Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون حقوقی باشگاه تراکتور نسبت به عدم رسیدگی به شکایت این باشگاه از بازیکن غیرمجاز شهرخودرو اعتراض دارد.به گزارش بلاغ، باشگاه تراکتور حدود دو ماه قبل بابت قرارداد غیرمجاز بازیکنی به نام کارلوس چاواریا ملقب به چوچو با تیم پدیده شهرخودرو نامه شکایت خود را به کمیته انضباطی فوتبال ارسال کرد. اما با گذشت دو ماه از این شکایت کمیته انضباطی فدراسیون نسبت به این  اعتراض واکنشی نشان نداده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مصطفی کاراندیشی معاون حقوقی باشگاه تراکتور به خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، گفت: این بازیکن به عنوان بازیکن آزاد در تاریخ دو فوریه با باشگاه پدیده شهر خودرو قرارداد بسته است که البته زمان قرارداد او پنجره نقل و انتقالاتی بسته بوده ولی این بازیکن  جزو استثنائات مقرراتی بوده که توانسته قراردادش را ثبت کند. 

وی افزود: طبق ماده 6 مقررات انتقال فوتبال ایران مورد چوچو یک استثناء بوده که می‌توانسته قراردادش را ثبت کند. طبق استعلام‌هایی که ما از فدراسیون نیکاراگوئه گرفتیم کارلوس چاواریا بازیکن رئال استلی است که تاریخ قراردادش با این باشگاه از 30 خرداد 97 تا 29 خرداد 1400 است. این باشگاه چوچو را به صورت قرضی به تیم ویرکارا در کشور مالت می‌دهد اما در تاریخ 2 بهمن 97 این قرارداد فسخ می‌شود درنتیجه بازیکنی که قراردادش فسخ شده و به صورت قرضی بوده دیگر بازیکن آزاد حساب نمی‌شود ا ما او به عنوان بازیکن آزاد به ت یم پدیده آمده است. طبق قانون این باید متعهد به باشگاه اولیه‌اش می‌شد اما در فروردین و اردیبهشت 98 به عنوان بازیکن آزاد با تیم پدیده شهر خودرو قرارداد بسته است. 

معاون حقوقی باشگاه تراکتور ادامه داد: حتی اگر باشگاه پدیده  او را به صورت قرضی هم گرفته باشند این بازیکن با توجه به فسخ قراردادی که با تیم مالتی داشته حداقل باید یک نیم فصل بیرون می‌مانده و حق ا نتعقاد قرارداد با هیچ باشگاهی را نداشته است. حتی طی مکاتباتی که اسنادش موجود  است باشگاه رئال استلی بابت انتقال این بازیکن به پدیده از مسئولان شهر خودرو درخواست حق انتقال کرده است. حدود دو ماه از شکایت باشگاه تراکتور بابت این پرونده می‌گذرد اما هیچ اتفاقی از سوی فدراسیون فوتبال نیفتاده است. در حالی که ما لایحه مفصلی را به کمیته انضباطی فدراسیون تحویل دادیم. 

این مسئول حقوقی ادامه داد: از زمان شکایت ما حدود دو ماه می‌گذرد اما دلیل عدم رسیدگی به این پرونده را نمی‌دانیم در حالی که فصل جدید در حال آغاز شدن است و تکلیف تیم پدیده باید روشن شود. این بازیکن در چهار بازی برای شهر خودرو به میدان رفته و دو گل هم زده است و طبق قانون به تعداد بازی‌های انجام داده باید نتایج تیم شهر خودرو سه بر صفر اعلام شود و دوازده امتیاز از این تیم کسر شود. متاسفانه فدراسیون فوتبال با تعلل خود باعث می‌شود تا لیگ جدید شروع شود که در این صورت تیم پدیده باید با منفی دوازده لیگ را شروع کند. خیلی عجیب است که فدراسیون فوتبال که کل تشکیلاتش در یک ساختمان است برای چنین پرونده‌ای تعلل به خرج می‌دهد. یک مکاتبه کردن که کاری ندارد در ضمن ما تمام مکاتبات را در اختیار کمیته انضباطی قرار داده‌ایم. 

کاراندیش در ادامه این گفت‌وگو با نقد به عملکرد فدراسیون درخصوص شکایات باشگاه تراکتور تاکید کرد: باشگاه تراکتور بالغ بر 10 شکایت در فدراسیون فوتبال مطرح کرده که نمونه‌ای از این شکایت‌ها را می‌توانم نام ببرم مثل شکایت بازی پرسپولیس و سایپا به دلیل فحاشی‌ها، بازی سپیدرود و تراکتور، پرونده محسن فروزان، شکایت از توهین‌های هواداران پرسپولیس در شروع تمرینات فصل جدید که به ملت ترک‌زبان فحاشی‌های بدی شده و CD آن را در اختیار کمیته انضباطی قرار دادیم. در تمامی پرونده‌هایی که تراکتور شاکی بوده تعلل در رسیدگی کاملا مشخص است اما در پرونده‌ای که تراکتور متهم یا متخلف بوده ظرف 10 روی رای صادر شده، حرف ما این است اگر قرار به  اجرای عدالت است باید برای همه یکسان باشد همین بازیکن پدیده که دو ماه از شکایت ما می‌گذرد به صورت غیرمجاز برای این ت یم به میدان رفته و تبعات ماده 61 باید در انتظار باشگاه پدیده باشد. آقای تاج مدام به باشگاه ما می‌گویند که بیانیه ندهید و مصاحبه نکنید ما این پرونده را بررسی می‌کنیم اما هر روز که می‌گذرد خبری از رسیدگی نیست.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۸۷۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکایت سپاهان و نساجی رد شد

آفتاب‌‌نیوز :

تیم‌های صنعت نفت آبادان و سپاهان در روز بیستم فروردین ماه سال جاری در چارچوب دیداری از هفته بیست و دوم لیگ برتر به مصاف هم رفتند. در این بازی نماینده آبادان با نتیجه ۲ بر یک پیروز شد، اما باشگاه سپاهان بابت استفاده رقیب از مهاجم غیرمجاز شکایت کرد. کمیته انضباطی رای خود را در این پرونده به شرح زیر اعلام کرد:

 در خصوص شکایت باشگاه سپاهان علیه باشگاه صنعت نفت آبادان مبنی بر استفاده از بازیکن غیر مجاز به نام آقای ابوباکار تراولی در بازی مورخ ۱۳۰۳/۱/۲۰ دو تیم از سری مسابقات لیگ برتر فوتبال کشور با این توضیح که بر اساس بند ۲-۲-۲ دستورالعمل جذب مربیان و بازیکنان خارجی در صورت تمایل تیم‌های داخلی در به کارگیری بازیکنان خارجی آفریقایی غیر مطرح در بند ۲-۲ لازم است بازیکنی که در دو سال قبل از انعقاد قرارداد با تیم ایرانی سابقه حداقل ۴ بازی رسمی و دوستانه ملی در کارنامه خود دارد برگزیده شود و بازیکن مذکور نیز با توجه به اینکه گامبیایی می‌باشد مشمول این مقررات بوده در حالی که فاقد چنین سابقه‌ای می‌باشد و تعداد بازی ملی او طی دو سال اخیر تنها دو عدد بوده است.

با توجه به مجموع اوراق و محتویات پرونده و با عنایت به دفاعیات باشگاه صنعت نفت آبادان و نیز پاسخ استعلام به عمل آمده از سازمان لیگ فوتبال و همچنین پاسخ استعلام صورت گرفته از طریق دپارتمان بین الملل فدراسیون فوتبال از فدراسیون فوتبال کشور سوئد و اصله به این کمیته طی نامه شماره ۱۴۰۳۱۱۴۳۱ مورخ ۱۴۰۳/۱/۲۸ که بیانگر وجود سابقه ۹ بازی در سال ۲۰۲۲ و ۲ بازی در سال ۲۰۲۳ برای بازیکن مورد شکایت در لیگ فوتبال کشور سوئد می‌باشد و نیز ITC مورخ ۵ مارچ ۲۰۲۴ صادره از کشور سوئد در خصوص این بازیکن و با لحاظ اینکه طبق بند -۲-۵-۲ از دستور العمل جذب بازیکنان و مربیان خارجی مصوب ۱۴۰۰/۵/۱۷ هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال که حاکم بر موضوع می‌باشد آن دسته از بازیکنانی که در دو فصل گذشته مسابقات برخی کشور‌های اروپایی از جمله سوئد در صورتی که حداقل در هشت مسابقه از مسابقات رسمی باشگاه سابق در بالاترین لیگ سراسری و جام حذفی آن کشور بازی کرده باشند می‌توانند با باشگاه‌های لیگ برتر کشور قرارداد منعقد نمایند در نتیجه بازیکن ابوبا کار تراولی نیز مشمول این بند از دستورالعمل بوده و قرارداد منعقده با ایشان نیز منطبق با مقررات ابلاغی تشخیص و در نتیجه به لحاظ عدم احراز تخلف موضوع ماده ۶۱ مقررات انضباطی مسند به ماده ۹۵ این مقررات حکم بر برائت صادر می‌گردد.

در خصوص شکایت باشگاه نساجی مازندران علیه باشگاه صنعت نفت و بازیکن آقای ابوباکار تراولی با طرح ادعای مشابه فوق نیز با توجه به اینکه بازی دو تیم در تاریخ ۱۴۰۲/۱۲/۱۷ برگزار و شکایت باشگاه نساجی بر اساس استعلام به عمل آمده از سازمان لیگ در تاریخ ۱۴۰۳/۱/۱۵ مطرح شده است در نتیجه صرف نظر از صحت و سقم موضوع به لحاظ طرح شکایت خارج از مهلت مقرر ۲۴ ساعت مستند به مواد ۲۵ و ۹۰ مقررات انضباطی قرار توقف رسیدگی صادر می‌گردد. رای صادره ظرف مدت هفت روز قابل تجدید نظر خواهد بود.

منبع: فدراسیون فوتبال

دیگر خبرها

  • مصاحبه جنجالی هاشمی‌نسب درتبریز علیه پرسپولیس
  • رسیدگی به پرونده‌های قضایی باحضور رئیس دیوان عدالت اداری کشور
  • پدیده والیبال ایران سوژه پست جدید فدراسیون جهانی
  • نویدکیا: چه زمانی گفتم کار خارق‌العاده‌ای کردم؟ شما خودتان را ناراحت نکنید!
  • بازگشت پاراتکواندو به فدراسیون تکواندو با شروع تمرینات
  • شکایت سپاهان و نساجی رد شد
  • خبر خوش به گوش جواد نکونام رسید/ هافبک استقلال فیزیوتراپی را شروع کرد
  • دستور برای جلوگیری کسر امتیاز از نفت!
  • کاهش مدت زمان رسیدگی به پرونده‌های شکایت کارگران در گلستان
  • بازیکنان تراکتور تا بازی استقلال ممنوع‌ از مصاحبه شدند