Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- ثبت جنگل‌های هیرکانی در فهرست میراث جهانی یونسکو بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های بین‌المللی داشت.
به گزارش خبرگزاری آریا، خبرگزاری فرانسه از تهران گزارش داد که یونسکو جنگل‌های ایرانی را به فهرست میراث جهانی افزود. خبری که در بسیاری از وب‌سایت‌ها و روزنامه‌های جهان منعکس شد.
در گزارش خبرگزاری فرانسه، جنگل‌های هیرکانی زادگاه یوز ایرانی و نزدیک به 60 پستاندار دیگر و نیز 160 پرنده عنوان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


AFP در این گزارش توضیح داده که جنگل‌های هیرکانی پس از کویر لوت دومین میراث طبیعی ایران است که ثبت جهانی می‌شود، ضمن این‌که پیش از این 22 اثر تاریخی‌فرهنگی ایران نیز در این فهرست ثبت شده‌اند.
سایت خبری «البوابة» در خبری ویژه به انعکاس ثبت جهانی جنگل‌های هیرکانی پرداخت و نوشت: «این جنگل‌های کهن 25 تا 50میلیون سال قدمت دارند و در طول 850 کیلومتر گسترده‌اند.»
وب‌سایت Vestnik Kavkaza که در منطقه قفقاز فعال است هم در خصوص این خبر به‌نقل از خبرنگارش نوشت: «جنگل‌های هیرکانی بافت بی‌همتایی را در سواحل جنوبی دریای خزر شکل داده‌اند. تنوع گیاهی این منطقه قابل توجه است، چراکه 44درصد گیاهان شناخته‌شده در ایران در این منطقه یافت می‌شوند.»
سایت ایتالیایی La Stampa هم با انعماس این رویداد، جنگل‌های هیرکانی را این‌گونه توصیف کرده است: «در تصاویر ماهواره‌ای این جنگل‌ها چون لبخندی سبزرنگ به‌نظر می‌رسد و امید است ثبت جهانی این لبخند را حفظ کند.»
سایت ایتالیایی متئووب که به‌صورت تخصصی در زمینه آب‌وهوا فعالیت می‌کند همراه با انتشار این خبر هفت عکس از جنگل‌های هیرکانی را به‌نمایش گذاشت.
خبرگزاری دولتی ویتنام (وی‌نیوز) هم با انتشار این خبر ویدئویی از جنگل‌های هیرکانی ایران را بارگذاری کرد. سایت وان‌هوا دیگر رسانه ویتنامی بود که به انعکاس این خبر پرداخت.
سایت پاکستان دیفنس هم خبر روزنامه تهران تایمز را در این خصوص بازتاب داده است.
سایت‌هایی از کشورهای ایسلند، قطر، یونان، آذربایجان، ترکیه، هند، اسپانیا، چین، انگلستان، امریکا، روسیه و... هم به انتشار این خبر مبادرت ورزیدند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: انعکاس ثبت جهانی جنگل هیرکانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۸۴۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهروند خبرنگار انعکاس صدای مردم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، هم استانی‌های محترم، مشکلات شهر و روستای خود را با متن، فیلم، تصویر و صدا برای سامانه های پیامکی خبرگزاری صدا و سیما ارسال کنید تا علاوه بر بارگذاری در فضای مجازی و دریافت پاسخ مسئولان، با تهیه گزارش در بخش خبر ۱۶ رادیو و ۲۰:۰۰ تلویزیون، پخش شود. شما می‌توانید به عنوان شهروند خبرنگار همکاری کنید ارسال پیام به مدیر سامانه های پیامکی: ۰۹۱۷۰۴۰۴۳۳۳ کانال ما در تلگرام https://t.me/yasouj_irib_news کانال ما در بله https://ble.ir/iribnews_dena کانال ما در سروش http://sapp.ir/iribnews_dena کانال ما در ایتا http://eitaa.com/denanews_irib کانال ما در روبیکا https://rubika.ir/iribnews_dena کانال ما در واتساپ https://chat.whatsapp.com/C۰zmalPkHHC۳mSXF۴c۹vwe کانال دوم ما در واتساپ https://chat.whatsapp.com/HUUFKsoOjqU۴QCWhSsczTh کانال سوم ما در واتساپ https://chat.whatsapp.com/ICMs۳cJFR۲tCsoki۸jhz۸d کانال چهارم ما در واتساپ https://chat.whatsapp.com/L۲tDUeBKdjgFuGsng۰lvWW پایگاه اینترنتی ما http://yasouj.iribnews.ir صفحه ما در اینستاگرام http://www.instagram.com/yasouj.iribnews.ir کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کنگره جهانی امام رضا(ع) رسانه‌ای برای بیان ظرفیت جهانی شدن سیره و آموزه‌های رضوی
  • شهروند خبرنگار انعکاس صدای مردم
  • بهترین سایت‌های خارجی برای خرید با پرفکت مانی کدامند؟
  • دانشگاه‌های اسپانیا به جنبش جهانی حمایت از فلسطین پیوستند
  • بانکی پور سند روابط جنسی مردان ترکیه با زنان پُرشمار را منتشر کرد | عدد یاد شده به چه معناست؟ +لینک منبع
  • انعکاس جهانی پاویون جمهوری اسلامی ایران در دوسالانه ونیز قابل اعتنا بود
  • رویداد بین‌المللی «فارِس اواردز» برگزار می‌شود
  • رویداد بین‌المللی «فارِس اواردز ۲۰۲۴» برگزار می‌شود
  • بهترین سایت تبلیغات کسب و کار (لیست کامل سایت‌های زودبازده داخلی و خارجی)
  • انعکاس صدای انتخابات در رادیو