Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-28@20:04:48 GMT

واکنش وزیرکشور به وعده های پوچ انتخاباتی

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۸۲۳۷۶

واکنش وزیرکشور به وعده های پوچ انتخاباتی

وزیر کشور نسبت به وعده‌های تقسیمات استانی برای انتخابات مجلس شورای اسلامی واکنش نشان داد.

به گزارش صدای ایران از ایسنا، عبدالرضا رحمانی‌فضلی، در پاسخ به این پرسش که واکنش وزارت کشور نسبت به وعده‌های برخی داوطلبان احتمالی انتخابات برای تقسیمات استانی چیست؟ گفت: ما کاری به وعده‌های دیگران نداریم و وظیفه خودمان خود را انجام می‌دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



تقسیمات استانی در حوزه اختیارات دولت است نه مجلس شورای اسلامی. سید اسماعیل موسوی سخنگوی ستاد انتخابات کشور درباره احتمال دادن وعده از سوی نامزدهای انتخاباتی به مردم برای تقسیمات کشوری به ایسنا گفته بود که «وزارت کشور هیچ بنایی برای تغییرات استانی ندارد. البته ممکن است در یک روال عادی دولت یک روستا را به شهر یا بخش را به شهرستان تبدیل کند که این یک روال معمول دارد اما در انتخابات پیش رو، نامزدهای انتخاباتی توجیه می‌شوند که درباره تقسیمات کشوری وعده ندهند چون تقسیمات کشوری از اختیارات دولت است نه نمایندگان مجلس.»

همچنین جلالی مدیر کل تقسیمات کشوری وزارت کشور اظهار کرده بود که «هیچ پرونده‌ای را نه در هیئت دولت و نه در وزارت کشور در ارتباط با تأسیس استان جدید ارائه نکرده‌ایم و بعید به نظر می‌رسد تا پایان دولت تدبیر و امید چنین ارتقایی در دستور کار باشد. هر چند در مجلس زمزمه‌هایی مبنی بر تشکیل برخی از استان‌ها ارائه شده، اما وزارت کشور و دولت هیچ طرح و لایحه‌ای را برای تأسیس استان جدید در دستور کار ندارد.»

رحمانی فضلی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا در این دوره شاهد برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی خواهیم بود، گفت: «انتخابات الکترونیکی یک فرایند است و در هر زمینه که آمادگی ایجاد شد و با شورای نگهبان به توافق برسیم، انتخابات را الکترونیکی برگزار می‌کنیم، البته در تلاش هستیم با هماهنگی شورای نگهبان، انتخابات را در ۱۴۰ حوزه تمام الکترونیکی برگزار کنیم.»

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان هم در همین راستا در همایش فرمانداران سراسر کشور تصریح کرد که «در هر مرحله‌ای از انتخابات که بتوانیم امنیت و سلامت را تضمین کنیم با هماهنگی وزارت کشور انتخابات الکترونیکی برگزار می‌کنیم.»

وزیر کشور همچنین درباره دیدارهای خود با آیت الله جنتی گفت: «مرتب درباره انتخابات با آیت الله جنتی دبیر شورای نگهبان دیدار دارم.»

کدخدایی نیز با اشاره به اینکه «جلسات کارشناسی در حال حاضر بین شورای نگهبان و وزارت کشور و وزیر کشور و آقای جنتی در حال برگزاری است» اظهار کرد: «این دوره از انتخابات یکی از ادواری است که همکاری خوبی میان وزارت کشور و شورای نگهبان برقرار است.»

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: وزیر کشور رحمانی فضلی صدای ایران ایران صدا ایران صدا ایرانصدا تقسیمات استانی انتخابات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۸۲۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه های انتخاباتی استاندار/تنور انتخابات را گرم نگه داریم

به گزارش خبرنگار مهر، جواد قناعت صبح شنبه در ستاد انتخابات خراسان جنوبی اظهار کرد: در دور اول نماینده سه حوزه انتخابیه خراسان جنوبی مشخص شدند.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: اما در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف کار به دور دوم کشیده شد که دو هفته دیگر برگزار می‌شود.

قناعت ادامه داد: انتظار بر این است که همان حساسیت‌ها و پیگیری‌های دور اول در دور دوم نیز وجود داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه تنور انتخابات در دور دوم باید با مناظرات و برنامه‌های تبلیغاتی گرم بوده ولی از چالش‌های بیهوده پرهیز شود، گفت: همه دستگاه‌ها چون دور اول برای برگزاری یک انتخابات باشکوه پای کار باشند.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: سیلاب در زیرکوه و خوسف و درمیان و برخی نقاط بیرجند داشته‌ایم که اگر به زیرساخت‌ها آسیب وارد کرده باید پای کار بهبود آن باشیم تا در روز انتخابات مشکلی به وجود نیاید.

قناعت ادامه داد: نیاز است که در روز انتخابات پیش بینی هواشناسی را نیز مد نظر داشته باشیم و با توجه به وضعیت جوی تدابیر لازم را مدنظر داشته باشیم.

وی افزود: حوزه رسانه و صدا و سیما نیز همچون گذشته انعکاس‌های خوبی در حوزه انتخابات داشته و تنور انتخابات را گرم نگه دارند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: انتظار بر این است که از همان ثانیه‌های شروع انتخابات همه دستگاه‌های مرتبط و شعب آنلاین باشند.

قناعت اظهار کرد: نباید با این استدلال که انتخابات تنها در یک حوزه انتخابیه برگزار می‌شود کار را سهل بگیریم بلکه نیاز است همه دستگاه‌ها پای کار باشند.

وی یادآور شد: در دور اول انتخابات در خراسان جنوبی مشکل امنیتی نداشتیم و انتظار است در دور دوم نیز آمادگی‌های اطلاعاتی و امنیتی لازم وجود داشته باشد.

استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: امیدواریم و تلاش می‌کنیم انتخابات در فضایی آرام و گرم و با یک رقابت سالم و با حضور باشکوه مردم برگزار شود.

کد خبر 6089553

دیگر خبرها

  • ضبط مناظره‌های انتخاباتی در صدا و سیمای اصفهان
  • مجمع تشخیص مصلحت نظام منشأ بزرگ فساد را می‌خشکاند؟!
  • زمان اعلام لیست انتخاباتی شانا برای دور دوم انتخابات مجلس
  • توصیه های انتخاباتی استاندار/تنور انتخابات را گرم نگه داریم
  • افشاگری روح الامینی درباره اشتباه انتخاباتی شانا در انتخابات ۱۱ اسفند /شهادت می دهم یزدی خواه به لیست ائتلاف تعهد داده بود
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به تحریم های سه کشور علیه ایران: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات بر سوداگری می‌شود؟ | نحوه شناسایی حساب های غیر تجاری
  • تعیین حریم مشهد با طرقبه شاندیز در انتظار ابلاغ وزارت کشور
  • آغاز ضبط مناظره‌های تبلیغاتی ۴ نامزد دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • ضبط مناظرات انتخاباتی نامزد‌های راه یافته به دور دوم انتخابات در شهرستان کرمانشاه