Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@21:17:22 GMT

نمایندگان یونیسف در شهرستان مرند حضور پیدا می کنند

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۸۶۴۲۵

نمایندگان یونیسف در شهرستان مرند حضور پیدا می کنند

به گزارش خبرنگار مهر، حسین محمدزاده، ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران با تشریح برنامه های هفته بهزیستی تصریح کرد: دیدار با امام جمعه و فرماندار، دیدار اعضای شورای اداری از مراکز سالمندان و سنگبران میشو، برگزاری دومین همایش طلاق و علل و راهکارها، برپایی میز خدمت در نماز جمعه، افتتاح مسکن و دفتر ژنتیک و بنیان فرزانگان، ارائه خدمات رایگان مشاوره، بینایی سنجی و فیزیوتراپی از ۲۵ تا ۳۱ تیرماه در مرند برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین با اشاره به اقدامات پیشگیرانه بهزیستی مرند اظهار داشت: در طول سال گذشته ۱۲ هزار و ۲۵۰ تست تنبلی چشم ویژه زیر ۶ ساله ها در شهرستان مرند صورت گرفت.

رئیس بهزیستی شهرستان مرند افزود: ناشنوایی به ویژه در چند روستای شهرستان مرند مشکل عمده ای است که ۲ هزار و ۴۵۰ نفر در سال گذشته در این زمینه تست شنوایی شدند.

محمدزاده خاطرنشان کرد: کارشناسان بهزیستی با مراجعه به درب خانه ها در قالب طرح رصد آسیب های اجتماعی از ۹۶۰ نفر پرسش هایی مطرح کردند تا از وقوع برخی آسیب های اجتماعی و فرهنگی پیشگیری شود.

وی ادامه داد: طرح غربال اضطراب در مهدهای کودک نیز اجرا شده و مشاوره هایی به والدین کودکان دارای اضطراب به صورت رایگان ارائه می شود.

رئیس بهزیستی شهرستان مرند با اشاره به اینکه در ۲۰ سال آینده درصد سالمندی شهرستان مرند به ۳۰ درصد می رسد، گفت: سالمندی جمعیت، معلولیت هایی را به وجود می آورد که کارگاه های پیشگیری از معلولیت در دوره سالمندی برای هزار نفر در سال گذشته برگزار شد.

محمدزاده برگزاری کارگاه های آموزش مهارت های زندگی، فرزندپروری، روابط همسران، پیش از ازدوج را از دیگر اقدامات پیشگیرانه بهزیستی در سال گذشته برشمرد.

وی در ادامه اظهار داشت: خدماتی در طول سال برای هزار و ۳۰۰ معتاد ارائه و یارانه بیش از ۱۰۰ نفر برای ترک اعتیاد پرداخت شده است.

رئیس بهزیستی شهرستان مرند افزود: ۳ هزار نفر در قالب ۸۶۱ خانوار در سال گذشته برای افزایش یارانه خانواده های تحت بهزیستی ثبت شد.

ایجاد اشتغال برای ۱۱۲ فرد تحت پوشش بهزیستی در مرند

وی تصریح کرد: ۵ هزار و ۱۰۰ نفر معلول تحت پوشش در شهرستان مرند وجود دارد که به هزار و ۱۰۰ نفر از معلولین شدید و خیلی شدید مستمری پرداخت می شود.

رئیس بهزیستی شهرستان مرند ادامه داد: ۱۷ منزل معلولین شهرستان مرند در سال گذشته با ۳۰ میلیون تومان مناسب سازی شد.

محمدزاده در ادامه خاطرنشان کرد: سال گذشته برای ۱۱۲ نفر از افراد تحت پوشش شغل ایجاد شده است که ۶۱ نفر معلول، ۳۶ نفر زنان خودسرپرست و ۱۵ نفر بهبودیافته بودند که ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بابت اشتغال آنها پرداخت شد.

وی افزود: ۲۶۰ میلیون تومان در سال گذشته برای ۳۶ نفر در جهت ایجاد مشاغل خانگی تسهیلات پرداخت شد، همچنین ۵۱ نفر از افراد تحت پوشش بهزیستی به کارگاه ها معرفی شدند که بیمه آنها پرداخت می شود.

رئیس بهزیستی شهرستان مرند ابراز داشت: ۳۴۳ دانش آموز و ۵۷ دانشجو در شهرستان مرند تحت پوشش بهزیستی هستند که هزینه های تحصیل آنها پرداخت می شود.

محمدزاده همچنین از اجرای طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه خبر داد و عنوان کرد: بهزیستی به جای اینکه معلولین را به اداره بکشاند، خود در روستاها و مناطق حضور پیدا کرده و ارائه خدمات می دهد.

وی افزود: برای هر روستا یک تسهیل گر به معلولین آموزش های لازم را ارائه می دهند، شهرستان مرند در این طرح رتبه اول استان را کسب کرده که نمایندگان یونیسف جهت بازدید از این طرح، در مرند حضور پیدا خواهند کرد.

رئیس بهزیستی مرند همچنین از راه اندازی هیات ورزشی نابینایان و کم بینایان در این شهرستان خبر داد و عنوان کرد: حکیمه رضایی از نابینایان شهرستان مرند در مسابقات کشوری دو ۱۰۰ متر موفق به کسب رتبه دوم شد.

راه اندازی سامانه طلاق

محمدزاده در بخش دیگری با اشاره به کاهش نرخ طلاق در کشور اظهار داشت: میزان طلاق از سال بعد به طور محسوسی کاهش پیدا می کند، چرا که پدیده جمعیت شناسی موجب این کاهش خواهد شد و نباید آن را نتیجه عملکرد مسئولین خطاب کرد.

وی افزود: در ۶ ماهه دوم سامانه طلاق راه اندازی می شود که هر زوجی که قصد طلاق دارند باید در این سامانه ثبت نام کنند و پس از بررسی کارشناسی، به محاکم قضایی راهنمایی می شوند.

رئیس بهزیستی شهرستان مرند در ادامه اظهار داشت: سال گذشته ۱۷ مسکن به خانوارهای دارای تک و دو نفر معلول احداث شد که ۲ مورد از این خانوارها دارای ۲ معلول بودند.

محمدزاده با اشاره به اینکه ۲۴۲ چند قلو در شهرستان مرند وجود دارد که هزینه های آنها پرداخت می شود، اذعان داشت: سال گذشته در ۳۰۰ مورد بحران از جمله کودک آزاری، زن آزاری، طلاق و … مداخله شده است.

وی در بخش پایانی اظهار داشت: میزان خودکشی نسبت به ۳ ماه گذشته در شهرستان مرند ۴۵ درصد کاهش پیدا کرده است.

رئیس بهزیستی شهرستان مرند الکلیسم را یکی از پدیده های اعتیاد دانست و ابراز داشت: کارگاه های پیشگیری از آسیب های استفاده از الکل به همت بهزیستی در شهرستان مرند برگزار می شود.

کد خبر 4665430

منبع: مهر

کلیدواژه: مرند بهزیستی یونیسف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۸۶۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۵۰ وزنه‌بردار در مسابقات قهرمانی کشور حضور پیدا می‌کنند

به گزارش خبرنگار مهر،امیرحسین حسنی ظهر سه‌شنبه در نشست خبری مسابقات قهرمانی کشور وزنه‌برداری اظهار کرد: مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی کشور (انتخابی تیم ملی) در دو رده سنی نوجوانان و جوانان و در بخش دختران و پسران از ۱۵ لغایت ۲۵ اردیبهشت به میزبانی همدان برگزار می‌شود.

وی افزود: ۵۵۰ وزنه‌بردار از ۳۱ استان کشور در این مسابقات به رقابت می‌پردازند.

رئیس هیئت وزنه‌برداری استان همدان با اشاره به هزینه برگزاری مسابقات گفت: یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هزینه برگزاری مسابقات برآورد شده است.

حسنی خاطرنشان کرد: همچنین در این مسابقات ۱۲۰ مدال توزیع و رقابت‌ها به صورت پخش زنده از شبکه ورزش پخش خواهد شد.

وی با اشاره به وضعیت رشته وزنه‌برداری بیان کرد: آبان ۱۴۰۲ هیئت را تحویل گرفتم که تنها ۲۹ ورزشکار سازمان یافته داشت اما امروز ما ۱۴۰ ورزشکار سازمان یافته در رشته وزنه‌برداری و ۱۱۲ ورزشکار در رشته کراس‌فیت داریم.

رئیس هیئت وزنه‌برداری استان همدان عنوان کرد: شهرستان‌های فعال ما همدان، ملایر، نهاوند، تویسرکان، اسدآباد، کبودرآهنگ و رزن است.

کد خبر 6092842

دیگر خبرها

  • یسنا زنده پیدا شد
  • روایت تکان‌دهنده یونیسف از گورستان‌های کودکان غزه
  • دیدار نماینده ولی فقیه در خوزستان با مردم شادگان +فیلم
  • اشتغال ۱۷۱ نفربهبودیافته زیرپوشش بهزیستی در خراسان جنوبی
  • اشتغال 171 نفربهبودیافته زیرپوشش بهزیستی در خراسان جنوبی
  • سخنگوی یونیسف: گورستان‌هایی در غزه دیدم که مملوء از کودک بود
  • پلمب ۴۸ واحد صنفی متخلف در مرند
  • بی عدالتی در حوزه‌های انتخابیه حاکم شده است
  • ۵۵۰ وزنه‌بردار در مسابقات قهرمانی کشور حضور پیدا می‌کنند
  • حملات تند به نماینده مجلس و مرکز پژوهش های مجلس در رسانه دولت / چرا قیمت دلار را بین ۶۵ تا ۷۵ هزار تومان نگه داریم؟