت مبارز: بَرج‌مان از خرج‌مان بیشتر است
  • انتقادات عجیب روحانی معروف از سبک زندگی مردم | همه‌تان باید کار کنید | حق ندارید همه چیز را گردن دولت بیاندازید!
  • سیدرضا اکرمی: امروز بَرج‌مان از خرج‌مان بیشتر است/ چطور برای افغان‌ها کار هست، برای ایرانی کار نیست؟
  • چطور برای افغان‌ها کار هست، برای ایرانی‌ها کار نیست؟!
  • تدابیر جدید عربستان برای جلوگیری از ورود بدون مجوز به مکه در موسم حج
  • ضرورت ساماندهی تور‌های بدون مجوز برای جلوگیری از ناهنجاری‌های اجتماعی
  • بیش از ۸۴ هزار تماس با مشاوره تلفنی بهزیستی مرکزی برقرار شد
  • ۳۱ هزار مجوز استخدام فرزندان ایثارگر کسب شده است
  • بیش از ۳ هزار لیتر چسب مایع بدون مجوز در خراسان شمالی کشف شد
  • برقراری بیش از ۴۶ هزار تماس با اورژانس اجتماعی البرز