Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،  سردار احمد نوریان سخنگو و معاون اجتماعی نیروی انتظامی در دومین روز از کارگاه مطالعات و تحقیقات اجتماعی استان‌ها و پلیس‌های تخصصی ضمن گرامیداشت ایام با برکت دهه کرامت اظهار داشت: بحمدالله پس از سپری کردن سه دهه تجربه مطالعاتی و پژوهشی در عرصه اجتماعی پلیس و کاربردی شدن بخش قابل توجهی از این تحقیقات در بخش‌های مختلف نیروی انتظامی، لازم است با فراتحلیل تجربیات موجود و آینده پژوهی مستمر راجع به مسائل اجتماعی فراروی در ابعاد گسترده تری نسبت به گذشته، اقدام به ارائه طرح‌های خلاقانه و اثربخش کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تأکید کرد: رویکرد ما به حوزه پژوهش مبتنی بر فرمایش رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) در بیانیه گام دوم انقلاب است که فرمودند «از گذشته باید عبور و به آینده نگاه کنیم» همچنین جمله کلیدی ایشان دانش آشکارترین وسیله عزت و قدرت یک کشور است ضمن اینکه روی دیگر دانایی «توانایی» است.

معاون اجتماعی ناجا در قسمتی دیگر از صحبت‌های خود به استناد رهنمود مقام معظم رهبری عنوان کرد: در گام دوم انقلاب با عزم و اراده راسخ، سلامت اداری، قاطعیت و خدمت بدون منت به مردم به دنبال دستیابی به پلیس تراز انقلاب و تمدن اسلامی خواهیم بود.

وی در ادامه، مطالبه فرمانده نیروی انتظامی از معاونان، پلیس‌های تخصصی و فرماندهان انتظامی استان ها، دانشگاه علوم انتظامی امین، مرکز پژوهش‌های علوم انتظامی و بویژه مرکز راهبردی ناجا در تحقق انتظارات فرمانده معظم کل قوا را مطالبه حقی دانست و اعلام کرد: معاونت اجتماعی به عنوان یک معاونت بین بخشی که باید توجه اش به کلیت نیروی انتظامی و اجزاء آن باشد و همت کند تا سازوکار‌های علوم اجتماعی، روانشناسی، حقوق، علوم ارتباطات و هنر را در پیشبرد ماموریت‌های ناجا مورد بهره برداری قرار داده و در این مجاهده علمی پیشگام باشد.

سردار نوریان تصریح کرد: با توجه به پیچیدگی فزاینده محیطی و شبکه‌ای شدن موضوعات، لازمه تداوم موفقیت پلیس، تحول همیشگی برای مواجهه عالمانه، پیش نگر و جامع نگر به ویژه در حوزه‌های مأموریتی است.

سخنگوی ناجا با اشاره به تغییرات اجتماعی در دهه‌های اخیر و تأثیر آن بر امنیت اجتماعی گفت: یکی از پیشران‌های شتاب دهنده تغییرات مربوط می‌شود به تکنولوژی‌های ارتباطی و اطلاعاتی و پیدایش رسانه‌های نوین و اتفاقات جدیدتر که ناشی از ورود حکمرانی الکترونیک به عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در حال وقوع و گسترش است و اگر تدابیر مقتضی در این حوزه اتخاذ نشود با تهدید‌های بسیار جدی که ناپایداری دولت و امنیت را به دنبال خواهد داشت روبه رو خواهیم شد که می‌طلبد در این حوزه مطالعه و برنامه ریزی راهبردی و عملیاتی شود.

این مقام عالی انتظامی همچنین بر ضرورت شناسایی و بررسی عالمانه پدیده‌های نوظهور و ارائه راهکار‌های موثر و عینی تاکید کرد و توضیح داد: به طور مثال امروزه جامعه ما با پدیده بی حجابی و نقض اخلاق و عفت عمومی توسط برخی افراد ناآگاه و بعضا مغرض روبه رو است که متأسفانه با ارزش‌ها و هنجار‌های جامعه و الزامات قانونی همخوانی ندارد.

وی در سالروز واقعه مسجد گوهرشاد در سال ۱۳۱۴ به تشریح بخشی از این حادثه پرداخت و گفت: رضا شاه در سال ۱۳۱۳ به پیشنهاد محمدعلی فروغی، سفری ۴۰ روزه به ترکیه داشت، در بازگشت به تبع آتاتورک، ترویج فرهنگ غرب را در دستور کار خود قرار داد. تغییر کلاه مرد‌ها به کلاه شاپو و کشف حجاب زنان آن هم به صورت اجباری موجب تنش‌های زیادی در جامعه آن روز (حدود ۸۵ سال قبل) شد از جمله در مشهد، بعد از سخنرانی مرحوم شیخ محمد تقی بهلول که در مسجد گوهرشاد در دفاع از عفاف و حجاب صورت گرفت، حرم حضرت علی ابن موسی الرضا علیه السلام محاصره و به مسجد گوهرشاد حمله شد و تیراندازی به زوار مظلوم منجر به شهادت و زخمی شدن جمع کثیری شد.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی ایستادگی مردم در برابر تحمیل ضدفرهنگ بومی و مستبدانه حکومت پهلوی اول را نشانه تدین و التزام عملی مردم نسبت به اعتقادات و ارزش‌های برگرفته از آن دانست و عنوان کرد: امروز هم به شکل دیگری با طراحی اتاق‌های فکر در غرب، استحاله فرهنگی و شکستن سد‌های هنجار‌های جامعه در دستور کار دشمن است.

سردار نوریان ادامه داد: روند گرایش به مدگرایی افراطی همراه با گسترش اباحه گری که بخشی از آن سازمان یافته است، منطبق با برنامه‌های ضدفرهنگی دولت‌ها و سازمان‌های خارجی و سند ۲۰۳۰ ترویج می‌شود.

سخنگوی ناجا عنوان کرد: پیمایش‌های محیطی نشان می‌دهد که این رفتار‌ها عمدتا ناشی از تضاد و تعارض سیاسی نیست بلکه از یک طرف به واسطه کم کاری در حوزه ترویج فرهنگ اصیل بومی و از طرف دیگر تبلیغ گسترده سبک زندگی غربی در فضای مجازی و رسانه‌های اجتماعی است بنابراین در این راستا ضرورت دارد دستگاه‌ها و نهاد‌های عمومی در حوزه فرهنگ، اقدامات ایجابی موثری را در دو محور دنبال کنند.

سردار نوریان ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی که مبتنی بر تاریخ و اعتقادات زیست بوم ایرانیان از گذشته بسیار دور تاکنون همچنین آگاه‌سازی عموم جامعه به ویژه جوانان نسبت به تبعات بسیار مخرب سبک زندگی غربی که موجب تزلزل نهاد خانواده و آسیب‌های اجتماعی چند وجهی می‌شود را دو محوری معرفی کرد که دستگاه‌ها و نهاد‌های عمومی در حوزه فرهنگ باید به آن توجه ویژه داشته باشند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پلیس نیروی انتظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۸۴۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس پیشگام در بهره‌مندی از ظرفیت دانش‌آموزان در گسترش قانونمندی

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار سعید منتظرالمهدی، در جلسه هیئت مدیره باشگاه دانش آموزی خبرنگاران پلیس با تاکید بر اینکه امروز پیشرفت و ترقی کشور بیش از هر عاملی به رشد و بالندگی دانش آموزان بستگی دارد چرا که کودکان و نوجوانان امروز، زنان و مردان آینده ساز کشور هستند، اظهار داشت: پلیس با راه اندازی «باشگاه دانش آموزی خبرنگاران پلیس» در نظر دارد تا علاوه بر حضور حداکثری و مؤثر دانش آموزان در انتشار اخبار نرم حوزه پلیسی و آگاهی بخشی به جامعه در موضوعات مختلف پیشگیرانه، حس اعتماد به نفس آنان را برای حضور در جامعه، تقویت کرده، افزایش دهد.

وی افزود: باورمندی به دانش آموزان و میدان دادن به آنان در راستای افزایش حس مطالبه گری و بهره‌گیری از انرژی مضاعف کودکان و نوجوانان در فرهنگ سازی و جهت دهی درست به ذهن و روان آنان با هدف تربیت شهروندانی قانونمند و قانون مدار، مهم‌ترین دلایل آغاز به کار باشگاه دانش آموزی خبرنگاران پلیس است.

معاون فرهنگی اجتماعی فراجا سنین کودکی و نوجوانی را زمینی بکر و حاصلخیز دانست و گفت: هرچه در این زمین بکر، بذر آگاهی، علم، دوستی، مهربانی و پایبندی به قانون بکاریم، فردا جامعه‌ای آباد در امنیت و سلامت روانی و فیزیکی خواهیم داشت و اگر نسبت به این دوران حساس غفلت زده عمل کنیم، آینده‌ای دشوار و ثمره‌ای تلخ در انتظار کشور است.

منتظرالمهدی، دانش آموزان را ریشه توسعه و موتور محرک کشور معرفی و خاطرنشان کرد: افتتاح باشگاه دانش آموزی خبرنگاران پلیس از سوی فراجا و بهره‌گیری از ظرفیت عظیم دانش آموزان نشان از این دارد که پلیس، در گسترش قانونمندی و نهادینه کردن هنجارها در جامعه به کودکان و نوجوانان بسیار امیدوار است، چراکه قرار است نسل جدید همزمان با ورود به جامعه، ارزش‌ها، بایدها و نبایدها را شناخته، در مسیر آن حرکت کند و عالمانه نسبت به دگرگونی‌های اجتماعی واکنش نشان دهد.

در پایان جلسه، معاون فرهنگی اجتماعی و سخنگوی فراجا طی احکامی جداگانه سرهنگ صمد عباسی را به عنوان رئیس هیئت مدیره، آزاده رضایی عادل را به عنوان مدیر عامل و همچنین سرهنگ مهدی سرپناه مهندس سعید کاتبی، دکتر محمدحسین الیاسی، شیما معتمد منفرد و ۲ نفر از مدیران باسابقه رسانه کشور را به عنوان اعضای هیئت مدیره باشگاه دانش آموزی پلیس منصوب کرد.

کد خبر 6088381

دیگر خبرها

  • چرا غرب دنبال ترویج بی‌بند‌وباری در ایران است؟
  • کشف پشت پرده تازه از برخوردهای تند با بی‌حجابی | این مشکل از اول انقلاب هم بوده است
  • چالش‌های موجود در ارائه خدمات به زنان سرپرست خانوار
  • پیشگامی پلیس در استفاده ازظرفیت دانش‌آموزان درگسترش قانون‌
  • دوره جامع کنشگر _ کارشناس جمعیت در گیلان برگزار شد
  • طرح‌های اجرا شده در حوزه عفاف و حجاب در چارچوب قانون است
  • تجلیل پلیس ازراننده تاکسی که به بانوان باحجاب خدمات رایگان می دهد
  • پلیس پیشگام در بهره‌مندی از ظرفیت دانش‌آموزان در گسترش قانونمندی
  • دیدار معاون فرهنگی اجتماعی انتظامی استان با رییس بیمارستان خاتم الانبیا (ص) زاهدان
  • اعلام حمایت طلاب حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی از طرح نور فراجا