Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@05:13:57 GMT

کمبود رادیولوژیست؛ پای لنگ درمان در ملایر

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۸۶۵۲۱

کمبود رادیولوژیست؛ پای لنگ درمان در ملایر

اگر وضعیت بهداشت، درمان و سلامت به عنوان یکی از شاخص‌ها برای سنجش میزان توسعه یافتگی و رفاه مردم در نظر گرفته شده است، به جرأت می‌توان گفت ملایر این شاخص را دارد و به گفته مسئولان این شهر طی سال‌های اخیر انقلابی عظیم در حوزه بهداشت و درمان این شهر رخ داده و این شهرستان با سه بیمارستان امام حسین (ع)، مهر و تأمین اجتماعی دکتر غرضی و یک کلینیک تخصصی تاکنون سهم بسیار خوبی از محل اجرای طرح تحول نظام سلامت را کسب کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان بیمارستان تأمین اجتماعی دکتر غرضی ملایر با ۱۴۵ تخت فعال، ۲۱ پزشک متخصص، ۲۶ پزشک عمومی و بخش‌های مجهز تاکنون توانسته سهم عمده‌ای را در جلب رضایت مندی مراجعان به خود اختصاص دهد، این موفقیت به طور قطع ناشی از نگاه عادلانه مدیریت درمان تأمین اجتماعی همدان به نقاط مختلف استان بویژه مناطق محروم است، نگاهی که بر مبنای توزیع عادلانه بیشتر خدمات استوار است.

بیمارستان دکتر غرضی ملایر که از سال ۱۳۷۴ در این شهر راه اندازی شد، تاکنون خدمات بسیار خوبی را به بیماران ارائه کرده و بار بزرگی از دوش حوزه درمان این شهرستان برداشته و حتی به بیماران شهرهای همجواری همچون نهاوند و تویسرکان نیز خدمات داده و ۴۰ درصد از تخت‌های بیمارستانی این شهرستان را پوشش می‌دهد.

با وجود رشد چشمگیر حوزه بهداشت و درمان این شهرستان شامل به روز رسانی تجهیزات پزشکی، احداث کلینیک و مراکز تخصصی، ساخت اورژانس تخصصی و بیمارستان، اما شهر دوم استان همدان همچنان از کمبود رادیولوژیست رنج می‌برد و در بخش دولتی و تأمین اجتماعی این مشکل به چالشی عمده در این حوزه تبدیل شده است.

پیشتر مشکل کمبود رادیولوژیست توسط مسئولان بیمارستان‌های دولتی این شهر مطرح شده بود، حالا اما بیمارستان تأمین اجتماعی این شهر نیز کمبود رادیولوژیست را یکی از معضلات اصلی خود عنوان می‌کند و دانشگاه علوم پزشکی همدان را مانعی در رفع این مشکل می‌داند.

اجازه جذب رادیولوژیست نداریم

رئیس خدمات پرستاری و مامایی بیمارستان دکتر غرضی ملایر روز شنبه در بازدید خبرنگاران استان همدان که به مناسبت آغاز هفته تأمین اجتماعی /‏۱۹‬ تیر / ‏‬از این بیمارستان انجام شد، گفت: برای جذب رادیولوژیست به همکاری دانشگاه علوم پزشکی نیاز مبرم داریم و این در حالیست که پزشکان تازه کار باید در مراکز دولتی و زیر نظر وزارت بهداشت و درمان فعالیت کنند.

محسن نوروزی با اشاره به بلند مدت بودن تعهد پزشکان متخصصی همچون رادیولوژیست به وزارت بهداشت و درمان بیان کرد: به همین دلیل جذب این متخصصان به راحتی امکان پذیر نیست و کمبود رادیولوژیست به معضلی عمده در این شهر تبدیل شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر چهار تا پنج رادیولوژیست در ملایر داریم، اما اجازه نمی‌دهند که در بیمارستان مشغول به کار شوند و با وجود به روزترین دستگاه سی تی اسکن در این بیمارستان، مجبوریم بیماران را برای انجام مراحل درمانی با آمبولانس به خارج از بیمارستان منتقل کنیم.

رئیس خدمات پرستاری و مامایی بیمارستان دکتر غرضی ملایر با بیان اینکه این مشکل را از طریق نمایندگان ملایر و مسئولان ذیربط پیگیری کرده‌ایم افزود: در حال حاضر در این بیمارستان یک رادیولوژیست به صورت نیمه وقت فعال است که او نیز در صدد انتقال به شهر دیگری است.

نوروزی تاکید کرد: علاوه بر رادیولوژیست، در چهار رشته دیگر همچون ارتوپدی، نورولوژیست، مغز و اعصاب و گوش و حلق و بینی نیز با کمبود شدید متخصص مواجه هستیم که برای رفع این مشکل و تکمیل خدمات درمانی این بیمارستان نیازمند همکاری دانشگاه علوم پزشکی همدان هستیم.

مراجعه روزانه ۱۵۰۰ بیمار به بیمارستان غرضی

وی همچنین با اشاره به جذب متخصص اطفال در ابتدای سال جاری گفت: روزانه یک هزار و ۵۰۰ بیمار به درمانگاه عمومی و تخصصی بیمارستان دکتر غرضی مراجعه می‌کنند و با توجه به ساخت انبار دارویی این بیمارستان و دپوی خوب داروهای مورد نیاز، در حال حاضر ۷۰ درصد فارماکوپه دارویی ما تکمیل است و حتی قادر به پوشش دارویی درمانگاه‌های نهاوند و تویسرکان نیز هستیم.

رئیس خدمات پرستاری و مامایی بیمارستان غرضی ملایر بیان کرد: هم اکنون پنج دستگاه آمبولانس به روز و پیشرفته در این بیمارستان فعال است و با اجرای طرح‌های عمرانی درمانی و بهداشتی، می‌تواند الگوی خوبی برای سایر استان‌ها و شهرهای کشور باشد.

رضایت ۸۸ درصدی بیماران در بخش بستری

نوروزی با بیان اینکه هتلینگ این بیمارستان در سطح مطلوب و عالی است اظهار داشت: ضریب اشغال تخت در بیمارستان دکتر غرضی ملایر در سه ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته پنج درصد رشد داشته و میزان رضایت مندی بیماران از خدمات این بیمارستان در بخش بستری ۸۸ درصد و در بخش پاراکلینیک ۸۶ درصد است.

وی همچنین به انجام بیش از یک هزار و ۶۰۰ مورد زایمان در این بیمارستان طی سال گذشته اشاره کرد و افزود: ۶۵ درصد از زایمان‌های انجام شده طبیعی بوده است و با بهره برداری از پنج اتاق ال. دی. آر در این بیمارستان، طبق قانون هر اتاق ۴۰۰ زایمان را پوشش می‌دهد و با افزایش متخصص زنان و زایمان به پنج پزشک، امکانات لازم برای ۲ هزار زایمان فراهم است و هیچ کمبود و مشکلی در این زمینه نداریم.

مشکلی در متخصص زنان و زایمان نداریم

رئیس خدمات پرستاری و مامایی بیمارستان دکتر غرضی ملایر همچنین به طرح‌های عمرانی در دست اجرایی این بیمارستان اشاره و بیان کرد: ساختمان خیرساز این بیمارستان در سه طبقه و ۲ هزار متر مربع زیربنا احداث شده است که شامل نمازخانه، ۲ طبقه ساختمان اداری و پنج واحد برای اسکان همراهان بیماران به عنوان همراه‌سرا است و با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال توسط خیر ملایری «حاج حسن توکلی» احداث شده است.

رئیس بیمارستان دکتر غرضی ملایر نیز با اشاره به ارائه خدمات مطلوب به بیماران بویژه افراد زیر پوشش بیمه تأمین اجتماعی گفت: همزمان با هفته تأمین اجتماعی در پایان تیر پنج طرح عمرانی با اعتباری حدود ۱۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال با حضور معاون سازمان تأمین اجتماعی کشور به بهره برداری می‌رسد.

افتتاح بیش از ۱۱۰ میلیارد ریال طرح عمرانی

محمدرضا توکلی انبار دارویی، بازسازی فضای رادیولوژی، سی تی اسکن و سونوگرافی، تعمیرات اساسی اتاق عمل و مرکز استریل، بخش زایشگاه بیمارستان و ساختمان خیرساز مسجد، بخش اداری و فرهنگی را از جمله این طرح‌ها برشمرد و افزود: این بیمارستان در زمینه بهسازی و به روز رسانی تجهیزات در جایگاه بالایی قرار دارد.

وی کسب مقام دوم استانی در جشنواره حاکمیت بالینی در بین بیمارستان‌های استان، کسب درجه یک مثبت در اجرای نخستین نسل استانداردهای اعتبار بخشی کشوری در سال‌های ۹۳ و ۹۴، نامزد کسب درجه یک عالی در نسل دوم استانداردهای اعتبار بخشی در سال ۹۵، کسب درجه یک در تمامی ارزیابی‌های اعتبار بخشی کشور و کسب مقام نخست در استان در بازدیدهای ادواری اعتبار بخشی استانی در سال ۹۷ را از دیگر موفقیت‌های این بیمارستان برشمرد.

رئیس بیمارستان دکتر غرضی ملایر ادامه داد: این بیمارستان همچنین کسب مقام ششم در سال ۹۶ و مقام چهارم در سال ۹۷ در بین ۷۱ بیمارستان تأمین اجتماعی در حوزه عملکرد دفتر پرستاری را از آن خود کرده است.

رئیس بهبود کیفیت بیمارستان غرضی ملایر نیز گفت: زایشگاه بیمارستان با استانداردهای بین‌المللی ایجاد و برای تعمیرات اساسی زایشگاه این بیمارستان ۱۱ میلیارد ریال هزینه شده است.

بیمارستان غرضی همیشه درجه یک مثبت

داود کشاورز بیان کرد: بیمارستان غرضی ملایر در حوزه اعتبار بخشی سال ۹۴ کاندیدای بیمارستان درجه مثبت و سال ۹۵ کاندیدای بیمارستان درجه یک عالی شد که با توجه به میزان رشد چشمگیر این بیمارستان می‌توانیم برای جذب نیرو استفاده کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان این بیمارستان به روز است.

به گزارش ایرنا، بازدید از بخش های اطفال، زایشگاه، جراحی و اتاق عمل، بخش‌های داخلی و قلب زنان و مردان بیمارستان دکتر غرضی ملایر پایان بخش سفر یک روزه خبرنگاران استان همدان به شهرستان ملایر بود.

۷۵۲۸/‏۲۰۹۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ملایر بهداشت و درمان بیمارستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۸۶۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت تولد اولین سه قلوهای استان اصفهان

جام جم آنلاین اصفهان؛ فرزانه خالدی ۳۳ ساله در اولین زایمان خود با بارداری طبیعی ، صاحب ۳ قلوی دختر شد.

دکتر ملیحه خلیلی  متخصص زنان و زایمان بیمارستان دکتر شریعتی اصفهان گفت : خانم خالدی به علت فشار خون بالا و پرخطر بودن در بیمارستان بستری و سه قلوها در عرض ۳ دقیقه که هرکدام به فاصله یک دقیقه از هم متولد شدند.

دکتر خلیلی ادامه داد در هفته سی‌وچهارم بارداری مادر ۳۳ ساله این نوزادان، با عمل سزارین به دنیا آمدند که  وزن قل اول دو کیلو و ۱۵۰ گرم و دو قل دیگر، یک کیلو و ۹۰۰ گرم که در حال حاضر در سلامت کامل هستند .

آقای بویرحسنی پدر این نوزادان، ۴۵ ساله، کارگر و در حال حاضر اجاره نشین است.

به گفته مهناز خیری متخصص کودکان و نوزادان قل سوم به علت نداشتن تنفس و گریه خودبخودی در بدو تولد، احیا شد و اقدامات درمانی لازم برای سه قلوها در بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان انجام، که خوشبختانه قل اول باحال خوب به همراه مادر مرخص و قل دوم و سوم در بخش مراقبتهای ویژه نوزادان بیمارستان بستری هستند و وضعیت پایدار و مطلوبی دارند.

/* هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

دیگر خبرها

  • دیدار وزیر بهداشت با ساکنان منطقه ۱۸ تهران
  • راه اندازی مرکز آنژیوگرافی ملایر در آینده‌ای نزدیک
  • راه اندازی مرکز آنژیوگرافی ملایر در آینده ای نزدیک
  • معرفی رییس جدید شبکه بهداشت و درمان شهرستان پلدشت
  • بیمارستان رازی قائم شهر به دستگاه ام. آر. آی پیشرفته تجهیز شد
  • برخورد با ۶ پزشک متخلف در اصفهان/ظرفیت LDR بیمارستان‌ها خالی ماند
  • ثبت تولد اولین سه قلوهای استان اصفهان
  • قم کمبود پزشک متخصص و عمومی دارد
  • متن گزارش کمیسیون بهداشت درباره دلایل کمبود و گرانی دارو
  • متن کامل گزارش کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره کمبود دارو