Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهید حسن صوفی در وصیت‌نامه خود آورده است: مراسم عزاداری امام حسين(ع) و ائمه(ع) را ترك نكنید چراكه رمز پيروزی ما توسل به امام حسين(ع) است.به گزارش بلاغ،«شهید»؛ شاهد شهود عرفانی شد و نقش هرچه خوبی را در چهارفصل گیتی نمایان کرد و چشم ستارگان آسمان را روشن، ققنوس هشت جنت که هفت آسمان را مجذوب خود کرده است، همان عاشقی که در وادی مقدس عاشقی، پر پرواز گشود و فرشتگان را نوازشگر روح نابش کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

می‌خواهیم هر روز را با نامی و یادی از این ستاره‌ها،‌ شب کنیم و کار را با تبرک و مدد از این عارفان عاشق آغاز؛ باشد که ادای دینی باشد بر آن همه رشادت، شهامت، مجاهدت و شجاعت... «برگ سبزی، تحفه درویش»، «تا چه قبول افتد و چه در نظر آید».

تبرک لحظاتمان با شهید حسن صوفی

سردار شهید حسن صوفی در سال 1341 در همدان دیده به جهان گشود. از کودکی بیشتر اوقات خود را در مجالس مذهبی و مراسم ائمه اطهار(ع) سپری کرد. با وجود استعدادی که در زمینه‌های مختلف داشت پیش از انقلاب به جای تحصیلات عالیه خود را وقف رسیدگی به مشکلات و نارسایی‌های مردم کرد. پس از انقلاب در سال 1360 با پیوستن به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همدان، به کرمانشاه رفت تا دوره آموزشی مخصوص پاسداران را طی کند. بعد از اتمام مراحل آموزشی، به‌ دلیل لیاقت و کاردانی، به‌ عنوان ارزیاب پادگان شهدای کرمانشاه انتخاب شد و بعد از مدتی مسوول واحد ارزشیابی این مرکز آموزشی شد. مدتی بعد با درخواست مسوولان سپاه منطقه 7 مسئولیت اداری و سازماندهی تیپ ویژه شهدا به وی محول شد. بعد از آن به سمت مسئول اداری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همدان منصوب شد.

یک‌ سال بعد، به فرماندهی بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همدان برگزیده شد. در این مسئولیت نیز مانند گذشته خدمات ارزنده و شایسته‌ای از خود نشان داد. او با اینکه مسوول امور اداری تیپ ویژه شهدا بود و با مسئولیتی که داشت، نباید به خط مقدم وارد می‌شد، اما در هنگام عملیات نیروهای ایران علیه دشمن یا حملات دشمن، حسن صوفی در نقش فرماندهی دلاور ظاهر می‌شد و با حضور در خط مقدم جبهه و هدایت نیروها، نقش ارزنده‌ای ایفا می‌کرد. عملیات دربندیخان، والفجر 2، والفجر 5، میمک و ... از جمله عملیات‌هایی بود که او حضور مؤثر و فعالی در آن داشت.

دوستان و همرزمانش می‌گویند آخرین باری که به‌ سوی جبهه می‌شتافت، چهره‌ای بشاش و شاداب داشت.

در این دوره فرماندهان و رزمندگان ایران قصد داشتند عملیات بدر را در جبهه‌های جنوب انجام دهند. حسن صوفی 26 اسفند سال 1363 وقتی‌ دوشادوش بسیجیان و رزمندگان اسلام به مقابله با تانک‌های دشمن که قصد پاتک به نیروهای اسلام را داشتند، برخاسته بود، بعد از 19 ساعت درگیری و جنگ طاقت‌فرسا و حماسه‌آفرینی اسطوره‌ای به شهادت رسید. وی وصیت‌نامه‌اش را یک سال قبل 25 اسفند سال 62 نوشته بود.

«صوفی» نام کتابی است که به زندگی نامه شهید حسن صوفی پرداخته است این کتاب به قلم امیرحسین انبارداران در 14 فصل"تولد"، "کودکی، نوجوانی و خانواده"، "انقلاب"، "دبیرستان و گروهکی‌ها"، ارادت به امام (ره)"، "ورود به سپاه"، "ارزیابی پادگان شهدا"، "پرسنلی تیپ شهدا"، "پرسنلی سپاه همدان"، "بسیج استان همدان"، "قائم مقام لشکر حضرت حجت(عج)"، "مبتکر رژه پنج لشکر"، "شهادت" و "تصاویر و اسناد" از زندگی شهید صوفی تهیه و تدوین شده است.

آنچه می‌خوانیم وصیت‌نامه این سردار شهید است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انشاءالله توفیق حاصل شود و به دیدار دوست بروم چراکه در طول زندگانیم به ویژه در طول مدت فعالیتم در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دنیا را آزمایشگاه دیدم و چون آزمایش می‌کنند باید بیشتر بکوشیم، هیچ چیزی مرا راضی نمی‌کرد و هیچ مقصدی مرا قانع نمی‌کرد الا مطلب اصلی.

گاهی موارد لازم بود به دلیل ضرورت کاری پشت جبهه باشم، این را هم ضرورت می‌دیدم ولی دلم جای دیگر بود و اصلاً روحم با غیر جبهه سازگاری ندارد.

در هر حال فعلاً قبل از اینکه مطلب فرعی را بیان کنم لازم است در مورد مسائل زندگانی بگویم. پدر و مادرم فراوان برای من زحمت کشیده‌اند که متاسفانه کارهای سپاه اجازه نمی‌داد چند روزی ایشان را به زیارت ببرم، ولی از برادر عزیز و سرور گرامی‌ام درخواست دارم ترتیبی دهد تا مادرم سالیانه یکبار به زیارت برود. همچنین از این مسئله که نتوانستم دین خود را نسبت به پدر و مادرم ادا کنم و از خداوند سبحان و والدینم تقاضای عفو دارم.

بنده در مدت خدمتم در سپاه هیچگونه سودی به این نهاد خونبار و جوشیده از خون نداشته‌ام و هیچگونه چشمداشتی بعد از رحلتم ندارم. از پدر و مادرم و از خواهران عزیزم و از جعفر و سعید و وحید و عباس می‌خواهم در صورتی که از من ناراحتی دیدند عفو کنند.

از مادر عزیزم و خواهرانم و سایر اقوام می‌خواهم حجاب اسلامی را کاملا رعایت فرمایند، از عباس و جعفر و سعید می‌خواهم بعد از رسیدن به سن قانونی در جبهه‌های دفاع از انقلاب، در جنگ یا غیر جنگ حضور داشته باشند.

از پدر و مادرم می‌خواهم به خاطر نبودن من هیچگونه غم و اندوهی نداشته باشند و برای سلامتی پیامبر زمانمان و برای طول عمر او دعا کنند.

از پدر و مادرم می‌خواهم بعد از رحلتم با سینه ستبر و روحیه باز به جای مراسم عزا جشن گرفته و از خدا سپاسگذاری کنند به خاطر نعمتش به خانواده ما.

همچنین در مراسم بگوئید مسئله اصلی جنگ است، آرزو داشتم پیروزی اسلام بر کفر صدامی را خانواده شهدا و مفقودین ببینند که انشاء‌الله تحقق پیدا خواهد کرد.

از پدر و مادرم می‌خواهم دعای کمیل و نماز جمعه را ترک نکنند و مراسم عزاداری امام حسین(ع) و ائمه را ترک نکنند و بچه‌ها را ترغیب کنند، در مراسم شرکت کنند چراکه رمز پیروزی ما توسل به امام حسین(ع) است.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۸۲۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان ۳۹ سال غربت/ تشییع پیکر معلم شهید در ورامین

پیکر معلم شهید حجت اله یوسفیه پس از ۳۹ سال غربت و چشم‌انتظاری بر روی دستان مردم شهیدپرور ورامین تشییع و در گلزار شهدای حسین رضا (ع) خاک‌سپاری شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ورامین، مراسم تشییع پیکر شهید حجت اله یوسفیه از شهدای دفاع مقدس که پس از 39 سال در شهر سلیمانیه عراق تفحص شده بود، صبح امروز با حضور جمع کثیری از مردم شهیدپرور ورامین، خانواده معظم شهدا و مسئولان از میدان امام حسین (ع) به‌سوی میدان امام (ره) بدرقه شد.

شهید حجت اله یوسفیه سال 1364 در عملیات فتح در شهر سلیمانیه عراق به درجه رفیع شهادت نائل آمده بود، و پس از 39 سال انتظار به آغوش خانواده و به خاک ایران بازگشت.

پیکر مطهر شهید یوسفیه با استقبال گرم و پرشور مردم دیار پانزده خرداد با گفتن یا حسین و یا زهرا در طول مسیر عطرافشانی و گلباران شد.

مراسم تشییع جانباز سرافراز؛ سردار ایاف در مشهد برگزار شد

پیکر معلم شهید با همراهی خانواده معزز شهید، مردم و مسئولان به گلزار شهدای حسین رضا (ع) ورامین بدرقه و تدفین شد.

در وصیت‌نامه شهید یوسفیه آمده است که "این خون شهداست که به انسان، انسانیت و حرکت و تکامل می‌دهد و مدرس آزادی و حیات و جاودانگی است."

گفتنی است؛ با رجعت شهید حجت اله یوسفیه مردم شهرستان ورامین، تا کنون 758 شهید تقدیم انقلاب کرده‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیکر مطهر معلم شهید «حجت‌الله یوسفیه» در ورامین تشییع شد
  • پایان ۳۹ سال غربت/ تشییع پیکر معلم شهید در ورامین
  • اعتراض برخی از اعضای رزما به ائتلاف با امنا
  • وعده صادق و جنگ احزاب چه شباهت عجیبی؟! | روایت متفاوت حسین شریعتمداری از حمله ایران به اسرائیل
  • تسلیت فرمانده سپاه امام رضا (ع) در پی رحلت سردار ایافت
  • فرمانده سپاه امام رضا (ع) رحلت سردار «ایافت» را تسلیت گفت
  • پدر شهید حسین خندانی آسمانی شد
  • پیکر شهید «جهانگیر بیات» در ماهدشت تشییع و تدفین شد
  • شهدای روحانی الگوی مجاهد تبیین محسوب می‌شوند
  • اولین فرمانده گردان در تیپ ۲۷ محمدرسول الله (ص) که بود؟