Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، لعیا جنیدی شنبه صبح در مراسم رونمایی از منشور "حقوق شهرنشینی مشهد" اظهار کرد: تعرض به طبیعت، ساخت و سازهای بی رویه و حاشیه نشینی از مشکلات جدی کلانشهرها ست لذا مدیریت شهری و عموم مردم باید در این امور به صورت جدی ورود کنند.

وی افزود: هر شهری حقوق شهروندی خود را باید با توجه به وضعیتش تدوین کند و تساوی مردم در برابر قانون و رعایت انصاف و دوری از رفتارهای تبعیض آمیز در تدوین منشور حقوق شهروندی باید مورد توجه باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون حقوقی رئیس جمهوری ادامه داد: حقوق شهرنشینی به میزان زیادی با حقوق بشر تشابه دارد و به نوعی گونه‌ای حقوق بشر منطبق شده بر زمان و مکان است با این توضیح که حقوق بشر فارغ از مکان و تابعیت است و براساس آن حتی بر اساس تابعیت نیز نباید تبعیض باشد ولی حقوق شهروندی فارغ از تابعیت نیست و مثلاً حقوق شهرنشینی مشهد مبتنی بر زائران، مجاوران و اتباع است.

وی گفت: تا هر جا که ممکن است باید امور به مردم واگذار شود، تصمیم سازی و تصمیم گیری در امور کشور را تا جایی که ممکن است باید به مردم سپرد و سیستم سیاسی و اداری مناسب ایران سیستم غیرمتمرکز است.

جنیدی تصریح کرد: باید اراده جدی برای اجرای منشور حقوق شهرنشینی وجود داشته باشد و مشهد باید پرچمدار ترویج حقوق زندگی شهری باشد چرا که شهر امام مهربانی‌ها و امام گفت و گوست.

وی بیان کرد: در چارچوب مدیریت غیرمتمرکز با تدوین منشور حقوق شهرنشینی در مشهد باری از دوش معاونت حقوقی رئیس جمهوری برداشته شد.
 

کد خبر 4665081

منبع: مهر

کلیدواژه: لعیا جنیدی مشهد خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۸۲۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رد طرح رایگان شدن اتوبوس‌های شهری مشهد در کمیته انطباق

دریافت 53 MB

تصویربردار: سیدحسین میرپور

کد خبر 6090334

دیگر خبرها

  • ۶ محله در حاشیه مشهد میزبان رویداد یکصدا ایران شدند
  • برخی شهرهای استان مرکزی با پدیده حاشیه‌نشینی روبرو است
  • ۱۰۰ هزار میلیارد تومان در حوزه مدیریت شهری مرکزی هزینه شده است
  • تلاش در راستای رفع مشکلات مردم از وظایف مهم شورا است
  • تغییر زیاد در مدیریت شهری آسیب‌ جدی به شهر وارد می‌کند
  • بیمه و حقوق شوراهای اسلامی ازطرح‌های پیشنهادی به مجلس دوازدهم است
  • خدمات مشاوره‌ای در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد ارایه شد
  • شورای شهر تأثیر مثبتی بر توسعه حقوق شهروندی دارد
  • رد طرح رایگان شدن اتوبوس‌های شهری مشهد در کمیته انطباق
  • ساخت ۲۳۰ واحد برای جا به جایی ساکنین منبع آب اهواز