Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-05@21:58:36 GMT

مراقب نفوذی ها باشیم

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۸۵۹۶۸

مراقب نفوذی ها باشیم

پروژه نفوذ پدیده جدیدی نیست. روشی است که همواره مورد استفاده دولت های متخاصم بوده است. چه نفوذی هایی نظیر کلاهی (قاتل ۷۲ تن در حزب جمهوری اسلامی) چه کشمیری (قاتل شهید رجایی و باهنر) که هر دو از عناصر گروهک تروریستی منافقین بودند.

قدس آنلاین: قطعا روشهای نفوذ از آن سال ها تا امروز بروزرسانی شده و شکل جدیدی به خود گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نفوذی های امروزی نه با بستن بمب و انفجار بلکه با حضور در مراکز کلیدی با روش تصمیم سازی و تصمیم گیری کار خود را به پیش می برند.
جریان نفوذ می تواند همچنان همان‌ جریان نفاقی باشد که این‌بار با ظاهری پیچیده تر ماموریت های خود را به سرنجام می رساند.

جریان نفوذ به دنبال نا امید کردن مردم است. جریان نفوذ به دنبال تهی کردن ذهن ها از «اندیشه مقاومت» است. این جریان است که «تسلیم» و ذلت را تحت عناوین فریبنده تئوریزی می کند و در دانشگاه ها به خورد دانشجویان و در فضای رسانه ای به مخاطب القا می کند.

جریانی که «فساد شبکه ای» را سامان می بخشد و بیت المال را به غارت می برد همان جریان نفوذ است فرقی نمی کند خاوری باشد یا رضوی.

یکی از کارکرد های جریان نفوذ ناکارآمد سازی دستگاه هاست. به عبارتی باید رد پای این جریان را بیش از همه در دستگاه های ناکارآمد و ناراضی تراش جستجو کرد.

مگر می توانیم چشم خود را به اعمال سیاست های غلط ارزی در سال های گذشته ببندیم و به جریان نفوذی که ثروت ملی (ارز و طلای) کشور را به حراج گذاشت و سودهای سرشاری نصیب خود کرد، نیاندیشیم.


نفوذی ها چند دسته اند:

۱ـ نفوذی هایی که نمی دانند نفوذی اند و عملاً در زمین دشمن‌بازی می‌کنند و اهداف آنها را خواسته یا ناخواسته دنبال می کنند.


«مجلسی داشتیم که در حال مذاکرات گرم و دشوار هسته ای در دورانی که رئیس جمهور محترم فعلی ما (آقای روحانی) رئیس مذاکرات هسته‌ای‌ است و داشتند با زحمت، با شدت حرف می زدند، با طرف ها مقابل مجادله می کردند و در واقع مبارزه می کردند. در مجلس طرح سه فوریتی آوردند برای اینکه حرف طرف مقابل سبز شود...
خب اینها نفوذ است.... مگر نفوذ شاخ و دم دارد که بعضی تا گفته می شود نفوذ برآشفته می شوند......بله باید مراقب نفوذ دشمن بود.»(رهبر انقلاب 94/12/5)


این گروه از نفوذی ها هم جاده صاف کن دشمن در داخل هستند هم زمینه ساز نفوذ.

۲ـ نفوذی های مأمور ـ این دسته افراد بر اساس دستور در برنامه‌ای دراز مدت تمام تلاش خود را برای دستیابی به مسئولیت های حساس یا دسترسی به اطلاعات مهم به کار می‌گیرند. بخشی از این ها مستقیم به دستگاه های امنیتی دیگر کشور ها متصل‌اند و بخشی در پوشش همکاری با دستگاه ها، مراکز پژوهشی و تحقیقاتی کشور های متخاصم مأموریت خود را به انجام می‌رسانند.

بدیهی است نفوذی ها باید شبیه‌ترین افراد به مدیران، روزنامه نگاران، روشنفکران، مشاوران، روحانیون و ... باشند. تنها در اینصورت است که مأموریت ها به خوبی انجام می‌شود.

با تمسک به ظواهر دینی است که نفوذی به بیت عالم بزرگواری راه پیدا می کند. وی را کانالیزه می کند،‌ ارتباطاتش را مدیریت کرده و ذهنش را آرام به سمتی می برد که هر روز فاصله بیشتری با نظام پیدا می کند.

این نفوذی ها بیشترین تأثیر را در تصمیم گیری ها دارند. هر جا قرار است تصمیمی برای کارآمدی نظام گرفته شود آنها با تعلل در مسیر، انحراف در محتوا و تأثیر بر اجرا، « تیغ» را کند می‌کنند.

هدف این ها ایجاد «تغییر محاسباتی »در ذهن مسئولان است .به گونه ای عمل می کنند که مسئولان غیر نفوذی اما فریب خورده ، در مسیر خواست آن ها حرکت کنند.

مشاوره های غلط می دهند .کما این که در ۸۸ با دو شخصیت روحانی و غیر روحانی ما کردند. بخشی از همین نفوذی ها امروز پای ثابت رسانه های بیگانه اند. البته بدون نقاب و تظاهر به دینداری و میهن دوستی.حتی ابایی ندارند بگویند از آمریکایی ها و یا انگلیسی ها پول میگیرند تا علیه کشور و ملتشان حرف بزنند.

اگر کشمیری و کلاهی توانستند جان مسئولان و خدمتگزاران مردم را بگیرند آیا این ها نمی‌توانند برخی ذهن ها ، امضاء‌ها و توافقات را به گونه ای دستکاری کنند که منافع ملی حلقه مفقوده آن باشد؟

بزک کردن چهره دشمن، ایجاد اختلاف در داخل، فرستادن ویروس تسلیم به مرکز مقاومت، کارشناسی های غیر واقعی، تصمیم گیری های خیانت بار و جا انداختن مفهوم «ما نمی‌توانیم» و مگر میشود در مقابل قدرت اول جهان ایستاد! . همه و همه می تواند از آثار حضور نفوذی ها باشد.

نفوذی ها کجا را هدف می گیرند:

بدیهی است مراکز حساس . بنابراین نباید فکر کنیم نفوذی ها فقط در دستگاه های دولتی هستند، آنها می توانند در مراکز حاکمیتی ، نظامی، فرهنگی، امنیتی، اقتصادی و سیاستگذاری حضور داشته باشند کما اینکه بوده اند.
نفوذی غیرخودی است درلباس خودی ! .مراقب نفوذی ها باشیم .

منبع: الف

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: پروژه نفوذ کشمیری محمدرضا کلاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۸۵۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبشناس: آمریکا به دنبال آشوب در کشورهای حوزه نفوذ روسیه است

مدیر دفتر خبرگزاری اسپوتنیک در ایران جنگ‌افروزی در کشورهای عربی و غرب آسیا نظیر سوریه، عراق و لیبی را به دلیلِ آشوب‌آفرینی آمریکا در کشورهای حوزه نفوذ روسیه عنوان کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، عماد آبشناس در برنامه راهبرد شرقی رادیو گفت‌وگو با اشاره به روابط دیرین روسیه و اعراب گفت: پس از فروپاشی خلافت عثمانی، مشکلی در کشورهای عربی بروز کرد که ناظر بر هویت سیاسی آن‌ها بود و ازآن‌پس با چنین چالشی روبه‌رو هستیم. برخی از دانشجویان عرب به سمت غرب و قسمی به سمت شرق رفتند و موج تفکرات سوسیالیستی بخش بزرگی از جهان را در بر گرفت که در کشورهای عربی هم تأثیر بسیاری داشت.

دولت‌هایی در این کشورها سر کار آمدند که دیدگاه سوسیالیستی داشتند و از طرفی فضای اسلام‌گرایی هم شکل‌گرفته بود؛ امریکا و غرب هم نسبت به حکام دست‌نشانده خود سرمایه‌گذاری کردند.

وی با بیان این که شوروی از اعراب حمایت می‌کرد و عمدتاً روابط سیاسی و نظامی داشتند که امروز به حوزه اقتصادی کشیده شده است، گفت: انقلاب‌های عربی مورد حمایت سوسیالیست‌ها و شوروی بود و بیشتر گرایش‌های چپ داشتند.

آبشناس این روند را موجب قوی‌شدن ارتباط اعراب با شوروی و سپس با روسیه عنوان کرد و گفت: در برهه‌ای روسیه خود دچار مشکلاتی شد و غربی‌ها در پی تجزیه این کشور بودند و ایجاد 14 کشور از شوروی برای آن‌ها کافی نبود.

مدیر دفتر خبرگزاری اسپوتنیک در ایران با اشاره به این که روسیه ثبات نسبی گرفت و منافع و استراتژی‌های مشترک را پیش گرفت، گفت: آمریکا در برهه‌ای از زمان به نفت کشورهای عربی وابسته بود؛ ولی امروز به صادرکننده نفت تبدیل شده است. اما چین و هند به‌عنوان رقبای آمریکا به نفت منطقه غرب آسیا وابسته هستند و آمریکا می‌خواهند با سیطره بر این منطقه از جهان، در حقیقت بر رقبای خود سیطره یابد.

آبشناس با بیان این که آمریکا سیاست خود را تغییر داده و ازاین‌رو سیاست اعراب در روابط با آمریکا تغییر کرده و به سمت روسیه گرویده است، گفت: کشورهای حوزه خلیج‌فارس به آمریکا وابستگی امنیتی داشتند و امروز در صدد خروج از آن می‌باشند و لذا مجبور هستند موازنه بین‌المللی را با روسیه و چین برقرار کنند.

وی تأکید کرد: لابی‌های آمریکا دنبال گسترش سیطره بر دیگر کشورها و اقتصاد خودشان هستند.

وی سخنان خود را چنین ادامه داد: برخی کشورهای عربی نظیر سوریه، مصر، لیبی و... حوزه نفوذ شوروی بودند و آمریکا پس از فروپاشی شوروی سعی کرد این حوزه نفوذ در کشورهای عربی را از بین ببرد و ازاین‌رو در لیبی و سوریه و عراق جنگ‌هایی به راه انداختند؛ چراکه آمریکا به‌سرعت می‌خواست حوزه‌های عربی را از چنگ روسیه خارج سازد.

در نهایت روس‌ها در سوریه در برابر آمریکایی‌ها ایستادند و با همکاریِ جمهوری اسلامی ایران توان این ایستادگی را پیدا کرد و بسیاری شهید سلیمانی را مسئولِ این مسئله می‌دانند که روسیه را برای ایستادگی در برابر آمریکا تشویق کرد و ازاین‌رو پیش روی غرب به سمت شرق با همکاری ایران و روسیه متوقف شد تا امروز که روس‌ها در حوزه نفوذ آمریکا وارد شده است.

آبشناس کشورهای عربی را به‌صورت سنتی حوزه نفوذ آمریکا و غرب نامید و تصریح کرد: بر اساس مطالعات انجام شده، طی 50 سال آینده شرق آسیا بازار اصلی مصرف نفت جهان خواهد بود و دیگر اروپا بازار نخواهد بود و کاملاً به آمریکا وابسته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توس ۳؛ سلاح رعب‌آور روسی که استحکامات غیرقابل نفوذ را درهم می‌کوبد
  • توضیح آهنگران درباره ادعایش از نفوذ سرویس‌های جاسوسی بین بعضی هیئت‌ها و مداح‌ها + فیلم
  • ادعای مداح معروف از نفوذ سرویس‌های جاسوسی غرب در هیئت‌ها | فیلـم
  • آبشناس: آمریکا به دنبال آشوب در کشورهای حوزه نفوذ روسیه است
  • حاج صادق آهنگران افشا کرد: جاسوس‌ها در هیئت‌ها نفوذ کرده‌اند
  • (ویدئو) روایت «آهنگران» از نفوذ سرویس‌های جاسوسی در هیئت‌ها
  • مراقب باشیم آمار نامتوازن کنکور روح خانواده را زخم نکند
  • رئیس شورای عالی نظام پزشکی: مراقب باشیم دوران طلایی پزشکی ایران افول نکند
  • مراقب باشیم دوران طلایی پزشکی ایران افول نکند
  • آیا نفوذ روسیه در قفقاز جنوبی کاهش یافته است؟