Web Analytics Made Easy - Statcounter

ازآنجایی که نابسامانی تابلوهای پزشکان در یزد به معضلی فراگیر تبدیل شده، به نظر می‌رسد تا زمانی که قوانین مربوطه در مجلس شورای اسلامی اصلاح نشود همچنان این قصه ادامه دارد.

به گزارش ایسنا، به دنبال تهیه و انتشار گزارشی با عنوان «تابلوهای درهم پزشکان در یزد قانونی است؟» جمعی از شهروندان و کسبه مناطق مختلف یزد در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، می‌گویند: جمع‌آوری تابلوی مشاغل مختلف که منظر شهری را خدشه‌دار کرده اقدامی منطقی است ولی به شرط آنکه بدون رانت باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سعیدی یکی از فروشندگان صنف موبایل با بیان این‌که چرا شهرداری تابلوی همه صنوف را جمع‌آوری کرده ولی تاکنون نسبت به جمع کردن تابلوی پزشکان هیچ اقدامی انجام نداده است، اظهار کرد: به نظر می‌رسد زور شهرداری فقط به کسبه می‌رسد و هیچ کاری با پزشکان ندارد.

وی گفت: با یک نگاه ساده متوجه می‌شویم که تابلوی پزشکان نه تنها سیما و منظر شهری را خدشه‌دار کرده بلکه دید عمومی برای اطلاع از تابلوهای هدایت مسیر کوچه‌ها را هم مسدود کرده است.

دهقان از دیگر فروشندگان یزدی جمع نکردن تابلوی پزشکان در سطح شهر یزد را بی‌عدالتی مدیریت شهری و اعضای شورای شهر در قانون‌گذاری دانست و تصریح کرد: شهرداری و شورای شهر مدعی هستند که باید برای توسعه شهری از تمام ظرفیت مردم استفاده کرد ولی در عمل با تقسیم بندی صنوف مختلف از برخی حمایت و به برخی از مشاغل ضربه می‌زنند که این عمل در جمع‌آوری نکردن تابلوی پزشکان کاملاً مشهود است.

میررضوی یکی از کارمندان دفاتر خدمات خصوصی نیز در این باره تأکید کرد: متأسفانه در بحث جمع‌آوری تابلوی مشاغل و عدم جمع‌آوری تابلوی پزشکان هیچ اولویت‌بندی مناسبی انجام نشده و همین امر موجبات نارضایتی اقشار و صنوف مختلف را فراهم کرده است.

وی افزود: شهرداری سعی دارد با شیوه‌های متنوع تبلیغاتی مردم و کسبه را تشویق به پرداخت عوارض کند ولی با اعمال یک سری سو مدیریت‌ها در ساماندهی معضلات شهری مانع درآمدزایی شهروندان می‌شود.

نصب سه تابلو برای هر پزشک تجاوز به حقوق شهروندی است

«سپنتا نیکنام» رئیس کمیسیون خدمات و محیط زیست شورای اسلامی شهر یزد، با اشاره به چالش‌های موجود در حوزه نصب تابلوهای پزشکان در سطح شهر یزد، با بیان این‌که طبق قانون تدوین ضوابط و مقررات مربوط به تابلوهای شهری به عهده شورای شهر است، اظهار کرد: ساماندهی و زیبا سازی منظر شهری فراتر از هرگونه مصوبه قانونی به مشارکت عمومی و احساس مسئولیت شهروندی نیاز دارد.

وی افزود: نصب سه تابلو برای هر پزشک در معابر عمومی سطح شهر یزد از حدود اختیارات نظام پزشکی خارج و در حقیقت تجاوز به حقوق شهروندان است.

نیکنام با بیان این‌که قوانین شهرداری حامی حقوق همه شهروندان و اصناف مختلف است، گفت: طبق بند ۲۵ قانون شوراها تعیین مقررات نصب تابلوها به عهده شورای شهر است.

رئیس کمیسیون خدمات و محیط زیست شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به ضرورت تعیین جایگاه حقوقی نظام پزشکی و شورای شهر در خصوص ساماندهی تابلوی پزشکان، تصریح کرد: شورای شهر یزد باید برای ساماندهی تابلوهای پزشکان مصوبه داشته باشد و بعد از آن نسبت به مذاکره با نظام پزشکی اقدام شود.

معضل تابلوی پزشکان مسالمت‌آمیز رفع شود

«غلامعلی سفید» رئیس شورای اسلامی شهر یزد، در این خصوص تصریح کرد: به نظر می‌رسد بحث ساماندهی تابلوهای پزشکان و زیباسازی منظر شهری باید با مشارکت طرفین (شهرداری و نظام پزشکی) به صورت مسالمت‌آمیز و کدخدا منشی رفع شود.

«حسین صالحیان» معاون خدمات شهری شهرداری یزد با بیان این‌که بعد از شورای اول تاکنون هیچ دوره‌ای از شورای اسلامی شهر یزد اقدامی در خصوص ساماندهی تابلوها انجام نداده و در این خصوص کوتاهی انجام شده است، اظهار کرد: عدم وجود مصوبه شورای شهر در مورد تابلوهای پزشکان یکی از جدی‌ترین معضلات و چالش‌های این موضوع است.

وی با اشاره به اهمیت ساماندهی تابلوی پزشکان، افزود: شورای شهر یزد باید با تصویب مصوبه‌ای شهرداری و نظام پزشکی را مکلف به ساماندهی تابلوی پزشکان کند.

قانون‌گذار جانمایی تابلوی پزشکان را به نظام پزشکی واگذار نکرده

«مجتبی ملک‌افضلی «مشاور حقوقی شورای اسلامی شهر یزد، با بیان این‌که در زمینه تابلوی پزشکان دو قانون وجود دارد، اظهار کرد: قانون اول (قانون مقدم) در خصوص تابلوی پزشکان که بحث تعیین ضوابط، مدیریت و ساماندهی تابلوها را به شورا واگذار کرده مصوب یکم خرداد ماه ۱۳۷۵ است و قانون دوم (قانون مؤخر) که در آن ساماندهی تابلوی پزشکان را به سازمان نظام پزشکی واگذار کرده مصوب سال ۱۳۸۲ است.

وی با بیان این‌که قوانین موجود در مورد تابلوی پزشکان در حقیقت حکم متعارض است، افزود: طبق قانون هرگاه زمان حکم متعارض یکسان نباشد حکم مؤخر حکم مقدم را نسخ (باطل) می‌کند.

مشاور حقوقی شورای اسلامی شهر یزد گفت: در سال ۱۳۸۲ قانونگذار در حقیقت فقط استاندارد کردن تابلوهای پزشکان را در اختیار سازمان نظام پزشکی گذاشته و از روح این قانون مشخص است فقط مدیریت و نظارت بر محتوای تابلوی پزشکان در اختیار نظام پزشکی قرار گرفته و هیچ ارتباطی با مکان و جانمایی تابلوها ندارد.

این حقوقدان با بیان این‌که منظر شهری در اختیار شورای شهر است و هیچ وقت قانونگذار اجازه نمی‌دهد که کسی بخواهد منظر شهری را مصادره و به حقوق شهروندان تجاوز کند، تصریح کرد: قانون‌گذار در قانون سازمان نظام پزشکی مصوبه ۱۳۸۲ در حقیقت به دنبال استانداردسازی محتوای تابلوها و سر نسخه‌های پزشکان بوده است.

وی افزود: آئین نامه اجرایی بند ج ماده سه قانون نظام پزشکی که وارد بحث مکان، تعداد و اندازه تابلوهای پزشکان شده است، در حقیقت به نظر قانونگذار در ساماندهی تابلوی پزشکان تعدی کرده است.

ملک‌افضلی در پایان با بیان این‌که آئین‌نامه نظام پزشکی در مورد تابلوی پزشکان توان مقابله با قانونی که مدیریت این مهم را به شوراهای اسلامی واگذار کرده است ندارد، گفت: ابطال آن بخش از قوانین سازمان نظام پزشکی که از حق خود تعدی کرده توسط رئیس مجلس شورای اسلامی مؤثرترین و منطقی‌ترین راهکار قانونی برای ساماندهی تابلوی پزشکان در سطح شهر است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تابلو منطقه یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۸۵۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقدمات فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در کرمان

 

   به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمان در نشست مشترک با رییس سازمان پزشکان بدون مرز سوئیس در ایران، درباره آغاز به کار سازمان پزشکان بدون مرز (MSF) در کرمان به بحث و تبادل نظر پرداخت.

 روح الله خضری پور  افزود: با توجه به حضور اتباع خارجی در استان کرمان و هزینه‌های بالای درمانی این افراد، پیگیری‌های مکرر اداره کل امور اتباع استان برای رفع موانع حضور و فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در کرمان با دانشگاه علوم پزشکی و سازمان‌های مرتبط انجام و زمینه فعالیت این سازمان در استان مهیا شد.

خضری‌پور به توافقنامه چهارجانبه بین اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمان، دانشگاه علوم پزشکی، سازمان پزشکان بدون مرز (MSF ) و موسسه کنشگران توسعه فردا اشاره و بیان کرد: مقرر شد سازمان مذکور با فراهم‌سازی امکانات و تجهیزات اقدامات لازم را انجام دهد.

 

دیگر خبرها

  • مخالفت مجلسی‌ها با کلیات طرح افزایش تعداد نمایندگان به ۳۳۰ نفر
  • مجمع تشخیص مصلحت نظام منشأ بزرگ فساد را می‌خشکاند؟!
  • شورا رکن چهارم نظام تصمیم‌گیری کشور/ انتقاد از تضعیف جایگاه شوراها
  • آیا زنان پزشکان بهتری هستند؟
  • عمده شکایات مردمی از این پزشکان؛ علت چیست؟
  • بیشتر شکایات مردم از پزشکان زیبایی است
  • عمده شکایات مردمی از پزشکان در حوزه زیبایی است
  • پزشکی به شرط کسب درآمد
  • پزشکی به شرط کسب درآمد!
  • مقدمات فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در کرمان