Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@11:17:27 GMT

واگذاری اراضی شرق بندرعباس به پرورش میگو اشتباه بود

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۸۳۹۶۶

واگذاری اراضی شرق بندرعباس به پرورش میگو اشتباه بود

اسماعیل بواشه در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص برگزاری جلسات کارگروه تخصصی بازآفرینی کلان شهرهای کشور در تهران گفت: این اجلاس برای اولین بار در کشور با حضور وزیر راه و شهرسازی، رئیس شورای عالی شهرسازی، شهردار تهران و رئیس شورای شهر تهران در کشور برگزار شد.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر بندرعباس تشریح کرد: در این کارگروه که روسای کمیسیون معماری و شهرسازی تمام کلان‌شهرهای کشور حضور داشتند یک نظام‌نامه برقرار شد تا مشکلات و معظلات شهرهای سراسر بررسی و رفع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اذعان کرد: در این نظام‌نامه سه کارگروه شهرسازی، معماری و بازآفرینی مطرح بود که با توجه به اینکه بندرعباس ۴۳ درصد بافت فرسوده و سکونت غیر رسمی کشور را در خود جای داده است بنده در کارگروه بازآفرینی کاندیدا شدم و موفق به کسب آرای قابل قبول شدم.

بواشه عنوان کرد: این جایگاه یک جایگاه شخصی نیست بلکه حقوقی است و رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر بندرعباس هر شخصی باشد در این جایگاه قرار خواهد گرفت.

وی تشریح کرد: در این اجلاس وزیر راه و شهرسازی از اعظای حاضر خواست که مطالبات خود را بیان کنند و بنده نیز به نمایندگی از بندرعباس برخی از مشکلات و معظلات را مطرح کردم.

عضو شورای اسلامی شهر اذعان کرد: یکی از موضوعات مطرح شده در این نشست "حریم ۶۰ متری دریا" بود که دغدغه گذشته و حال بندعباس است هنوز اتفاق قابل توجهی در این زمینه رخ نداده است.

وی با بیان اینکه موضوع دیگری که مطرح شد بحث «حریم شهر» بود، تشریح کرد: چندی پیش بحث واگذاری اراضی جهت پرورش میگو در شرق شهربندرعباس مطرح بود که انتقاداتی را نیز به همراه داشت.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر بندرع ادامه داد: بندرعباس از سمت شمال به کوه و زمین‌هاغیر قابل استفاده منتهی می‌شود و زمین‌های غرب نیز به صنایع واگذار می‌شود.

وی افزود: اراضی موجود در شرق نیز توسط سازمان جهاد کشاورزی به مزارع پرورش میگو واگذار شد که باعث می‌شود دیگر زمینی به عنوان پشتیبان در بندرعباس وجود نداشته باشد.

عضو شورای اسلامی شهر اذعان کرد: یکی پیشنهادات مطرح شده این بود که طرح‌های عمرانی که در حال انجام هستند باید پیوست فرهنگی، ترافیکی و پسماند نیز داشته باشد.

بواشه عنوان کرد: مقرر شد که اطلاعات درآمدی و حقوقی تمامی اعضای شهرداری و شورای شهر در سایت به اطلاع عموم برسد تا مردم بتوانند این اطلاعات را بررسی و مشاهده کنند.

وی اذعان کرد: در کل کشور از معاونان شهرسازی شهرداری خواسته شد که برج سازی را متوقف سازند.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر بندرعباس بیان کرد: یکی از مسائل مهمی که در تصمیم‌گیری باید به آن توجه کنند این است که نگاه ما باید انسان محور باشد نه ماشین محور چراکه شهر باید برای زندگی انسان‌ها طراحی شود و گسترش یابد.

بواشه در پایان گفت: ما باید بافت‌های قدیمی شهر بندرعباس را احیا کنیم و مانند دیگر شهرهای دنیا به جای تغییر فضای موجود برای خدمات رسانی، ابزار ها را متناسب با این بافت‌ها تغییر دهیم.

کد خبر 4665224

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای شهر بندرعباس پرورش میگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۸۳۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای مانور‌های نمایشی شهر فرهنگی ویژه معماری

مسئول امور ارتباطات معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان گفت: همزمان با روز معمار و شروع هفته فرهنگی اصفهان مانور نمایشی شهر فرهنگ با هدف اطلاع رسانی خدمات غیرحضوری و مباحث شهرسازی الکترونیک شهرداری اصفهان به عنوان شهر پیشرو در این زمینه در حال اجرا است.


عادل فتوحی نیا  با بیان اینکه از جمله راه‌های آشنایی شهروندان با خدمات قابل ارائه شهری، روی آوردن به اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری از مردم برای مردم با مشارکت گروه‌های نمایشی است افزود:  معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان با همکاری و همراهی اداره توسعه فرهنگ شهروندی وابسته به سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی اقدام به برگزاری فراخوان و اجرای مانور نمایشی (شهر فرهنگ) به منظور ارتقای فرهنگ استفاده از خدمات غیرحضوری و نقش معماری در هویت شهری کرده است.


او گفت: مانور‌های نمایشی شهر فرهنگ در واقع نقطه اتصال فرهنگ و هنر با معماری و انتقال معانی و فرهنگ سازی از طریق هنر در شهر خواهد بود که به خوبی ارتباط میان دستگاهی مجموعه‌های شهرداری در ارائه و معرفی خدمات به شهروندان محترم را به نمایش می‌گذارد.


مسئول امور ارتباطات معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان ادامه داد: این برنامه تا ۹ اردیبهشت همزمان با هفته فرهنگی اصفهان از ساعت ۱۷ تا ۱۹ در ۴ نقطه از معابر پرتردد شهر از جمله چهارراه شیخ صدوق، چهارراه تختی، چهارراه آپادانا و پل بزرگمهر نزدیک به ۱۵۰ اجرای نمایشی خواهند داشت.



باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • اجرای مانور‌های نمایشی شهر فرهنگی ویژه معماری
  • تامین مولد سالم تولید ایمن و پایدار را به‌دنبال دارد
  • هفتمین اجلاس مجمع رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری در بوشهر
  • صیانت از شوراهای اسلامی شهر از وظایف اصلی است
  • مونوریل قم از خواب زمستانی بر می‌خیزد
  • ۱۳ خیابان در سطح شهر قم بازگشایی شد
  • مونوریل قم پس از ۱۰ سال وقفه از سر گرفته می‌شود
  • اجازه تصمیم‌گیری نادرست در حوزه طرح جامع شهر قم را نمی‌دهیم
  • از برگزاری اجلاسیه سراسری روسای شوراهای اسلامی کشور تا تدوین شناسنامه باغ‌های شهر قم
  • راه اندازی دبیرخانه مسابقات معماری و شهرسازی شهرداری شیراز