Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجله فارین پالسی آمریکا در گزارشی اعلام کرد: سیاست های «محمد بن سلمان» ضد کشورهای منطقه و نقض حقوق بشر این کشور باعث شده است تا برخی از علمای مسلمان با صدور فتوایی خواستار تحریم حج شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از خلیج اونلاین، «احمد طویج» نویسنده و تحلیلگر سیاسی در مقاله ای در مجله آمریکایی «فارین پالیسی» نوشت: بیشتر کشورهای جهان به اتخاذ تدابیر مختلف ضد عربستان به دلیل سیاست هایش که بزرگترین فاجعه انسانی در جهان را با جنگ ضد یمن و حملات غیرمستقیم به سوریه، لیبی، تونس، سودان و الجزایر رقم زده است، فرامی خوانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طویج در مقاله خود نوشت: سیاست های «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان ضد کشورهای منطقه و نقض حقوق بشر باعث شده است تا برخی از علمای مسلمان به صدور فتوایی مبنی بر تحریم حج روی بیاورند.

در این مقاله آمده است که برخی از علمای مسلمان به تحریم حج فراخواندند، زیرا معتقدند که پولهایشان در اقتصاد عربستان پمپاژ می شود و در تامین مالی معاملات تسلیحاتی ریاض سهیم می شود و همچنین سیاست هایش در منطقه را به واسطه این پولها تغذیه می کند و ریاض را بر نقض حقوق مسلمانان تشویق می کند.

 

فارین پالیسی گزارش می دهد که فهرست دوستان عربستان در غرب رو به کاهش است. همانگونه که روابطش با متحدان منطقه ایش سست شده است.

طویج در این مقاله آورده است که درصورتی که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در رسیدن به دوره دوم ریاست جمهوری آمریکا شکست بخورد، عربستان در جهان اسلام و عرب به طور گسترده ای متضرر می شود.

این نویسنده در این مقاله نتیجه می گیرد که درصورتی که این وضعیت ادامه یابد، احتمال می رود که جایگاه عربستان به عنوان یک مرکز معنوی اسلام خاموش خواهد شد و احتمال می رود ضربه اقتصادی سنگینی به این کشور وارد بیاید.

 

 این تحلیلگر سیاسی معتقد است که این برای نخستین بار نیست که حج ابعاد سیاسی به خود گرفته است، بلکه عربستان پیش از این از رسیدن حجاج قطری و ایرانی به دلیل اختلافات سیاسی جلوگیری کرده است.

طویج در این مقاله به هشتگی اشاره دارد که بیش از 16 هزار کاربر از فعالان مسلمان در جهان در صفحه شبکه اجتماعی «توئیتر» خواستار تحریم عربستان شدند.

حج به شدت برای ریاض اهمیت دارد، زیرا از آن سالیانه 12 میلیارد دلار به دست می آورد و انتظار می رود که به دلیل سرمایه گذاری ریاض در هتل های بزرگ این مبلغ به 150 میلیارد دلار در سال 2022 برسد.

پایان پیام/44

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت نماز جمعه جشن های دهه کرامت عفاف و حجاب حجاب و عفاف اردبیل کانون های مساجد شورای نگهبان شبستان یزد حج عربستان تحریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۸۴۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند

به گزارش قدس آنلاین، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که در ریاض به سر می‌برد، اعلام کرد: تنها راه‌حل مناقشه اسرائیل و فلسطین، تقسیم زمین است.

به نقل از یورونیوز، رئیس دیپلماسی اروپا در جریان نشست مجمع جهانی اقتصاد در ریاض با همتای سعودی خود دیدار کرد.

در این دیدار، فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان گفت: حتی اگر آتش‌بس در غزه حاصل شود، ما همچنان باید با پیامدهای درگیری نه‌تنها در غزه بلکه در کرانه باختری رود اردن، فراتر از آن، در منطقه خود مواجه شویم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز گفت: انتظار می‌رود چندین کشور اروپایی تا پایان ماه مه آینده کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد.

بورل اظهار کرد: به من گفتند که جغرافیا دیگر مهم نیست. در اوکراین، جنگ برای سرزمین است و اینجا در غزه و فلسطین، جنگ برای سرزمین است، دو طرف برای یک سرزمین می‌جنگند و تنها راه‌حل این است که آن را به اشتراک بگذارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • بن سلمان: مخالف آوارگی مردم غزه هستیم
  • تأکید بن سلمان بر مخالفت عربستان با کوچ اجباری مردم فلسطین
  • بورل: تنها راه‌حل مناقشه اسرائیل و فلسطین تقسیم زمین است
  • چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • تاکید وزیر خارجه عربستان بر لزوم برقراری آتش‌بس در غزه
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد
  • شاهکار بن سلمان؛ حیف و میل پولی به اندازه ارزش ۳ لیگ ژاپن، کره و ایران!
  • ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه