Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه سیاسی جهان نيوز: زهره الهیان، قئم مقام دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی فعال حقوق زنان و خانواده نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی در گفتگو با جهان نيوز در خصوص ایجاد دوگانه سیاسی اقتصادی و فرهنگی به‌ویژه مقوله حجاب اظهار داشت: برخی از مسئولان و دولتی‌ها در برهه‌های مختلف به‌ویژه زمانی که پایگاه اجتماعی خود را در خطر می‌بینند از طریق طرح مباحثی مانند حجاب و عفاف به دنبال کسب جایگاه اجتماعی و پایگاه مردمی برای خود هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ضمن انتقاد از ایجاد دوگانه حجاب با مسائل سیاسی اقتصادی که در کشور ایجاد شده گفت: همه ما می‌دانیم که مقوله حجاب به‌عنوان یک الزام قانونی بوده و تلاش‌ها باید به سمت فرهنگ‌سازی برای رعایت این الزام توسط توده مردم پیش برود.

نماینده اسبق مجلس با بیان اینکه حجاب و عفاف تنها مختص دختران و نسل جوان نیست تصریح کرد: زنان و مردان جامعه اعم از دختران و پسران باید بر اساس هنجار و الزامات قانونی در جمهوری اسلامی پوشش خود را رعایت کرده و در چارچوب قانون در این زمینه اقدام کنند.

این کارشناس حوزه زنان و خانواده در ادامه افزود: بهترین و مؤثرترین راهکار توسعه حجاب و عفاف، راهکار فرهنگی بوده و این فرهنگ است که می‌تواند بیشترین کمک را به نهادینه کردن فرهنگ رعایت حجاب و عفاف میان جوانان و آحاد مردم داشته باشد.

الهیان همچنین گفت: متأسفانه برخی از مسئولان به‌ویژه در سال‌های اخیر سعی کرده‌اند به‌جای فرهنگ‌سازی در زمینه حجاب، دوقطبی سیاست و حجاب را در کشور ایجاد کرده‌اند که همین اتفاق باعث ایجاد ذهنیت‌های غلط میان مردم شده است به‌گونه‌ای که مردم به‌اشتباه آزادی‌های اجتماعی را معطوف به آزادی در نوع پوشش خود می‌دانند.

وی در ادامه افزود: این آزادی در پوشش می‌تواند نه‌تنها سلامت فرد بلکه سلامت جامعه را تا حد زیادی به خطر بیندازد؛ اساساً پوشش و رعایت هنجارهای پوششی در جامعه به مصونیت جوانان به‌ویژه دختران و بانوان کمک می‌کند. وقتی جوانان ما از آسیب‌های مهم اجتماعی مصون باشند طبیعی است که جامعه به مصونیت می‌رسد و بیشترین نفع و منفعت از سلامت جامعه متوجه دختران و زنان ما خواهد بود.

نماینده اسبق مردم تهران در مجلس ضمن انتقاد از برخی کج‌سلیقگی‌ها در مقوله حجاب اظهار کرد: برخی از جریانات مغرض تمام تلاش خود را برای تضعیف حجاب و عفاف به‌کاربرده‌اند و در این راستا با ایجاد دوگانه فرهنگی سیاسی به‌عنوان محوری‌ترین اصل خود، الزام در پوشش و قانونی بودن این الزام را با عنوان حجاب اجباری تلقی کرده و به مردم تلقین می‌کنند.

این کارشناس حوزه زنان و خانواده در ادامه افزود: این اقدام کاملاً حزبی و سیاسی، امروز دختران و بانوان را به سمت هنجارشکنی سوق داده است و این هنجارشکنی با توجه به قانون کشور یک نوع بی‌احترامی به قانون و قانون‌شکنی است که متأسفانه تمایل برخی به این هنجارشکنی نتیجه همان دوگانه سازی فرهنگی- سیاسی با محوریت حجاب است.

الهیان همچنین تأکید کرد: دیده می‌شود برخی از جریان‌ها از حجاب و مباحثی مانند حقوق زنان و ... استفاده ابزاری می‌کنند؛ و هدف آن‌ها نیز انحراف افکار عمومی از مشکلات واقعی که برای مردم به وجود آمده و این مشکلات ناشی از عملکرد ضعیف خود آن‌ها بوده است.

قائم مقام دبیرکل جمعیت رهپویان در ادامه گفت: مشکلات معیشتی و مشکلات اقتصادی از مهم‌ترین مشکلات پیش روی مردم در چند ماه گذشته هستند که شاهد بودیم در این چند ماه نیز بیشترین حملات به حجاب و نوع پوشش بانوان نیز شده است؛ تا جایی که مطالبه گری افکار عمومی نسبت به معضل‌های اجتماعی و مشکلات معیشتی کاهش یابد.
 
برای پوشاندن ناکارآمدی خود حجاب را قربانی می‌کنند
این کارشناس حوزه زنان و خانواده با بیان اینکه این دوگانه سازی برای پوشاندن ناکارآمدی مسئولان در حل مشکلات مردم است یادآوری کرد: برخی از مسائل انحرافی امروز در سطح فضای مجازی و رسانه‌ها مطرح می‌شود که مهم‌ترین آن‌ها این روزها موضوع پوشش و حجاب زنان و همچنین واکنش‌ها نسبت به آن است؛ پرداختن به شکل کنونی به موضوع حجاب و همچنین اصل قرار دادن آن ضررهای زیادی به دنبال دارد که آسیب مستقیم آن به همه جامعه به‌ویژه زنان و بانوان بازمی‌گردد.

نماینده اسبق مردم تهران در مجلس در ادامه افزود: در حال حاضر پرداختن به پوشش و حجاب در یک فضای کاذب روانی شکل گرفته است و همین مسئله باعث جابه‌جا شدن اولویت‌های مربوط به بانوان در کشور شده است به‌طوری‌که مردم مطالبه گری خود نسبت به اوضاع اقتصادی، سیاسی و معیشت را فراموش کرده‌اند و دیگر کسی از مسئولان به خاطر ناکارآمدی آن‌ها گلایه نمی‌کند چراکه موضوع پراهمیت این فضاها حجاب و پوشش زنان قلمداد می‌شود.

الهیان با بیان اینکه نسل جوان نسل هوشمند و با کارایی بالاست گفت: نسل جوان به‌ویژه بانوان باید با هوشمندی و هوشیاری با این بازی کثیف سیاسی مقابله کنند و با احترام به قانون در جهت کمک به سلامت روانی، اجتماعی و ... در جامعه گام بردارند.
 
جابه‌جا شدن حقوق اصلی زنان با حاشیه‌های سیاسی بزرگ‌ترین ظلم به زنان جامعه است
وی در توضیح مطالبات کاذب در جامعه زنان همچنین گفت: ظلم مضاعفی که امروز به زنان مسلمان و ایرانی شده این است که مطالبات اصلی جامعه زنان به حاشیه رفته و نیازهای اصلی جامعه زنان در کشور نادیده گرفته و قربانی سیاسی بازی‌های احزاب و جریان‌ها شده است.

نماینده اسبق مردم تهران در مجلس در ادامه افزود: بیشتر کسانی که شعار حقوق زنان سر داده و دم از حقوق زن می‌زنند، به‌جای توجه به نیازهای اصلی و واقعی زنان در جامعه، تلاش می‌کنند تا با علم کردن نوعی مطالبات کاذب در خصوص زنان، مانند ورزشگاه رفتن آن‌ها، ژست دفاع از حقوق زنان و دلسوزی برای این قشر را به خود بگیرند.

این کارشناس حوزه زنان و خانواده با تأکید بر اینکه ورود زنان به ورزشگاه یک مسئله دست چندم برای جامعه زنان بوده بیان کرد: بیشتر زنان اساساً به این مطالبه حتی فکر نمی‌کنند که چرا نمی‌توانند به ورزشگاه بروند؛ جامعه زنان کشور ما با معضلات جدی‌تری مواجه است که متأسفانه به آن‌ها پرداخته نمی‌شود و این مطالبات اصلی قربانی هوچیگری‌های سیاسی و منافع حزبی برخی در پیگیری حقوق مربوط به زنان در جامعه شده است.

الهیان ضمن تأکید بر اینکه این روزها متن و حاشیه مطالبات زنان در کشور عوض شده است بیان داشت: اینکه برخی به دنبال عادی‌سازی بی‌حجابی و یا ورود زنان به ورزشگاه هستند در حقیقت ظلم بزرگی به مطالبات اصلی زنان در کشور است؛ بهتر است زنان فهیم ایران از مسئولان درباره مشکلات جدی که امروز برای جامعه زنان به وجود آمده است مطالبات جدی داشته باشند.

تعداد زنان سرپرست خانوار بیشتر از زنانی است که می‌خواهند به ورزشگاه بروند
وی همچنین بیان داشت: تعداد زنانی که سرپرست خانواده خود هستند بسیار بیشتر از تعداد زنانی است که می‌خواهند به ورزشگاه بروند اما به‌راستی چرا مدعیان حقوق زن موضوعاتی نظیر مسائل معیشتی، مشکلات زنان سرپرست خانوار، بیمه زنان، مرخصی زایمان و ... را رها کرده و تنها به چند مسئله حاشیه‌ای پرداخته‌اند؟

نماینده اسبق مردم تهران در مجلس ضمن بیان اینکه کرامت و امنیت زنان در جامعه توسط این جریان سیاسی نادیده گرفته شده است تصریح کرد: آسیب‌های اجتماعی زیادی متوجه زنان است که این روزها کمتر کسی به آن‌ها توجه می‌کند و اگر همه زنان از مسئولان به‌طور یک‌صدا بخواهند که در جهت رفع این آسیب‌ها تلاش کنند و مطالبات اصلی خود را احیا کنند اوضاع و شرایط زنان به‌ویژه حجاب نیز بهبود پیدا می‌کند.

این کارشناس حوزه زنان و خانواده ضمن انتقاد از عملکرد نمایندگان زن در پیگیری مسائل حاشیه‌ای هم گفت: در موضوع برخورد نیروی انتظامی با یک خانم هنجارشکن شاهد بودیم یکی از نمایندگان در کمترین زمان ممکن نمایندگان را مجاب کرده و وزیر کشور را برای پاسخگویی به مجلس کشاندند.
 
برای زیر سؤال بردن نیروی انتظامی، پوشش را بازیچه خود کرده‌اند
الهیان در ادامه گفت: برخورد نیروی انتظامی با بانوان هنجارشکن از دو جهت قابل‌بررسی است؛ افرادی در تلاش هستند که جایگاه نیروی انتظامی را به‌عنوان حامیان و حافظان امنیت مردم خدشه‌دار کنند و در موضوع برخورد نیروی انتظامی با هنجارشکنان هم تلاش‌ها در جهت تضعیف روحیه قانون‌مداری و قانون محوری نیروی انتظامی اولین هدف بود.

وی همچنین افزود: برخورد نیروی انتظامی با خاطیان و هنجارشکنان در مقوله پوشش و حجاب درواقع بهانه‌ای شد تا بیشتر از قبل نیروی انتظامی را برای مقابله با هنجارشکنان مورد هجمه قرار بدهند؛ درحالی‌که ضعیف نیروی انتظامی و پلیس مستقیماً باعث ایجاد تزلزل، بی‌ثباتی و عدم امنیت در جامعه می‌شود و سلامت اجتماعی مردم را مورد آسیب قرار می‌دهد.

نماینده اسبق مردم تهران در مجلس با اشاره به بعد دوم این اتفاق هم گفت: جای تأسف دارد که برخی از نمایندگان مجلس و حتی نمایندگان زن که بیشتر از هرزمانی باید مشکلات جدی زنان جامعه را درک و برای بهبود شرایط بکوشند، تلاش می‌کنند به مسائل حاشیه پرداخته و با جاروجنجال و های و هوی سیاسی، خود را به‌عنوان مدافع حقوق زنان نشان بدهند و این جای تأسف دارد.

این کارشناس حوزه زنان و خانواده در ادامه افزود: جای تأسف دارد که نمایندگانی که در حقیقت برای جامعه زنان دلسوز باشند بسیار کم بوده و نوع عملکردها در برخی موارد به ضرر جامعه زنان تمام شده است.

الهیان در خصوص حفظ حریم زن و تلاش برخی از جریان‌ها برای کشاندن زن به محیط کار و استفاده از آن به‌عنوان یک نیروی کار ارزان هم تصریح کرد: اگر نمایندگان زن نگران واقعی حقوق زنان در جامعه هستند باید به این نکته توجه می‌کردند و وضعیت حضور زنان در جامعه به‌عنوان یک نیروی کار ارزان را بررسی می‌کردند.
 
لزوم تدوین قانون بهبود فضای کسب‌وکار برای زنان جامعه
وی در ادامه گفت: نمایندگان می‌بایست تلاش می‌کردند همان‌گونه که قانون بهبود فضای کسب‌وکار در مجلس تصویب شد، این قانون پیوستی با عنوان بهبود فضای کسب‌وکار برای زنان جامعه داشته باشد.

نماینده اسبق مردم تهران در مجلس تصریح کرد: شأن و جایگاه زنان در محیط‌های کار رعایت نمی‌شود؛ زنان را به بهانه‌های مختلف به‌ویژه آزادی مالی به‌عنوان یک نیروی کار ارزان در محیط‌های نامناسب به کار می‌گیرند و مسئولان حوزه زن در جامعه به این مسئله توجهی نمی‌کنند.

این کارشناس حوزه زنان و خانواده با تأکید بر این مسئله که حقوق واقعی زنان جامعه ما مغفول واقع شده تصریح کرد: زنان جامعه ما زنانی تلاشگر و فعال هستند، تاکنون تلاش زنان در راستای به دوش کشیدن بخشی از بار اقتصادی خانواده و جامعه بوده است اما حقوق اصلی زنان که مسائل اقتصادی، رفاهی، معیشتی و ... است به خاطر منفعت‌گرایی برخی از جریان‌های سیاسی به حاشیه رفته و مسائل فرعی به‌عنوان نیاز اصلی آن‌ها معرفی شده است. کپی متن خبر برچسب ها: زهره الهیان جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی حجاب

منبع: جهان نيوز

کلیدواژه: زهره الهیان جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی حجاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۸۵۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران نقش مهمی در استقلال اقتصادی کشور دارند

امام جمعه چادگان گفت: کارگر دارای شرافت و کرامت است و نقش مهمی در اقتصاد کشور و بی‌نیازی از واردات دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، حجت‌الاسلام سید محمود بنی‌جمالی، ظهر امروز جمعه_ هفتم اردیبهشت_ در خطبه‌های این هفته نماز جمعه چادگان اظهار کرد: روز کارگر را پیشاپیش به تمامی رزمندگان جنگ اقتصادی تبریک می‌گویم، بزرگ‌ترین افتخار برای این قشر این است که نبی مکرم اسلام (ص) بر دستان کارگر بوسه زده و در جامعه دینی و اسلامی کار و کارگر با ارزش است.

وی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب افزود: زمانی حال اقتصاد کشور خوب می‌شود که حال کارگر خوب باشد و امیدواریم روزی برسد که کارگری شغلی با ارزش در جامعه باشد زیرا کارگر دارای شرافت و کرامت بوده و نقش مهمی در استقلال اقتصادی کشور دارد و کشور را از وابستگی به واردات بی نیاز می‌کند.

امام جمعه چادگان با اشاره به در پیش بودن روز معلم اضافه کرد: شهید مطهری دردانه زمانه ما بود که یک اسلام شناس، زمان شناس، فقیه، فیلسوف، مفسر و یک انسان خطیب و جهادگر عرصه تبیین است.

حجت‌الاسلام بنی‌جمالی تاکید کرد: سخنان شهید مطهری همچنان نو، قلم او روان و بیانش شیوا است و فردی دغدغه‌مند است که غیرت دینی برجسته‌ای دارد و تجلی و تبلور غیرت دینی است که بسیار نسبت به دین و باورهای دینی غیور و شجاع بود.

وی اضافه کرد: نمی‌توان کسی را همچون او یافت که در عرصه مبارزه با انحرافات فکری در آن زمانه‌ای که هجمه‌های سنگینی از طرف مارکسیست‌ها و لیبرالیست‌ها علیه اسلام وارد می‌شد از حقانیت اسلام دفاع کند و نمونه‌ای از این مجاهدت‌ها کتاب «نظام حقوق زن در اسلام» است که در یکی از بدترین مجلات زمان پهلوی نوشته شد و از حقوق زن دفاع کرده است.

امام جمعه چادگان با یادآوری اینکه در نهایت این شخصیت بزرگ به دست گروهک منحط «فرقان» به شهادت رسید که این روز و روز معلم را گرامی می‌داریم، بیان کرد: معلمی دارای یک جایگاهی خطیر و انسان ساز است که تربیت نیروی انسانی را برعهده دارد، از تأثیرگذارترین اقشار در جامعه است و زمانی جامعه به رشد و شکوفایی می‌رسد که معلم‌ها در آن جامعه ارزش والایی داشته باشند.

حجت‌الاسلام بنی‌جمالی تاکید کرد: در این دولت اقدامات خوبی نظیر جذب و گزینش معلمان صورت گرفته تا آموزش و پرورش را که یکی از مهم‌ترین ارکان نظام اسلامی است سازمان دهد و یکی از ایرادات آموزش و پرورش که نیروهای خرید خدمات بود، اکنون در حال رفع شدن است و امیدوارم نیاز آموزش و پرورش به معلم‌های فرهیخته و وارسته برطرف شود.

وی در ادامه از نیروی انتظامی تقدیر کرد و افزود: نیرو انتظامی با طرح نور به میدان آمده و کاستی‌های دیگر نهادها را کنار گذاشته و در میدان عفاف و حجاب ایستاده است و با این اقدام از کیان و استحکام خانواده و امنیت اخلاقی جامعه حراست و پاسداری می‌کند که قدردان آنان هستیم.

امام جمعه چادگان خاطرنشان کرد: هجمه سنگینی علیه حجاب در کشور ما رخ داده که به حجاب اجباری متهم شدیم درحالی که خودشان با اجبار جامعه ما را از حجاب دور کردند و امروزه دشمنان از طریق رسانه‌ها اسارت را به عنوان آزادی القا می‌کنند و بردگی زنان را اشاعه و قبح زدایی می‌کند.

حجت‌الاسلام بنی‌جمالی بیان کرد: آزادی خوب است اما آنچه که به زنان دیکته می‌شود، عین اسارت و بردگی است که ما جلوی آن ایستاده‌ایم و اجازه این کار را نمی‌دهیم: تأمین امنیت اخلاقی جامعه وظیفه حاکمیت است که به آن عمل می‌کند و نیرو انتظامی برای حفظ خانواده و امنیت زنان و دختران جامعه تلاش می‌کند.

امام جمعه چادگان تصریح کرد: امروزه از مشکلات جامعه ما طلاق و طلاق عاطفی است که ارتباط مستقیمی با حجاب دارد و این آزادی که دنیای غرب مدعی آن است به نام زنان و به کام دیگران و سرمایه داران است که سبک زندگی افراد را تغییر می‌دهد.

وی افزود: نیاز است که دیگر نهادها و ارگان‌های فرهنگی هم به میدان بیایند، ما انقلاب کردیم تا زن را به جایگاه والا و حقیقی خود برسانیم.

امام جمعه چادگان تصریح کرد: حجاب علاوه بر اسلام فرهنگ ایرانی هم هست و ریشه در فطرت انسان‌ها دارد که دشمنان با زور و ساخت فیلم و صنعت مد و لباس در پی از بین بردن آن است.

کد خبر 748102

دیگر خبرها

  • پیشرفت اجتماعی ایران از سال ۲۰۱۹ کم و در سال ۲۰۲۳ منفی شد / در بخش فرصت ها وضعیت ایران خطرناک است / قربانی‌شدنِ پیشرفت اجتماعی در ساحتِ سیاست و اقتصاد
  • هدف از تحمیل بی‌حجابی به جامعه چیست؟
  • رسانه‌های بیگانه چگونه زنان را عامل رسیدن به اهداف خود می کنند؟
  • کعبی، نائب رئیس جامعه مدرسین: نیروی انتظامی تحت هیچ شرایطی نباید از طرح نور عقب نشینی کند
  • حجاب، مسیر مصلحت جامعه
  • کنعانی: آمریکا شایستگی اخلاقی اظهارنظر در خصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند
  • مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهارنظر درخصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند
  • کنعانی: مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهارنظر درخصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند
  • علم الهدی: در بحث حجاب، اگر مردم بخواهند تماشاچی باشند و بگویند آقای نیروی انتظامی، شما بیا این ناهنجاری را درست کن، اینطور نمی‌شود! مردم و به خصوص جوانان متدین ما باید خودشان میدان داری کنند/ مایه تأسف است که شاهد تکرار و تحریف منطق رهبری در سطح مسئولان
  • کارگران نقش مهمی در استقلال اقتصادی کشور دارند