Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفره کم‌کم در حال جمع شدن است. کرمان که در طول تاریخ همواره در بازسازی حرم سیدالشهدا نقش داشته، این بار به زیبایی و با عظمت برای ساختن گنبد حرم مطهرش پیش‌گام شد وباز هم این افتخار را به نام خود در تاریخ ثبت کرد که کرمان مهد عشق به آل‌الله است.

خبرگزاری شبستان-کرمان

 

سلام آقا که الان روبروتونم

من اینجام و زیارت نامه می خونم

 

 

از وقتی پروژه معراج-طرح ترفیع گنبد مطهر امام حسین علیه السلام-در کرمان رقم خورد تا حالا که این پروژه مراحل نهایی ساخت را می گذراند؛ هنوز هم کسی نتوانسته به طور دقیق حکمت این توفیق بزرگی که نصیب کرمان و کرمانی ها شد چه بوده؟ 

 

 

حشر و نشر ما با این گنبد نورانی از اول اردیبهشت سال ۹۵ جدی تر شد؛ تاریخی که هر گاه با بهانه و بی بهانه پای گنبد میان می آید، یادی از بانی آن روز می کنم؛ شهیده« «سمیره مسمائی» جانباز 70 درصد خرمشهری ساکن کرمان؛ دوم اردیبهشت ۹۵ در حسینیه ثارالله درست مقابل محل ساخت گنبد جدید امام حسین علیه السلام تشییع شد و من آن روز برای تهیه گزارش تشییع به حسینیه رفته بودم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مراسم که تمام شد، یکباره چشمم به محل ساخت گنبد افتاد و ندایی در درونم مرا به ستادعتبات کشاند تا برای تهیه خبر اقدامی کنم و «...لَعَلِّي آتِيكُمْ مِنْهَا بِقَبَسٍ أَوْ أَجِدُ عَلَى النَّارِ هُدًى...» و همین بهانه ای شد برای رفت و آمد به این مکان نورانی.

 

 

بعد از آن گاهی توفیق حاصل می‌شد و برای تهیه خبر و گزارش به ستاد بازسازی عتبات عالیات کرمان دعوت می شدم. نفس کشیدن در حال و هوای کارگاهی که در آن گنبد حرم مطهر امام حسین علیه السلام ساخته می‌شود، خون تازه‌ای در رگ‌هایم به جریان می‌انداخت. با تهیه خبر، اول خدا را شکر می‌کردم که این توفیق نصیبم شده و بعد به انتشار آن می‌پرداختم. 

 

 


با خود می‌گفتم الحمدلله که آقا سیدالشهدا به اندازه‌ی همین تهیه خبر هم مرا در این کار بزرگ سهیم کرده و عنایت فرموده است. اما این روزها خبر باز کردن سگمنت‌های بتنی و انتقال گنبد به کربلا که در آینده نزدیک قرار است انجام شود، دلم را آشفته کرده و احساس می‌کنم قرار است گوهری گران‌بها را از دست بدهیم. 

 


با خود می‌گویم آیا قدر این لحظات را دانستیم؟ آیا توانستیم آن‌گونه که باید ادای دین کنم؟ حالا زمزمه‌ی انتقال گنبد از کرمان به کربلا قرار از دلم گرفته و نمی دانم فردا روزی که جای گنبد در معراج شهدا خالی می‌شود، این خلاء را در دل خود چگونه پُر کنم؟

 


آی شهدا! شما مزد ایمان و ارادت خود را گرفتید، بگوئید ما با این دستان خالی، کارنامه‌ی اعمال‌مان را کجا ارائه دهیم که امضای ارباب حسین علیه السلام را داشته باشد؟ در این چهار سالی که کارگاه ساخت گنبد حرم مطهر حسین علیه السلام در کرمان برپا بود، خیلی‌ها به فراخور حس و حال خود سهمی در این کار بزرگ داشتند، از استاد و دکتر و مهندس گرفته تا کارگر و نگهبان و کارمند و .... و این سفره‌ی با برکت باز و لطف و کرم مولا شامل حال خادمان بود.

 


سفره کم‌کم در حال جمع شدن است. کرمان که در طول تاریخ همواره در بازسازی حرم سیدالشهدا نقش داشته، این بار به زیبایی و با عظمت برای ساختن گنبد حرم مطهرش پیش‌گام شد وباز هم این افتخار را به نام خود در تاریخ ثبت کرد که کرمان مهد عشق به آل‌الله است. 

 


همانگونه که از برپایی این کارگاه در کرمان خوشحال بودیم، از برچیده شدنش هم دلتنگ و غمگین می‌شویم. و می‌خوانیم زیر لب: ای ساربان آهسته ران...کآرام جانم می‌رود...

 


می‌دانم برکت کارم در این سال‌ها از قلمی بود که برای امام حسین جانم بر کاغذ می‌نگاشتم و خدا را بابت این توفیق سپاسگزارم. از این‌که چند خبر و گزارش از گنبد و بازسازی حرم مطهر را به لطف خودشان توانستم منتشر کنم، درونم کمی آرام است اما شرمندگی هایم همچنان زیاد؛ شرمنده از اینکه همه توانم را نگذاشتم؛ خجالت زده از اینکه حق مطلب را آنگونه که باید ادا نکرده باشم و... از خدا می‌خواهم توفیق خدمت خالصانه و بی‌منت به اهل بیت عصمت و طهارت هیچگاه از این قلم گرفته نشود شاید به این واسطه زنگارهای دلم زدوده شود.

 


السلام علی الحسین و علی علی ابن الحسین و علی اولاد الحسین و علی اصحاب الحسین.

 

 


 

پایان پیام/80

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت نماز جمعه حجاب و عفاف روزنامه عفاف و حجاب کانون های مساجد چهارمحال و بختیاری شورای نگهبان اردبیل مراحل پایانی گنبد امام حسین علیه السلام کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۸۲۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوگواره شعر «صادقانه ها» در قم برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، در آستانه فرا رسیدن ایام شهادت ششمین امام شیعیان و رییس مکتب جعفری حضرت امام جعفر صادق علیه السلام سوگواره شعر «صادقانه ها» با حضور شاعران برجسته و مطرح آیینی کشور و استان قم در مسجد اعظم برگزار می شود.

در این سوگواره استاد محمد علی مجاهدی، استاد علی انسانی، حجت الاسلام جواد محمد زمانی، احمد علوی، محسن ناصحی، فراز ملکیان، مجید تال و سید حمیدرضا برقعی در رثای صادق آل محمد (ص) به شعرخوانی خواهند پرداخت.

این برنامه با اجرای نجم الدین شریعتی. مداحی امیر کرمانشاهی از مداحان اهل بیت علیهم السلام همراه خواهد بود.

این سوگواره روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه بعداز اقامه نماز جماعت مغرب و عشا در مسجد اعظم قم برگزار خواهد شد.

کد خبر 6093621

دیگر خبرها

  • جزییات مراسم استقبال و تشییع پیکر شهدای گمنام در کرمان
  • حوزه انتخابیه گنبد کاووس
  • درس اخلاق | چرا باید صابر باشیم؟
  • استفاده از «گنبد بیزانسی» در ساخت‌وساز شهر قم ممنوع است
  • تبلیغات داوطلبان دور دوم انتخابات مجلس در گنبد آغاز شد
  • حمله تند روزنامه نزدیک به قالیباف به مهدی نصیری /بعد عمری رادیکالیسم به کسانی رسیده که نان فحش دادن به آنها را سر سفره خود برده بود
  • نیروی انتظامی یک نیروی خستگی ناپذیر است
  • خسارت۵۷میلیاردتومانی به راهداری گلستان
  • سوگواره شعر «صادقانه ها» در قم برگزار می‌شود
  • اسب‌های خراسان شمالی در کورس گنبد کاووس خوش درخشیدند