Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛فرجعلی امیری در گفت وگو با خبرنگاران،اظهار کرد:  کشت چغندر قند به روش نشایی در منطقه سه آسیابه بخش مرکزی شهرستان کوهدشت آغاز شد.

اوافزود: توسعه کشت های نشایی یکی از اولویت های سازمانی وزارت جهاد کشاورزی است و بر این اساس کشت چغندرقند با این روش در سطح ۸ هکتار برای نخستین بار در روستای سه آسیابه  آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 امیری تصریح کرد: کاهش طول دوره رشد، کاهش مصرف آب، کاهش آفات و بیماری ها و کاهش هزینه های مرحله کاشت و برداشت از جمله مزایای کشت نشایی است.

او بیان کرد: اگر کشت نشایی چغندرقند با تاخیر انجام شود مشکلی ایجاد نمی شود و نشا در فروردین و اردیبهشت در خزانه تهیه و به زمین اصلی منتقل میشود

به گفته امیری  یکی از مزایای اصلی کشت نشایی این است که در خزانه تمام اقدامات انجام و با کاهش طول دوره رشد، این محصول دو ماه زودتر از روش کاشت مستقیم برداشت می شود.

مدیر جهاد کشاورزی کوهدشت با بیان اینکه با اجرای این طرح از هدر روی بیش از 4 هزار متر مکعب آب در هکتار جلوگیری می شود ،خاطر نشان کرد: سرعت رشد چغندر قند در این حالت افزایش می یابد ، بنابراین عملکرد این محصول در هر هکتار در مقایسه با کشت مستقیم بذر 30 درصد افزایش خواهد یافت.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جهاد کشاورزی رشد قند کاهش هزینه وزارت جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۸۴۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات کنترل آفت در ۵۰۰ هکتار از تاغزارهای شاهرود آغاز شد

کشاورزیان گفت: همزمان با شروع فصل بهار و همچنین به دلیل شرایط مناسب بارندگی و دمایی، آفت ملخ کوهاندار و شپشک در شهرستان شاهرود فعال می‌شود.

وی از شناسایی کانون‌های طغیانی این آفت خبر داد و گفت: آفت ملخ کوهاندار با پیش آگاهی به موقع در اواخر اسفند سال ۱۴۰۲ و فروردین امسال در سطح بیش از ۵۰۰ هزار هکتار از تاغزارها شناسایی شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شاهرود ادامه داد: امسال هم مانند سال گذشته برای جلوگیری از بروز خسارت‌های بیشتر به تاغزارها، عملیات کنترلی با همکاری و هماهنگی اداره حفاظت محیط زیست شاهرود و همچنین حمایت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان در دستور کار قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • عملیات کنترل آفت در ۵۰۰ هکتار از تاغزارهای شاهرود آغاز شد
  • کار برداشت گل محمدی از باغات شهرستان خاش آغاز شد
  • برداشت سه تن زعفران از مزارع لرستان
  • سلسله قطب تولید کلزای لرستان
  • یکپارچه سازی اراضی لرستان ضروری است
  • تولید ۵.۵تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان
  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • آغاز برداشت کلزا از مزارع نیشکر خرمشهر
  • کاشت ۸۰ هکتار باغ زیتون در لرستان
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان