Web Analytics Made Easy - Statcounter

صدرالحسینی: دولت نیجریه با توجه به روندی که در طول چند سال گذشته بر علیه مسلمانان و به خصوص شیعیان انجام داده است، تکلیفی از جانب دولت های فرامنطقه ای از جمله عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی به او دیکته شده است و مجبور به انجام آن است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کارشناس مسائل بین‎المللی در گفتگو با پایگاه تحلیل و اطلاع‎رسانی صبح زاگرس در خصوص آخرین وضعیت شیخ زکزاکی گفت: متاسفانه دبیرکل جنبش اسلامی نیجریه 4 سال است که در بدترین شرایط ممکن تحت مراقبت های پلیسی نگهداری می شود و هیچ توجهی به سن و سال و بیماری های وی انجام نمی شود و مدت‎ها در شرایط بسیار سخت در زندان انفرادی بودند، فکر می کنم با توجه به شکنجه هایی که شده است یک چشم وی نابینا شده است و دید چشم دیگرشان بسیار کاهش پیدا کرده است و مشکلات زیادی به لحاظ جسمی بر وی حادث شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیدرضا صدرالحسینی در پاسخ به این سوال که چرا با وجود این که دادگاه وی را تبرئه کرده است اما دولت نیجریه تاکنون نسبت به آزادی او و همسرش اقدامی انجام نداده است، بیان کرد: تصور من این است که دولت نیجریه با توجه به روندی که در طول چند سال گذشته بر علیه مسلمانان و به خصوص شیعیان انجام داده است، تکلیفی از جانب دولت های فرامنطقه ای از جمله عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی به او دیکته شده است و مجبور به انجام آن است.

وی افزود: به همین دلیل بدون توجه به اوضاع نابسامان درمانی شیخ زکزاکی متاسفانه حقوق به حق زندانی که حتی اگر محاکمه و محکوم هم می شد باید حقوق اولیه وی که مسائل درمانی بود مورد توجه قرار می گرفت که متاسفانه این اتفاق نیفتاد.

صدرالحسینی در خصوص نقش وهابیت در عدم آزادی شیخ زکزاکی گفت: با توجه به این که شیخ زکزاکی خدمات بزرگی را به اسلام انجام داده است اما علامت سوالی برای سازمان های اسلامی  منطقه ای و بین المللی بگذاریم اما متاسفانه مجموعه این سازمان ها مستقیما تحت تاثیر تفکرات وهابی ها هستند و سعودی ها به شکل قابل توجهی آن را اداره می کنند و به همین طریق که اقای زکزاکی خدمت بزرگ به جهان اسلام انجام داده است اما بی توجهی شدیدی که دولت نیجریه انجام داده است نشان دهنده این است که خارج از مرزهای نیجریه دستوراتی دریافت می شود که مجبور است آن ها را اعمال کند.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۸۷۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی مشروط در انتظار بابک زنجانی؟

وکیل مدافع بابک زنجانی با توجه به اعلام خبر نقض حکم اعدام موکلش و تبدیل آن به حبس گفت: بابک زنجانی در حال حاضر امکان بهره‌مندی از آزادی مشروط را دارا است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، رسول کوهیایه‌زاده؛ وکیل مدافع بابک زنجانی اظهار کرد: خوشبختانه مطابق دادنامه قطعی صادره از سوی شعبه 38 دیوان عالی کشور که صراحتاً اعلام کرده است چنانچه آقای بابک زنجانی بتواند بدهی خود را پرداخت کند مستحق بهره‌مندی از مقررات ذیل ماده 114 قانون مجازات اسلامی است و با توجه به اینکه اموال مربوطه به کشور مسترد و بدهی کاملاً تسویه شده است، با درخواست دادگستری کل استان تهران و تایید ریاست محترم قوه قضاییه و رهبر معظم انقلاب با درخواست عفو موکل موافقت فرمودند و مجازات اعدام به 20 سال حبس تقلیل یافت.

وکیل مدافع بابک زنجانی ادامه داد: اینک با عنایت به اینکه بیش از 10 سال از مدت گذراندن مدت حبس می‌گذرد، مطابق قوانین و مقررات موکل امکان بهره‌مندی از آزادی مشروط را دارا است و دوران تحمل زندان به پایان رسیده است.

کوهپایه‌زاده ضمن تشکر از قوه قضاییه و مقام معظم رهبری گفت: این پرونده نمونه درخشان و مصداق بارز درایت و صداقت و صحت در تصمیمات و قول‌های دستگاه قضایی است. برخلاف برخی ادعاها نهایتا هم اموال به کشور مسترد شد و هم حقوق قانونی موکل ملحوظ نظر قرار گرفت و احقاق شد.

وی افزود: به عنوان وکیل دادگستری از بدو ورود به پرونده تمام تلاش بر این امر بود که حقوق قانونی موکل مورد توجه قرار گیرد و پس از 10 سال حضور در این پرونده تحقق وعده الهی را شاهدیم.

کوهپایه‌زاده در پایان گفت: در تاریخ دستگاه قضایی که همزمان استرداد اموال و حقوق متهم مورد توجه قرار گیرد مرهون عدالت‌خواهی و تدبیر و صلابت و اهتمام و ژرف‌اندیشی شخص رییس قوه قضاییه است که از بدو تشکیل پرونده تا امروز با نظارت و ارشاد و جلوگیری از کج روی‌ها و ارائه طریق هم مانع از تضییع حرمت خون انسان شدند و هم  اموال مربوطه به کشور مسترد شد و یقینا اجر این ثواب عظیم نزد خداوند محفوظ است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امکان آزادی مشروط بابک زنجانی وجود دارد
  • گفت‌وگوهای پنهانی عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه
  • آزادی مشروط در انتظار بابک زنجانی؟
  • رئیسی: دولت با شیوه سه جانبه‌گرایی تعیین حقوق کارگران موافق است
  • دولت با شیوه سه جانبه‌گرایی تعیین حقوق کارگران موافق است
  • لیندسی گراهام خواستار توافق عربستان و اسرائیل شد
  • نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • فرود آمدن هواپیمای اسرائیلی در ریاض
  • برگزاری نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • یک هواپیمای اسرائیلی در ریاض فرود آمد