Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابوطالب سرابیان روز شنبه با بیان این مطلب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: علی رغم همه پیگیری‌ها باز هم مشکل کم آبی در روستاهای اطراف کلانشهر مشهد وجود دارد و از این بابت شرمنده مردم هستیم.

وی به رایزنی‌های گسترده نمایندگان مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در خصوص مساله آب اشاره و بیان کرد: علی رغم بارشهای خوب سال جاری و انتظار داشتن سالی پُرآب اما متأسفانه آبخیزداری و طرح‌های آب در این شهرستان به خوبی انجام نشد و کماکان معضل کمبود آب باقی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بخشدار مرکزی مشهد در تشریح مصادیق بحران ساز برای آب روستایی نیز گفت: کمبود اعتبار، برداشتهای غیر قانونی و انشعابات غیر مجاز و استخرهای باغ ویلاهای غیر مجاز و چاه‌های غیر مجاز از عوامل عمده مشکل آفرینی است که موجب کم آبی در روستاهای مشهد شده است.
سرابیان افزود: راه حل این مشکل بسیج همگانی دستگاه‌هایی همچون آبفای شهری و روستایی، شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی و جهاد کشاورزی با همکاری مجموعه قضائی در راستای حل این مشکل است.

بخشدار مرکزی مشهد ضمن تاکید بر تخلفات گسترده باغ ویلاهای غیر مجاز در برداشت آب شرب غیر مجاز برای پر کردن استخرهایشان گفت: هم اکنون قطعه بندی و تغییر کاربری غیر مجاز اراضی کشاورزی جهت ساخت باغ ویلاها، قیمت این زمین‌های تغییر کاربری یافته را ۱۰ برابر قیمت زمین کشاورزی اولیه کرده است.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان مشهد نیز به خبرنگار ایرنا گفت: ۲۲۸ روستا با حدود ۲۹۰ هزار نفر جمعیت از مجموع ۳۵۸ روستای شهرستان زیرپوشش خدمات این اداره قرار دارند و تأمین آب شرب سایر روستاهای شهرستان نیز با کمک و مشاوره این اداره و توسط مجموعه هیأت امنا، شوراهای اسلامی یا دهیاری این آبادی‌ها انجام می‌شود.
بهزاد روغنی افزود: آب شرب ۲۲۸ روستای یاد شده از طریق ۱۷۷ منبع آب نظیر چشمه، قنات و چاه تأمین و در ۲۰۶ مخزن با حجم ۲۸ هزار و ۵۰۰ مترمکعب ذخیره سازی می‌شود.
شهرستان مشهد با ۳.۵ میلیون نفر جمعیت و ۹ هزار و ۸۱ کیلومتر مربع مساحت متشکل از سه بخش مرکزی، احمد آباد و رضویه، ۱۱ دهستان و ۳۵۷ روستاست.
کلانشهر مشهد نیز با ۳۵۰ کیلومتر مربع مساحت و سه میلیون نفر جمعیت در بخش مرکزی این شهرستان واقع است.

بخش مرکزی مشهد ۲۲۵ آبادی دارد که از این تعداد، ۱۸۶ مورد روستا و دارای دهیاری است و از این تعداد، ۹۲ روستا در حریم کلانشهر مشهد واقع شده است.
۳۲۲۱/‏۱۹۲۲
 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آبرسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۸۳۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص اعتبار برای تکمیل خط ریلی چهارمحال‌وبختیاری ضروری است

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه استان به‌ علت عدم توسعه در حوزه راه‌‌ها در بن‌بست قرار گرفته، گفت: اختصاص اعتبار جهت تکمیل خط ریلی باید در اولویت قرار گیرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، بهمن میری در اجلاس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری، با اشاره به عمده مطالبات جهت جذب اعتبار، اظهار داشت: تکمیل پروژه‌های نیمه تمام شهرها و روستاهای شهرستان کیار مورد تقاضاست.

وی با اشاره به مشکلات ناشی از دفن زباله و مدیریت پسماند در شهرها و روستاهای تابعه استان، تصریح کرد: استقرار کارخانه پسماند زباله جهت شهرستان‌های کیار،کوهرنگ، اردل و فارسان نیازمند برنامه‌ریزی و اختصاص اعتبار ویژه است تا بخشی از مشکلات زیست‌ محیطی و آسیب‌های ناشی از دفن غیربهداشتی زباله‌ها بر سلامتی مردم مدیریت شود.

میری با اشاره به اینکه استان چهارمحال و بختیاری به‌ علت عدم توسعه در حوزه راه‌‌ها در بن‌بست قرار گرفته، افزود: برای خروج این استان از بن‌بست، توسعه محورهای مواصلاتی و ایجاد کریدورهای ارتباطی از ضروریات است.

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: برای همین اختصاص اعتبار جهت تکمیل خط ریلی، جاده‌ها و تونل‌ها  و همچنین افزایش تعداد پرواز‌های فرودگاه به استان‌ها و کشورهای دیگر باید در اولویت قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه توجه به مناطق محروم  استان چهارمحال و بختیاری و پیشرفت همه جانبه شهرها و روستاها از اهمیت بالایی برخوردار است، تأکید کرد: اهم مطالبات شهرها و روستاهای شهرستان کیار، اجرای روکش آسفالت مسیرهای روستایی، احداث سالن‌های ورزشی چندمنظوره در برخی روستاهای واجدالشرایط، اجرای فیبر نوری درمناطق کم‌برخوردار، تکمیل پروژه‌های گردشگری و تکمیل خطوط گازرسانی به روستاها، بهره‌برداری از گلخانه‌ها، شیلات و کلیه طرح‌های اشتغال‌زایی است.

انتهای پیام/7540/

دیگر خبرها

  • مشکل شیرخشک‌های یارانه‌ای تا یک ماه آینده برطرف می‌شود
  • اجرای ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر شبکه توزیع آب آشامیدنی در شهرستان درمیان
  • اختصاص اعتبار برای تکمیل خط ریلی چهارمحال‌وبختیاری ضروری است
  • روستاهای زنجان به کارگاه عمرانی تبدیل شده‌اند
  • نبود سالن ورزشی مشکل اصلی روستاهای دهستان الوندکوه غربی
  • دغدغه کارگران روی میز مسئولان قزوین
  • اجرای طرح عفاف و حجاب دغدغه پلیس و مطالبه بر حق مردم است
  • دغدغه کارگران روی میز مسئولان
  • پزشک متخلف در یکی از روستاهای تالش دستگیر شد
  • توسعه عمرانی در روستاهای بخش ریگ تسریع می‌شود