Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز، وحید قبادی دانا امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته بهزیستی برگزار شد، گفت: در حال حاضر یک میلیون و ۴۵۰ هزار معلول تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور قرار دارند و یک میلیون و ۸۰ هزار خانوار مستمری ماهانه دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه امروز سازمان بهزیستی وظایف متفاوتی مانند ساماندهی کودکان کار، رسیدگی به وضعیت معتادان متجاهر و نگهداری این افراد در مراکز سم‌زدایی و ساماندهی زباله‌گردها و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. را بر عهده دارد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور از پرداخت ودیعه مسکن ۵ میلیون تومانی به ۲۵۰۰ مددجوی بهزیستی برای اولین بار خبر داد و گفت: پرداخت ودیعه مسکن برای اولین بار در سال ٩٨ به شکل محدود اجرا می‌شود و برای این بخش ١٢ میلیارد تومان در نظر گرفته شده که تا سقف ۵ میلیون تومان برای ٢۵٠٠ نفر پرداخت می‌شود.

قبادی دانا در آستانه سی و نهمین سالگرد تاسیس سازمان بهزیستی گفت: تا نیمه سال 97 ، 500 هزار خانواده تحت پوشش مستمری بگیران سازمان بهزیستی بودند و امسال با مساعدت دولت ۵۵۰ خانوار دیگر اضافه شدند که برخی حدود 15 سال پشت نوبت بودند .

وی افزود: کل مبلغی که سال گذشته حدود یک‌هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بود و این مقدار در سال جاری به حدود 2 میلیارد و ۷۶۰ میلیارد تومان رسیده است.

رییس سازمان بهزیستی با بیان اینکه 6 میلیون نفر از خدمات سازمان بهزیستی کشور استفاده می‌کنندگفت: در گذشته ۱۸۰ هزار خانواری که سرپرست خانواده معلول بود به اندازه همان یک نفر سرپرست خانوار مستمری می‌گرفتند اما با پیگیری‌هایی که انجام شده افراد معلول سرپرست خانوار به اندازه تعداد اعضای خانواده خود مستمری خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه با بودجه سال گذشته ۲۰۰ هزار خانوار باید از لیست مستمری‌بگیران حذف می‌شدند گفت: با تأمین اعتبارات لازم در سال جاری هیچ نگرانی وجود ندارد و خدا را شکر می کنم که 200 هزار خانوار از تحت پوشش بهزیستی حذف نشدند.

قبادی دانا گفت: شعار اول بهزیستی شفاف‌سازی است و ما دنبال این هستیم تا درصد مناسبی به سرانه دریافتی خانوارها اضافه شود که جزئیات آن به زودی اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

20 / 20 سازمان بهزیستی هفته بهزیستی قبادی دانا رییس سازمان بهزیستی کشور

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: سازمان بهزیستی هفته بهزیستی قبادی دانا رییس سازمان بهزیستی کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۸۶۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عدم کفایت مستمری نهادها و یارانه نقدی برای پوشش فقرمطلق

بررسیها نشان میدهد مجموع دو پرداختی به اقشار محروم، یعنی یارانه نقدی و مستمری نهادهای حمایتی نسبت به خط فقر کفایت نمی نمی‌کند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بررسی داده های کمیته امداد و سازمان بهزیستی نشان میدهد مجموع پرداختی به اقشار محروم شامل یارانه نقدی و مستمری نهادهای حمایتی نسبت به خط فقر شدید و مطلق کفایت نمیکند.

بر این اساس نسبت مجموع متوسط  مستمری و یارانه نقدی دو نفره به خطر فقر شدید دو نفره در سازمان بهزستی 75 درصد و در کمیته امداد 86 درصد  کفایت می‌کند.

نسبت مجموع متوسط مستمری و یارانه نقدی دو نفره به خطر فقر مطلق دو نفره در سازمان بهزستی 47 درصد و در کمیته امداد 54 درصد کفایت می‌کند.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آمار هولناک از وضعیت فقر مطلق /پرداختی‌ها چقدر از هزینه پایین‌ترین‌دهک‌ها را پوشش می‌دهد؟
  • عدم کفایت مستمری نهادها و یارانه نقدی برای پوشش فقرمطلق
  • زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها
  • پنج هزار و ۷۸۰ خانوار تحت پوشش بهزیستی
  • ۵ هزار و ۷۸۰ زن سرپرست خانوار در کرمانشاه تحت پوشش بهزیستی است
  • ساخت مسکن برای بیش از ۱۴ هزار خانواده دارای ۲ معلول به بالا در کشور
  • پرداخت بخشی از وام ودیعه مسکن به متقاضیان
  • چتر حمایت بهزیستی آذربایجان غربی بر سر بیش از ۹۰۰۰ زن سرپرست خانوار
  • خبر خوش به بانوان بهزیستی | فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • ماجرای «خبر خوش» برای مستمری بگیران بهزیستی و کمیته امداد چیست؟