Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، فرزانه صادق‌مالواجرد در خصوص طرح ساماندهی کلانشهر تهران گفت: اهمیت موضوع طرح ساماندهی کلانشهر تهران، ساماندهی ساخت و سازها و اقدامات بی‌رویه ای است که پیرامون کلانشهرها در حال انجام است.

معاون معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی از تصمیم‌گیری نهایی در خصوص طرح ساماندهی کلانشهر تهران در جلسات آتی شورای‌عالی شهرسازی خبر داد و افزود: تمامی اعضای شورای‌عالی شهرسازی به اتفاق، اعلام کردند که شورا در خصوص این طرح با بررسی‌های بیشتر و همچنین جزئیات بیشتر ورود کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چنانچه طرح، مشکلات حقوقی دارد و به اقدامات اجرایی نیاز دارد، بررسی‌های حقوقی در مورد آن انجام بگیرد و در جلسات آتی شورای عالی با پیشنهادهای شفاف‌تر به شورا ارائه شود.

صادق‌مالواجرد همچنین در خصوص قانون خروج پادگان‌ها و اقدامات معاونت معماری و شهرسازی دراین راستا، اعلام کرد: خروج پادگان‌ها از محدوده شهرها قانون است و طبق این قانون، پادگان‌هایی که گردش کار خود را طی می‌کند اگر پایین ۱۰ هکتار باشد در کمیسیون ماده پنج و اگر بالای ۱۰ هکتار باشد طبق مصوبه قانونی باید به شورای عالی شهرسازی و معماری ایران بیاید تا اقدامات بعدی در مورد آن با نظر اعضای اصلی شورای و تصویب در شورا، انجام بگیرد.

دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ادامه داد: پادگان‌های بالای ۱۰ هکتار مساحت زمانیکه مسیر قانونی خود را در استان طی کرد، در دستور کار این شورای‌عالی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: پایتخت طرح جامع شهری طرح تفصیلی شورای عالی شهرسازی و معماری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۸۶۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«مافیای خودرو» مانع ورود خودروهای برقی به کشور

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: مافیای قدرتمند خودرو مانع از ورود خودروهای باکیفیت و ارزان به کشور می‌شود.

به گزارش تسنیم، علیرضا نادعلی؛ سخنگوی شورای شهر تهران اظهار کرد: با ناکام ماندن دلالان و مافیای صنعت خودرو در پیگیری منافع نامشروع خود در معاملات خودروهای برقی، و ناامیدی آنها از قراردادهای شهرداری تهران برای خرید این نوع خودروها، این گروه ذینفع با توسل به قدرت پول و تطمیع برخی افراد و رسانه‌ها، در تلاشند تا مانع از اجرای طرح برقی‌سازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی توسط دولت سیزدهم و مدیریت شهری شوند.

وی افزود: برخی از وزرا، نمایندگان مجلس و شهردار تهران اخیراً به صراحت اعلام کرده‌اند که مافیای قدرتمند خودرو مانع از ورود خودروهای باکیفیت و ارزان به کشور می‌شود.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: پرفروش‌ترین خودروهای برقی چینی فروش 125 میلیون دستگاه خودرو برقی تا سال 2030 ساخت نخستین خودروی برقی (فیلم)

دیگر خبرها

  • الزام شورای عالی معماری جهت تعیین حدود مرزی شهر پردیس
  • «مافیای خودرو» مانع ورود خودروهای برقی به کشور
  • احصاء سرخط‌های عملیاتی برنامه ساماندهی قلعه ضحاک
  • ۱۲۷ هزار نفر عضو شورا در کشور وجود دارد
  • آیت‌الله اعرافی: در ‌معماری و شهرسازی الگوهای ویژه نداریم
  • درخواست رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برای تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر
  • از ساماندهی بازار آهن شادآباد تا تسریع پیگیری طرح شن‌چاله‌ها
  • ورود سازمان توسعه تجارت به ماجرای تولید نوکیای تقلبی
  • اجرای مانور‌های نمایشی شهر فرهنگی ویژه معماری
  • راه‌اندازی مجدد دبیرخانه «شهر اسلامی» در شهرداری اصفهان