Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-07@09:34:02 GMT

پوشش‌های محلی؛ راهی برای ترویج حجاب

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۸۳۵۱۹

پوشش‌های محلی؛ راهی برای ترویج حجاب

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، مرضیه جلیل‌پور، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری چهارمحال و بختیاری امروز، 22 تیرماه در دیدار از کارگاه دوخت و عرضه لباس محلی در مجموعه فرهنگی تاریخی قلعه چالشتر، اظهار کرد: لباس محلی برگرفته از آداب و رسوم هر منطقه است و با توجه به شرایط اقلیمی، فرهنگی و قرارگیری در طبیعت نوع پوشش در استان چهارمحال و بختیاری در نقاط مختلف در عین تمایز از استانداردهای لازم برای حفظ حجاب اسلامی در کشور برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: با فرهنگ‌سازی صحیح می‌توان نسل نوجوان و جوان خود را متمایل به پوشش لباس‌های محلی کنیم و حجاب را که از احکام ضروری اسلام است از این طریق بین زنان و مردان رواج دهیم.
جلیل‌پور به پوشش زنان بختیاری استان اشاره و تصریح کرد: این لباس‌های محلی از پارچه‌های زری و ابریشم، مخمل‌های رنگین، یراق‌های پهن و باریک، سکه‌های قدیمی، منجوق و پولک‌دوزی تهیه می‌شود که از ذوق، سلیقه و مهارت زیاد خبر می‌دهد و وقار خاصی به زنان می‌بخشد.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری چهارمحال و بختیاری بیان کرد: لباس محلی دهکردی، ترکی قشقایی و دیگر نقاط استان نیز جلوه و زیبایی‌های خاص خود را دارد که می‌توان با معرفی بیش از پیش این پوشش‌ها و تغییراتی در دوخت آن متناسب با زندگی امروزه آن را به‌عنوان پوشش کامل به زنان و بانوان جامعه عرضه داشت.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا چهارمحال و بختیاری ترویج حجاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۸۳۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع ۱۹ حادثه در چهارمحال و بختیاری

مسعود مثنوی مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری از ارائه خدمات امدادی به ۴۱۵ حادثه دیده از ۱۳ تا ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، در استان خبر داد.

بیشتر بخوانید

امدادرسانی به ۲ فرد عشایر گرفتار در پل زرمیتان اردل

وی افزود: در این مدت ۱۹ حادثه در استان به وقوع پیوست که به دنبال آن ۹۳ خانوار و ۴۱۵ نفر دچار حادثه و ۳۲ نفر مصدوم شدند.

مثنوی اضافه کرد: در این مدت ۱۲۸ کیلوگرم نایلون، ۵۰ تخته پتو، ۳ تخته زیرانداز، ۳ تخته موکت و ۴۶ بسته مواد غذایی ۷۲ ساعته در بین حادثه دیدگان توزیع شد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • جنجال ورود حجاب به سهمیه دارویی داروخانه‌ها | آنجا محلی برای بیمار است، با روان‌شان بازی نکنید!
  • وقوع ۱۹ حادثه در چهارمحال و بختیاری
  • افتتاح دومین نمایشگاه کار در چهارمحال و بختیاری
  • جاده مواصلاتی قرح به گوشکی نیازمند تامین اعتبار است
  • عکس حجـاب و پوشش بسیار متفاون مجری زن جنجالی تلویزیـون
  • مد خوب، مد بد!
  • آقای سامی بیگی، یک ملت به خاطر تو، به جان هم افتادن
  • تصاویری از لحظه حادثه مینی بوس در چهارمحال و بختیاری
  • رشد ۳۱ درصدی مرسولات از چهارمحال و بختیاری
  • آغاز طرح ملی طوبی در تبریز