Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-02@14:37:21 GMT

اصفهان کاندید عنوان شهر دوستار کودک

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۸۶۷۲۳

اصفهان کاندید عنوان شهر دوستار کودک

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،فریده روشن رئیس کمسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اصفهان در نشست خبری با نایب رئیس شورای شهر شانگهای چین با اشاره به پیشتازی اصفهان در مباحث فرهنگی عنوان کرد: اصفهان با ۱۹۷ رشته صنایع دستی عضو شهر‌های خلاق در یونسکو در بحث صنایع دستی است.

وی ادامه داد: اصفهان با آثار تاریخی و فعالیتی که در حوزه اقتصاد فرهنگی دارد، می‌تواندارتباطات بیشتری با کشور چین برقرار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به کنفرانس بین المللی شهر‌های خلاق، مطرح کرد: از یونسکو درخواست شده تا از بین ۳۷ کشور عضو شهر‌های خلاق، اصفهان به عنوان رئیس شهر‌های خلاق انتخاب شود.

روشن به برگزاری دائمی جشنواره بین المللی کودکان و نوجوانان در اصفهان اشاره کردو گفت: این جشنواره برتر در کشور است و به ثبت یونسکو رسیده است.

وی با بیان اینکه این جشنواره امسال از ۲۸ مرداد ماه آغاز می‌شود، اظهار کرد: امیدواریم در این جشنواره بتوانیم نام اصفهان را به عنوان قطب فرهنگ کودک و نوجوان به ثبت برسانیم.

رئیس کمسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در جشنواره بین المللی کودکان و نوجوانان امسال اصفهان را به عنوان قطب فرهنگی کودک و نوجوان معرفی می‌شود و در تلاش دریافت کاندیداتوری از یونیسف هستیم.

گائو دویی عضو شورای شهر شانگ‌های و رئیس بخش قومیت شناسی شورای شهر در ادامه با اشاره به سابقه فرهنگی این کشور با ایران، عنوان کرد: تعداد زیادی دانشجو در دانشگاه‌های کشور چین تحصیل می‌کنند که از این تعداد تنها هزار و ۶۰۰ نفر ایرانی هستند.

وی ادامه داد: برنامه‌هایی برای افراد خارجی در چین برگزار می‌شود و در برنامه‌ای با موضوع زبان چینی، ۳ ایرانی موفق به کسب رتبه‌ی برتر در این مسابقه شدند.

دویی در پایان با اشاره به استقبال تبادلات فرهنگی دو شهر اصفهان و شانگ‌های گفت: امیدواریم در افزایش ارتباطات فرهنگی بیش از پیش موفق باشیم.


افزایش صنعت گردشگری با کشور چین در قالب طرح اصفهان ۲۰۲۰

کوروش محمدی رئیس کمسیون اجتماعی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اشتیاق اصفهان در افزایش تبادلات اقتصادی و سیاسی با چین عنوان کرد: با تصویب طرح اصفهان ۲۰۲۰، به دنبال رسیدن به افق‌های بلند رونق گردشگری هستیم و با عزم جدی در افزایش ارتباط با کشور‌های مختلف از جمله چین تلاش می‌کنیم.

وی بیان کرد: آماده تبادل اطلاعات و تجربیات در زمینه‌های مشترک زیست محیطی، فرهنگی، اقتصادی هستیم.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای شهر جاذبه گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۸۶۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختتامیه پویش ارومیه شهر دوستدار کودک برگزار شد

اختتامیه پویش ارومیه شهر دوستدار کودک و تجلیل از ایده‌های برتر در سالن آمفی تئاتر شهید سلیمانی شهرداری ارومیه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، همایش ملی شهر دوستدار کودک امروز _پنج‌شنبه سیزدهم اردیبهشت_ با شعار «چگونه محله ام را زیباتر کنم» با حضور میهمانانی از استانداری آذربایجان‌غربی، شورای اسلامی شهر ارومیه، اداره کل آموزش و پرورش و اداره کل ارشاد استان و به میزبانی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه برگزار شد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر ارومیه و رئیس سازمان فرهنکی اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه از سخنرانان این مراسم بودند.

در این همایش پویش "چگونه محله‌ام را زیباتر کنم"برگزار شد و از ۱۵۷ آثار ارسال شده، ۶ ایده برتر توسط داوران به عنوان آثار برتر انتخاب و با اهدای جایزه از نفرات برگزیده شده تجلیل به عمل آمد.

هدف اصلی شهر دوستدار کودک مشارکت کودکان و شنیده شدن صدای کودکان توسط مسئولین، مدیران و تصمیم‌گیران شهری است.

شهر دوستدار کودک زمینه ای فراهم می سازد تا این قشر از اجتماع که بی‌صدا هستند و نمی‌توانند صدا، نظرات، ایده‌ها، مسائل و مشکلات خود را به گوش بزرگ‌ترها برسانند، صدای آنها را به گوش مدیران، تصمیم‌گیران شهری رسانده و به این وسیله این نظرات و ایده ها در برنامه‌های توسعه شهری و مسائل مدیریت شهری انعکاس یابد.

کد خبر 750126

دیگر خبرها

  • اختتامیه پویش ارومیه شهر دوستدار کودک برگزار شد
  • اصفهان برخوردار از تفکر پایداری است/ کلنگ دفتر شورای استان را به زمین خواهیم زد
  • ۱۲ مصدوم و یک فوتی در ۲ حادثه ترافیکی در اصفهان
  • پیام دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به مناسبت گرامیداشت روز معلم و استاد
  • انتصاب عاطفه خادمی به‌عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور
  • ظرفیت شهرهای خواهرخوانده در گسترش دیپلماسی فرهنگی در اصفهان
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور تغییر کرد
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی تغییر کرد
  • عاطفه خادمی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور شد
  • بودجه فرهنگی ایران نصف شاخص بین‌المللی است / موازی‌کاری فرهنگی داریم!