Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-26@12:15:12 GMT

انجمن تولیدکنندگان قیر ایران تشکیل شد

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۸۴۸۰۶

مدیرعامل نفت جی ضمن اعلام این خبر در گفتگو با خبرنگار ایلنا گفت: جلسه هیئت موسسان که روز سه شنبه 17 تیرماه در اتاق بازرگانی برگزار شد، با استقبال خوبی از سوی تولیدکنندگان همراه شد و بیش از 50 شرکت در آن حضور داشتند. بعد از برگزاری انتخابات و تعیین اعضای اصلی و علی البدل هیات مدیره انجمن، هیات موسسین پیگیری امور مربوط به انجمن را به اعضای هیات مدیره واگذار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعظمی ادامه داد: تشکیل انجمن تولیدکنندگان به این دلیل بود که در کمیسیون قیر اتحادیه صادرکنندگان نفت و گاز و پتروشیمی به دلیل حجم مجوزهای صادره برای فعالیت شرکت های قیرساز، عمده شرکت های تولیدکننده بزرگ مثل شرکت نفت پاسارگاد و نفت جی، نقش چندانی در تصمیم گیری های کلان در این اتحادیه را نداشتند.

مجید اعظمی افزود: علی رغم اینکه برخی از این شرکت ها زحمت زیادی برای تولید قیر نمی کشیدند، اما نظرات خود را بر کل فعالان و تولیدکنندگان گروه تحمیل می کردند؛ در نتیجه، در عمل نظر عمده اعضا مغفول می ماند.

وی ادامه داد: بر همین اساس، مقرر شد انجمن تولیدکنندگان قیر ایران تشکیل شود که در این راستا همه تولیدکنندگان طی برگزاری مجمع عمومی هیات موسس این انجمن دور هم جمع شدند و ضمن رای گیری و تصویب اساسنامه جهت تشکیل رسمی انجمن تولیدکنندگان قیر، مقرر شد شرکت های بزرگ عضو انجمن جدا از موضوعات مربوط به اتحادیه، مشکلات کلیه تولیدکنندگان را پیگیری کنند.

اعظمی تاکید کرد: لزوم پیگیری مشکلات اعضا توسط انجمن از این جهت است که در اتحادیه علاوه بر تولیدکنندگان قیر، معامله گران و بازرگانان هم حضور دارند و در عمل، مشکلات تولیدکنندگان چندان در این اتحادیه مطرح و پیگیری نمی شد.

مدیرعامل نفت جی با بیان اینکه شرکت نفت جی به عنوان یکی از اعضای هیات مدیره این انجمن انتخاب شده، اظهار کرد: طی جلسه هیات موسسان، انجمن تولیدکنندگان قیر ایران با انتخاب هفت عضو اصلی شامل نماینده شرکت های قطب قیر اصفهان، قیر هرمزگان، قیر آذربایجان، قیر تهران و نیز شرکت های نفت پاسارگاد و جی و دو عضو علی البدل تشکیل شد تا مسایل و مشکلات صنفی تولیدکنندگان قیر در راستای رونق تولید پیگیری و برطرف شود. شرط حضور در این انجمن داشتن پروانه بهره برداری تولید قیر است و بازرگانان نمی‌توانند در آن عضو شوند.

وی تاکید کرد: فعالیت این انجمن تعارضی با فعالیت کمیسیون قیر در اتحادیه صادرکنندگان نفت و گاز و پتروشیمی ندارد؛ زیرا طبق اساسنامه مصوب، از این پس انجمن پیگیر مشکلات تولیدکنندگان خواهد بود. در این رابطه، نکته مهم آن است که بیش از 95 درصد تولیدکنندگان قیر خودشان معامله گر و صادرکننده نیز هستند و عملا از این پس سیاست گذاری های مربوط به حوزه تولید قیر در این انجمن انجام خواهد شد.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ایران تصمیم گیری های مشکلات نفت و گاز سیاست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۸۴۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل اتحادیه‌های صنایع دستی برای تحقق شعار سال در تیران اولویت دارد

فرماندار تیران و کرون گفت: مشارکت مردم در جهش تولید با تشکیل اتحادیه‌های صنایع دستی محلی در اولویت اقتصادی این شهرستان قرار دارد و دستگاه‌های اداری برای صدور مجوز هم‌افزا شوند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، علی محمدی‌کیا امروز _پنج شنبه ششم اردیبهشت_ در جلسه ستاد تسهیلات سفر و توسعه صنعت گردشگری تیران و کرون اظهار کرد: صنایع پاک و دانش بنیان، کشاورزی و گردشگری و صنایع دستی محور اصلی توسعه اقتصادی این شهرستان است که برای تحقق شعار سال تشکیل اتحادیه‌های صنفی مردمی لازم بود و در هر روستا و شهرها برای گردشگری و کشاورزی شکل‌گیری این نهادهای مردمی وجود دارد.

وی افزود: فعالان صنایع دستی با تشکل انجمن و اتحادیه‌های تخصصی هم افزایی ایجاد کرده و نمایشگاه و فروشگاه دائمی ایجاد و محصولات خود را برند سازی کرده و در بازارهای مرکز استان و تهران عرضه کنند.

فرماندار تیران و کرون با بیان اینکه بیش از ۱۰ رشته صنایع دستی در این منطقه فعال است، تصریح کرد: محصولات هنرمندان این عرصه امکان عرضه در بازارهای محلی و بیرون استانی را دارد اما باید هم‌افزایی صورت بگیرد.

محمدی‌کیا ایجاد زمینه برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه‌های گردشگری را مهم خواند و گفت: راه اندازی بیش از ۶ اقامتگاه سنتی و بوم گردی در این شهرستان مشکل اسکان مسافران را رفع و فرصتی برای فراغت مردم منطقه شده است.

وی ادامه داد: راه اندازی مراکز بین راهی، فروشگاه‌ها و مراکز تولیدات هنری و صنایع دستی، عرضه خدمات گردشگری متناسب با هر روستا و رویدادهای جذاب گردشگری همگی فرصتی برای رشد اقتصادی بوده و به اشتغال کمک می‌کند.

فرماندار تیران و کرون در حوزه گردشگری نیز تشکیل اتحادیه‌های صنفی محصولات گلخانه‌ای، گیاهان دارویی و تولیدات کشاورزی را تاکید کرد و اذعان داشت: بازارها به دست همین تشکل‌های صنفی به دست گرفته شده و رشد اقتصادی رقم می‌خورد.

محمدی کیا فقدان همین اتحادیه‌ها را باعث خسارت به بخش‌های اقتصادی بیان کرد و گفت: دیگر شرکت‌ها محصولات این منطقه را به نفع خود به فروش می‌رسانند و بازار را در مدیریت خود قرار می‌دهند.

وی از مسئولان دستگاه‌های اداری خواست برای صدور مجوزها هم افزایی کنند و موانع پیش رو را بردارند.

کد خبر 747905

دیگر خبرها

  • تشکیل اتحادیه‌های صنایع دستی برای تحقق شعار سال در تیران اولویت دارد
  • از دلنوشته غم‌انگیز آقای پژوهشگر تا قصه یک پل موسیقایی در روسیه!
  • از سرگیری صادرات دام زنده مازاد در کشور
  • تشکیل یک استان جدید در کمیسیون سیاسی دولت تصویب شد
  • آغاز به کار هیات امنای محلات تهران در روز شوراها
  • ◄ درخواست مهم انجمن رانندگان کامیون از اتحادیه تولیدکنندگان قطعات وسائط سنگین
  • حضور واحدهای تولیدی استان اردبیل در نمایشگاه ایران «اکسپو»
  • آغاز به کار هیات امنای محلات در ۳۵۲ محله شهر تهران
  • چمران از آغاز به کار هیات امنای محلات در ۳۵۲ محله شهر تهران خبر داد
  • تشکیل اتحادیه بین‌المللی تجار «امین» در ایران