Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-30@10:07:56 GMT

سازه‌ی جالب و گوش نواز به نام درخت آوازه خوان

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۸۵۶۳۲

سازه‌ی جالب و گوش نواز به نام درخت آوازه خوان

درخت آوازه خوان یکی از سازه های عجیب در جهان است که در انگلیس قرار دارد و با صدای باد موسیقی دلنوازی را به همراه دارد. بریتانیا به خاطر معماری سنتی و غیرمعمولش مشهور است. مجسمه موزیکال در نقطه مرکزی برنلی به طور حتم جمعی خوب است

مجسمه 10 فوتی که دارای نیروی باد است و متشکل از لوله های چرخشی شبیه به شکل یک درخت خمیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باد ثابت که از میان لوله ها می وزید، صدای وهم اور را ایجاد می کرد. دیدن این درخت جالب و دید خوب است.

درخت آواز خوان که تصاویرش را در ادامه مشاهده می کنید با استفاده از لوله های فولادی گالوانیزه بنا شده به دلیل ویژگی های زیبایی شناختی و برای کوک کردن لوله ها.



صدا تولید شده نه تنها بخاطر طول، بلکه در زیر شکاف های باریک و سوراخ های تنگ لوله های خاص متفاوت است. از آنجا که لوله ها به سمت باد خم می شوند، آهنگ صدای آهسته ایجاد می کند، که به گوش بازدیدکنندگان غمگین زده می شود.

این درخت فلزی پیچ خورده توسط مایک توکین و آنا لیو، به عنوان بخشی از پروژه ی مجسمه یا نقطه برجسته سراسر حومه شهر ایالت لانکاشایر طراحی شده بود. این پروژه توسط شبکه هنرهای محیط زیست لانکاشایر آغاز شد.

این درخت فلزی برنده جایزه ملی عالی معماری، زاییده فکر موسسه سلطنتی معماران بریتانیا (Royal Institute of British Architects)شد. در نتیجه جاذبه گردشگری قوی و موثر است.

این مکان خاص، به عنوان محل انتشار مجدد سایت و ایستگاه انتقال انتشار استفاده می شود. این ایستگاه از ساختمان های آجری خراب و خطوط تلگراف غیر فعال استفاده می کرد ایستگاه از هم جدا شد و خطوط استفاده نشده برای بازیافت قطع شد در حال حاضر، این درخت فلزی در چشم انداز سرد و چرخان تپه های پنین یا زنجیره پنین قرار دارد.



Panopticonsis اصطلاحی است که جرمی بنتم، فیلسوف قرن 19، و به معنی یک وسیله یا فضا که نمای وسیع از مناظر را فراهم می کند ابداع شد. غیر از درخت فلزی، سه وسیله دیگر در سراسر چشم انداز پراکنده شد . مجسمه ها به ترتیب توسط کاترینا ، سوفی (هنرمند)و جو (معماری)و جان کندی (معمار طراحی شده اند.

نام این مجسمه نیز از مجموعه تلویزیونی بی بی سی در دهه های 1960 یا اوایل دهه 1970 به همین نام تجلیل شد. سریال "درخت آواز خوان " یک سریال تلویزیونی بریتانیایی است که برای ایجاد حالت روحی مورد استفاده قرار می گیرد که تقریبا منطبق با نویز / صدای تولید شده توسط این درخت است.

این فیلم اغلب به عنوان یکی از عجیب ترین کودکان ترسان در دنیا توصیف می شود. این برنامه تلویزیونی واردات آلمان شرقی در مورد یک شاهزاده و شاهزاده خانم بود، تعداد زیادی از موجودات جادویی صحبت می کردند و گریم صورت گرفت و این یک فیلم مذهبی شد که کودکان بریتانیایی یک نسل را به وحشت انداخت. این فیلم در ابتدا قرار بود تنها یک فیلم سینمایی باشد در نهایت تقسیم شد و سپس به عنوان یک مجموعه کوچک سه بعدی در تلویزیون سال 2004، پخش شد.   منبع:نمناک

منبع: پارسینه

کلیدواژه: گردشگری انگلیس سازه مجسمه سازه های عجیب سازه فلزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۸۵۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خوش‌شانسی دو موتورسوار از سقوط درخت (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: سقوط ابر‌های بارور در بیابان‌های عربستان (فیلم) سقوط وحشتناک یک هواپیمای روسی (فیلم) تله‌کابین با سرنشینان در آنتالیا سقوط کرد / ۸ نفر کشته و زخمی شدند (فیلم)

دیگر خبرها

  • اعتراف «آسترازنکا» برای اولین‌بار درباره عوارض جانبی خطرناک واکسن خود
  • زخمِ کاری «قطع درختان» مرثیه‌ای بر پیکر سبز سنندج
  • وزیری‌تبار، قره‌نی‌نواز سال کودتا: قمرالملوک پیر دیر است و برایم ارشدیت دارد/ از مردها بنان و بنان و بنان
  • کاشت بیش از ۵ میلیون اصله نهال در بوشهر + تصویر
  • فریاد خوان کوادرادو در جشن قهرمانی اینتر: هرکس نَپرد، یوونتوسی است! + فیلم
  • تولید اقلام استراتژیک امدادی مورد نیاز در حوادث توسط هلال احمر
  • آب آلبالو چه کمکی به دیابتی‌ها می‌کند؟
  • خوش‌شانسی دو موتورسوار از سقوط درخت (فیلم)
  • ۲۰ دوربین پلاک خوان برای نخستین بار در زابل نصب می‌شود
  • طبیعت چشم نواز ایلام در قاب مستند ایرانگرد