Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-04@18:55:35 GMT

اعتراف ارتش آمریکا به قدرت موشک های کره شمالی

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۸۴۶۴۴

آفتاب‌‌نیوز :

به نوشته مجله نیوزویک، نیروهای آمریکایی مستقر در شبه جزیره کره گزارش "خلاصه استراتژیک ۲۰۱۹" خود را درباره وضعیت تسلیحاتی کره شمالی منتشر کرد و بر نگرانی‌های مطرح شده ناشی از آزمایش‌های تسلیحاتی انجام شده از سوی این کشور در سال ۲۰۱۷ صحه گذاشت.

در این گزارش به وضعیت کنونی نیروهای آمریکایی در شبه جزیره کره و زرادخانه موشک‌های بالستیک کره شمالی اشاره شده و بر این مساله نیز تاکید شده که موشک این کشور به نام "هوآسونگ -۱۵" می‌تواند هر نقطه از قاره آمریکا را هدف قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این موشک تنها برای یک بار و برای نخستین بار در نوامبر ۲۰۱۷ پرتاب شد. نیروهای آمریکایی مستقر در شبه جزیره کره اعلام کردند، این موشک بردی تا ۸۰۰۰ مایل دارد و آن را قادر می‌سازد تا هر بخش از قاره آمریکا را هدف قرار دهد.

به نوشته روزنامه چوسون ایلبو، یک منبع ناشناس نظامی گفت، نتیجه‌گیری نیروهای آمریکایی مستقر در شبه جزیره کره بر مبنای تحلیل جامع داده‌های اطلاعاتی ماهواره‌ای، هوایی و شناسایی راداری پرتاب‌های موشکی است.

این موشک برای حمل یک کلاهک اتمی طراحی شده اما هنوز تأیید نشده که کره شمالی می‌تواند به صورت موفقیت آمیزی مقادیر قابل توجهی از مواد اتمی را بر روی این موشک نصب کند یا خیر.

هوآسونگ -۱۵ یکی از سه موشک قاره‌پیما در زرادخانه کره شمالی است. هوآسونگ – ۱۳ برد ۳۴۱۸ مایل و هوآسونگ -۱۴ برد ۶۲۵۰ مایلی دارد که می‌تواند به آمریکا برسد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: کره شمالی قدرت موشکی امریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۸۴۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات رژیم صهیونیستی با پاسخ وحشیانه پلیس و ارتش آمریکا مواجه شد

عضو شورای عالی علمی مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی گفت: جنایات صورت‌گرفته در غزه وجدان انسان‌های آزاده را در جهان بیدار کرد، دانشجویان آمریکایی نیز جز همین افرادی هستند که در مقابل این جنایت قیام کردند و نسبت به کمک‌های مالی و نظامی به رژیم صهیونیستی اعتراض کردند و دولت بایدن جواب این اعتراض را با برخورد وحشیانه از سوی پلیس و ارتش آمریکا داد.

علی‌اکبر صالحی، عضو شورای عالی علمی مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی و وزیر اسبق امور خارجه در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به سرکوب دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا اظهار کرد: جنایات صورت‌گرفته در غزه وجدان انسان‌های آزاده را در جهان بیدار کرد، دانشجویان آمریکایی نیز جزو همین افرادی هستند که در مقابل این جنایت قیام کردند و نسبت به کمک‌های مالی و نظامی به رژیم صهیونیستی اعتراض کردند و دولت بایدن جواب این اعتراض را با برخورد وحشیانه از سوی پلیس و ارتش آمریکا داد.

معاون پژوهشی و قائم‌مقام فرهنگستان علوم تصریح کرد: وجدان‌های بیدار با همبستگی به دنبال جلوگیری از ادامه جنایات رژیم صهیونیستی هستند، باید از دولت آمریکا و بایدن سؤال پرسید که آیا اقدامی دیگر در جهت حمایت از جنایت‌های رژیم صهیونیستی مانده است که از سوی دولت آمریکا انجام نشده باشد؟

وی افزود: دامنه کمک‌های دولت آمریکا علاوه بر تأمین بودجه برای جنایت علیه مردم فلسطین ساخت پل و ارائه ماشین‌های جنگی نیز رسیده، این دامنه فراگیر اعتراض جوانان آمریکایی را به دنبال داشته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس
  • اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات رژیم صهیونیستی با پاسخ وحشیانه پلیس و ارتش آمریکا مواجه شد
  • تحرکات آمریکا در نیجر از بیم حضور روسیه در ساحل
  • احرکات آمریکا در نیجر از بیم حضور روسیه در ساحل
  • نگرانی آمریکا از حضور روسیه در نیجر
  • اعتراف تازه رسانه اسرائیلی درباره شکست در رهگیری موشک های ایران
  • نظامیان آمریکا و روسیه در نیجر در پایگاهی واحد مستقر هستند
  • یورش پلیس آمریکا برای سرکوب و بازداشت دانشجویان دانشگاه لس‌ آنجلس
  • دو دهه «جنگ با ترور» بوش ارتش آمریکا را تضعیف کرده است
  • پایه‌های «پاتریوت آمریکایی» فرو ریخت