Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر تعاون روستایی استان کرمان با اشاره به اینکه خرید توافقی ۷۵ هزار و ۵۰۳ تن محصولات کشاورزی در استان کرمان انجام شده است گفت: ۳۷ میلیارد تومان سال گذشته ارزش معاملات فروشگاه‌های تعاونی روستایی مصرف در روستاهای کرمان بوده است. ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۲ استانها کرمان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، رضا محمد‌حسینی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه سازمان تعاون روستایی کشور در لیست خصوصی‌سازی است و ادامه کار این شرکت به‌عنوان یک شرکت غیردولتی انجام می‌شود اظهار داشت: هدف ما خدمت به جامعه روستایی در کشور است و در این راستا تمام تلاش خود را می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه سازمان تعاون روستایی خصوصی‌سازی می‌شود گفت: توانمندسازی تعاونی‌ها به منظور نقش‌آفرینی آنها با رویکرد جدید در برنامه است و تامین کالاهای اساسی، نهاده‌های کشاورزی، تامین بذر، تامین سوخت، بازاریابی محصولات کشاورزی و خرید تضمینی محصولات کشاورزی توسط تعاونی روستایی انجام می‌شود.

مدیر تعاون روستایی استان کرمان با اشاره به اینکه زیرساخت‌های خوبی در شبکه تعاونی‌های روستایی استان وجود دارد افزود: تشکیل نهادهای مردمی جدید برای ایده‌های نو و خدمات بهتر به جامعه روستایی از اهداف ماست.

وی با بیان اینکه یکی از کارهایی که امسال در دست اقدام داریم استفاده از علم فن بازار و فنآوری‌های نوین شرکت‌های دانش‌بنیان برای توانمندسازی تعاونی‌های روستایی است گفت: علم دیجیتال مارکتینگ در ارائه خدمات بهتر تعاونی‌های روستایی بسیار موثر است.

محمد‌حسینی با اشاره به اینکه فعالیت‌های تعاون روستایی در چند حوزه بازرگانی است و خرید توافقی انجام می‌شود افزود: 75 هزار و 503 تن محصولات کشاورزی در استان کرمان خرید توافقی انجام شده است.

وی با بیان اینکه بالغ بر 300 تشکل روستایی در استان کرمان داریم که با ما همکاری دارند عنوان کرد: این تعاونی‌ها فعالیت‌های گسترده‌ای دارند که بعضی از آنها ویژه امور زنان روستایی فعالیت می‌کنند.

‌98 درصد بذرهای کشاورزی در کرمان وارداتی استآمادگی صادرات همه محصولات کشاورزی کرمان به افغانستان وجود داردطرح‌های افزایش بهره‌وری کشاورزی کرمان بازدهی لازم را ندارد

مدیر تعاون روستایی استان کرمان با اشاره به اینکه خریدهای تضمینی مباشتی توسط شرکت‌های تعاونی روستایی انجام می‌شود گفت: 18 هزار و 810 تن سال آینده خرید تضمینی مباشرتی در استان کرمان انجام شده است.

وی با بیان اینکه 2 هزار و 331 تن خرید خرما سال گذشته انجام شده است و 180 تن خرما برای اولین بار توسط اتحادیه تعاونی‌های روستایی استان صادر شد افزود: شرکت‌های فروشگاهی در روستاها داریم که 37 میلیارد تومان سال گذشته ارزش معاملات فروشگاه‌های تعاونی روستایی مصرف در روستاها بوده است.

محمد‌حسینی با اشاره به اینکه 190 میلیون لیتر توزیع مواد سوختی در روستاها را داشتیم بیان کرد: در روستاها 27 هزار و 480 تن توزیع آرد و 22 هزار تن توزیع کود شیمیایی داشتیم.

وی با بیان اینکه 20 هزار تن انواع نهاده‌های دامی در روستاها توزیع شده است عنوان کرد: در سال گذشته طرح سیماب در روستاهای استان کرمان اجرایی شده است که طرح سیستم مرجع آموزش و بهره‌وری است.

مدیر تعاون روستایی استان کرمان با اشاره به اینکه از مشکلات عمده ما در باغات استان خورده مالکی است گفت: در این طرح مدیریت تجمیع باغات انجام می‌شود و از اساتید دانشگاهی برای بالا بردن  سطح دانش کشاورزان استفاده شده است.

وی با بیان اینکه در سطح دو هزار هکتار در باغات پسته شهرستان‌های کرمان زرند و سیرجان در سطح دو هزار هکتار انجام شده است افزود: 4 هزار و 123 نفر عضو جدید در نظام صنفی کالاهای صنفی کشاورزی گرفتیم و تعداد اعضای آن از 20 هزار نفر گذشته است.

محمد‌حسینی با اشاره به اینکه صدور پروانه فعالیت‌های کالاهای کشاورزی 4 هزار و 120 پروانه بوده است گفت: آموزش ارکان و کارکنان تعاون روستایی در سطح 217 نفر انجام شده است.

وی با بیان اینکه در بحث توسعه روش‌های نوین آبیاری در شرکت‌های تولیدی در سطح 2 هزار هکتار انجام شده است افزود: 150 تعاونی روستایی در سطح استان ساماندهی و ارزیابی آنها نیز انجام شده است و 232 مورد از شرکت‌ها مورد حسابرسی دقیق قرار گرفتند.

مدیر تعاون روستایی استان کرمان با اشاره به اینکه بیش از 100 هزار میلیون ریال مطالبات معوقه تعاونی‌های روستایی وصول شده است و پروندهای پرسنل آنها مکانیزه شده است گفت: در سال جاری جشنواره رونق تولید در روستای نعیم‌آباد زرند برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این جشنواره با شعار هر خانه یک کارخانه در 28 تیرماه برگزار می‌شود افزود: این جشنواره به منظور توسعه اقتصاد روستایی و معرفی محصولات این روستا به بازار اجرا می‌شود.

محمد‌حسینی با اشاره به اینکه سامانه الکترونیکی در طرح سیماب نیز امسال برای رصد و پایش تمام عملیات‌ها در باغات پسته اجرا می‌شود گفت: این سامانه می‌تواند در بررسی مشکلات باغات پسته و رفع این مشکلات در اسرع وقت موثر باشد تا از بسیاری از آفات جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه امسال بهره‌برداری از تالار گفتگوی گندم در شهرستان ارزوئیه انجام می‌شود افزود: ارزوئیه قطب محصولات زراعی استان کرمان است و این تالار بدلیل بالابردن دانش فنی کشاورزان با برگزاری کلاس‌های آموزشی بسیار موثر خواهد بود.

مدیر تعاون روستایی استان کرمان با اشاره به اینکه طرح زنجیره ارزش گوشت و شیر در شهرستان بافت با ایجاد یک گاوداری سه هزار راسی وارد فاز اجرایی می‌شود گفت: 50 میلیارد تومان اعتبار برای احداث این زنجیره پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه توسعه دهکده خرما در شرق استان کرمان در دست اقدام است تا بازار خرما ساماندهی و محصول خرما با بسته‌بندی مناسب انجام و به بازار صادراتی عرضه شود افزود: یکی از مشکلات عمده ما نوع بسته‌بندی و ارائه محصول به بازار است که باید در این زمینه اقدامات مناسب انجام شود و این ظرفیت وجود دارد.

محمد‌حسینی با اشاره به اینکه امسال برای پنجمین سال متوالی توزیع میوه شب عید توسط تعاونی روستایی استان انجام و در نوروز امسال هزار و 269 تن پرتقال و 612 تن سیب درختی برای تنظیم بازار شب عید در سطح استان کرمان توزیع شد عنوان کرد: تامین کالاهای اساسی در حوزه فعالیت شرکت غله است.

وی با بیان اینکه تعاونی‌های روستایی به‌عنوان مباشر در این زمینه اقدام می‌کنند گفت: در زمینه تهیه شکر 2 هزار تن شکر توسط تعاون روستایی خریداری و در سطح روستاها و شرکت‌های تعاونی به مردم عرضه شد.

انتهای پیام/ ت

R7860/P/S6,67/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۸۳۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزآوری ۶.۲ میلیارد دلاری بخش کشاورزی در سال ۱۴۰۲

بخش کشاورزی در سال ۱۴۰۲ با ارزآوری ۶.۲ میلیاردلاری تراز تجاری این بخش را ۲ میلیارد دلار افزایش داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم  بر اساس آمار به دست آمده از موسسه پژوهش های برنامه ریزی اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی؛ در سال 1402 نسبت به سال 1401 صادرات محصولات کشاورزی افزایش 8.4 درصدی در وزن و افزایش 19.4 درصدی در ارزش داشته است.

واردات نیز کاهش 1.1 درصدی در وزن و کاهش5.6 درصدی در ارزش داشته است که این مساله حاکی از بهبود 2 میلیارد دلاری تراز تجاری محصولات کشاورزی ایران در سال گذشته است.

رشد 15.5 درصدی تراز محصولات کشاورزی کشور

این آمار حاکی از آن است که تراز محصولات کشارزی کشور در سال 1402 به نسبت مدت مشابه سال قبل، 15.5 درصد در ارزش و 5.3 درصد در وزن افزایش داشته است که  افزایش داشته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۵ محصول زنجیره ارزش راهبردی استان کرمان در نمایشگاه تهران
  • ارزآوری ۶.۲ میلیارد دلاری بخش کشاورزی در سال ۱۴۰۲
  • مراقبت کنید طرح هادی درزمین‌های مرغوب کشاورزی و روستایی اجرا نشود
  • محصولات خودروسازان شهر بم زیر آب رفت!
  • استقبال تجار خارجی از محصولات کرمان در نمایشگاه ایران اکسپو ٢٠٢۴
  • نمایش توانمندی‌های استان کرمان در ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • پیش بینی برداشت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در گلستان
  • پیش بینی برداشت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در استان گلستان
  • زیرسازی ۸۶ کیلومتر راه روستایی در استان اصفهان انجام شد
  • ساخت‌وساز در محدوده باغ گیاه‌شناسی به کجا رسید؟