Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خوزستان رفتن به‌سمت برگزاری رویدادهای مرتبط با ظرفیت‎های گردشگری را لازم دانست و گفت: «از اواخر قرن بیستم، دنیا به‌ سمت گردشگری رویدادها و مناسبت‎ها روی آورده است.»
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خوزستان، سیدحکمت‌الله موسوی شامگاه جمعه 21 تیر 98 در جریان برگزاری دومین جشنواره برداشت انگور شهرستان کارون که در روستای غزاویه بزرگ برگزار شد با بیان این‎که گردشگری، صنعتی است که در کشور و به ویژه استان خوزستان مغفول مانده است افزود: «این مغفول‎ماندگی در استان ما علل خاصی از جمله جنگ تحمیلی دارد که موجب شد استان ما در این حوزه هشت سال عقب بیفتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»
او ادامه داد: «البته از قِبَل جنگ تحمیلی گردشگری راهیان نور در استان ایجاد شده است که موجب شده گردشگران بی‌شماری وارد استان ما شوند.»
مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان معنویت جنگ را به نوبه خود قابل احترام برشمرد و افزود: «در حوزه منفعت بردن از این ظرفیت، استان ما جای کار بیشتری دارد که با حمایت مدیریت کلان استان و مجموعه مدیریتی شهرستان‎های مختلف و عموم مردم به یاری خدا باید بتوان بیشتر از آن بهره برد.»
وی در ادامه با اشاره به ظرفیت‎های شهرستان کارون در حوزه گردشگری گفت: «کارون شهرستانی است که در بُعد گردشگری کشاورزی بسیار با اهمیت است. این شهرستان دارای ظرفیت‎هایی همچون انگور، چای ترش و قرمز و نخلستان است که این قابلیت را دارند که در قالب جشنواره به گردشگران معرفی شوند؛ این درحالی است که پرورش اسب نیز در این شهرستان به خوبی انجام می‎شود و می‎توان رویداد مرتبطی را نیز در این خصوص برپا کرد.»
موسوی با اشاره به این‎که از اواخر قرن بیستم، دنیا به سمت گردشگری رویدادها و مناسبت‎ها روی آورده است تصریح کرد: «مسئولان حوزه گردشگری در دنیا سعی می‎کنند تا از قِبَل برگزاری رویدادها، ظرفیت‎هایی که در مناطق تاریخی و طبیعی کمتر شناخته شده است را معرفی کنند تا توجه عموم مردم به این ظرفیت‎ها جلب شود و از این راه بتوانند گردشگر را وارد منطقه کنند و این آن چیزی است که ما نیز باید به سمت آن برویم.»
دومین جشنواره انگور همزمان با زمان برداشت انگور در روستای غزاویه بزرگ از توابع بخش سویسه شهرستان کارون شامگاه جمعه از ساعت 19 تا 22 برگزار شد. در این آیین که جمعی از مردم، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان و تعدادی از مسئولان محلی حضور داشتند، برنامه‌هایی همچون بازدید از تاکستان‌های روستا، پخت و عرصه غذاهای سنتی، برگزاری آیین ها و بازی‌های بومی، محلی و همچنین ارائه صنایع دستی شهرستان اجرا شد.
شهرستان کارون با مرکزیت شهر کوت‎عبدالله در سال 91 از شهرستان اهواز جدا شد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تأکید مدیرکل خوزستان رویداد ظرفیت گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۸۷۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌های گردشگری باید با پیوست‌های فرهنگی و دینی تدوین شود

به گزارش خبرنگار مهر، جلسه هم‌اندیشی فعالان فرهنگی و گردشگری دزفول با استاندار خوزستان در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

علی اکبر حسینی محراب، استاندار خوزستان در این نشست گفت: برنامه‌های گردشگری باید به شکل جامع و همراه با پیوست‌های فرهنگی و دینی تدوین شود.

وی بیان کرد: رودخانه‌ها یکی از ظرفیت‌های مهم در حوزه گردشگری است و در این خصوص اقدامات زیادی می‌توان انجام داد.

کد خبر 6088702

دیگر خبرها

  • برنامه‌های گردشگری باید با پیوست‌های فرهنگی و دینی تدوین شود
  • برگزاری ششمین نشست تخصصی گردشگری مقاومت در اهواز+فیلم
  • تاکید مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی بر اهمیت استعداد یابی
  • برگزاری هفتمین دوره جشنواره‌سراسری گیلاس در اشنویه
  • برگزاری هفتمین دوره جشنواره سراسری گیلاس اواخر خرداد در اشنویه
  • راهنمایان گردشگری فقط از طریق  دفاتر اقدام مجاز به برگزاری تور هستند
  • برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در شهر دژ کرد شهرستان اقلید
  • لزوم صدور احکام متناسب با جرم در مورد پرونده‌های مرتبط با حجاب
  • کمباین وارداتی جدید در کارون رونمایی شد
  • تأکید بر آگاه سازی دانش آموزان از نحوه برگزاری امتحانات نهایی