Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش گروه استان های برنا؛ شهرام احمدی با اعلام این خبر، گفت: 20000 متر مربع از اراضی ملی تالاب سولقان در شهرستان کیار تغییر کاربری شده بود، با پیگیری حفاظت محیط زیست استان و دستور مقام قضایی، رفع تصرف و به وضعیت سابق بازگردانده شد.

وی افزود: این متخلف ضمن رفع تصرف و اعاده به وضع سابق اراضی ملی تصرف شده، به پرداخت سی و سه میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام مسئول به نقش مردم در مقابله با زمین خواری اشاره کرد و اظهار داشت: اگر فرهنگ سازی و آموزش به طور جدی در مناطق تحت مدیریت محیط زیست صورت پذیرد و اطلاعات مردم محلی بالا رود، اهالی حاشیه این مناطق علاوه بر اینکه خود دست به تجاوز به حریم ملی نمی‌زنند، در برخورد با متخلفان دستگاه های نظارتی را یاری خواهند کرد.

احمدی در پایان خاطر نشان کرد: مأموران یگان حفاظت محیط زیست در انجام وظایف و برخورد قاطع با متخلفان بدون هیچ ملاحظه ای عمل خواهند کرد.

تالاب سولقان با 144 هکتار وسعت در 72 کیلومتری مرکز استان در شهرستان کیار قرار گرفته است. در این تالاب 97 گونه گیاهی شناسایی که شامل 5 گونه از انواع جگن، سازو، آلاله و سیزاب جویباری است و همچنین اردک سرسبز و اردک حنایی، لک لک، حواصیل و چنگر از پرندگان این تالاب می‌باشند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تالاب تجاوز چهارمحال و بختیاری حفاظت محیط زیست زمین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۸۵۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح طرح انتقال آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی

حسین برزگر مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: همزمان با سفر استاندار به بخش ناغان شهرستان کیار، طرح تامین و انتقال آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی به بهره برداری رسید.

وی افزود: طرح تامین و انتقال آب اراضی کشاورزی روستای آبشاران علیا در سال ۱۳۹۰ کلنگ زنی شد و دارای یک ایستگاه پمپاژ و باشیوه آبگیری ثقلی، ۱۲۰ هکتار از اراضی این روستا را تحت پوشش قرار داده است.

بیشتر بخوانید

حمل و بارگیری دو دستگاه پست برق طرح انتقال آب اراضی دهکهنه

برزگر ادامه داد: میزان مجوز آب این طرح ۵۰ لیتر بر ثانیه بوده است و خط انتقال آن به میزان چهار هزار و ۴۰۰ متر لوله گذاری فولادی و با اختلاف ارتفاع ۲۱۳ متر از سطح رودخانه سرتنگ محمودی به اجرا درآمده است.

وی با بیان اینکه برای اجرای این طرح ۶۰ میلیارد ریال هزینه شده است، گفت: با بهره برداری از این طرح زمینه اشتغال ۸۰ نفر بصورت مستقیم فراهم شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • پاکسازی منطقه حفاظت شده تنگ صیاد در چهارمحال و بختیاری
  • رفع تصرف ۲۰ هزار متر مربع از اراضی دولتی در گتوند
  • افتتاح طرح انتقال آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی
  • آب تالاب‌های پلدشت ۴۰ درصد افزایش یافت
  • پاکسازی حاشیه و تالاب پیرسلمان
  • رفع تصرف ۱۰۰۰ متر از اراضی ملی منطقه گشت رودخان فومن
  • رفع تصرف اراضی ملی در گشت رودخان
  • ساخت ۸۲ طرح خیری در چهارمحال و بختیاری
  • پاکسازی بیش از ۹۱۲ هکتار از اراضی خراسان رضوی
  • تزریق ۳.۵ میلیون متر مکعب آب به تالاب هشیلان