Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، موج عظیم سفر گردشگران به «چرنوبیل» تقریبا از ۱۰ سال پیش آغاز شد، زمانی که طرفداران بازی ویدئویی «S.T.A.L.K.E.R» می‌خواستند سرزمینی را که در دنیای مجازی ملاقات کردند از نزدیک ببینند.

ماه «می» مینی‌سریال «چرنوبیل» روی آنتن رفت و کمپانی‌های گردشگری از افزایش ۳۰ الی ۴۰ درصدی بازدیکنندگان «چرنوبیل»، منطقه متروکه و فراموش شده خبر دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت اکراین نیز چندی پیش اعلام کرد، قصد دارد «چرنوبیل» را به یک مکان گردشگری رسمی تبدیل کند که انتظار می‌رود این تصمیم در نهایت «چرنوبیل» را به یکی دیگر از «مقاصد سیاه گردشگری» جهان اضافه کند.

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین که در ماه «می» آغاز به کار کرد در دهم جولای حکمی برای توسعه «چرنوبیل» امضا کرد. حال این تصمیم، واکنش دانشمندان و محققان را به دنبال داشته است.

دکتر «جیم بیزلی» استاد دانشگاه گرجستان که از سال ۲۰۱۲ تا کنون حیات وحش منطقه ممنوعه چرنوبیل را برسی کرده است، بیان کرد: «چرنوبیل بدترین فاجعه هسته‌ای در تاریخ بشر محسوب می‌شود. با این که این حادثه ۳۳ سال پیش رخ داد، هنوز یکی از آلودهترین محیط‌های رادیواکتیوی کره زمین بشمار می‌رود.»‌

به گفته دکتر «تی استین» استاد دانشگاه میکروبیولوژی و ایمنی‌شناسی، امروزه میزان تشعشات منطقه ممنوعه «چرنوبیل» از مکانی به مکان دیگر بسیار متفاوت است و به همین دلیل توصیه او به بازدیدکنندگان این منطقه داشتن اطالاعات کافی پیش از بازدید و کم‌کردن زمان بازدید از این منطقه است.

او بیان کرد: «هر چه بیشتر در معرض تشعشات قرار بگیرید، تاثیرات مخرب بیشتری از آن را در آینده شاهد خواهید بود.»‌

او به بازدیدکنندگان این مکان توصیه کرد اگر قرار است در این منطقه به چیزی دست بزنند، حتما از دستکش استفاده کنند. او بیان کرد بازدیدکنندگان «چرنوبیل» باید اکیدا از نزدیک شدن به گیاهان و جنگل‌ها دوری کنند. این مناطق بعد از فاجعه به‌خوبی پاکسازی نشده‌اند و هنوز مقدار قابل توجهی از تشعشات در آن جا باقی است.

تحقیقات نشان می‌دهد قارچ‌ها و خزه‌هایی که در این محل رشد کرده‌اند، رادیو اکتیو هستند. خوردن مواد غذایی این منطقه به هیچ عنوان امن نیست.

خطر کمتری کسانی را که بر روی سنگ‌فرش‌هایی که توسط مقامات پاکسازی شده‌اند قدم بر می‌دارند، نسبت به سایر افراد تهدید می‌کند. به گفته «استین» این مکان می‌تواند امن باشد، اما این امر منوط به نحوه رفتار گردشگران است.

«تیموتی موسیئو» بیولوژیست دانشگاه کارولینای جنوبی که برای بیست سال به بررسی حیات وحش چرنوبیل پرداخته است و اخیرا از سفر سالانه خود به «چرنوبیل» باز گشته است، بیان کرد، از دیدن بیش از ۲۵۰ گردشگر در خیابان‌های «پریپیات» شوکه شده است. به گفته او برخی از گردشگران برای گرفتن سلفی روی سپر ماشین‌های این شهر متروکه می‌نشستند.

این دانشمند بیان کرد: «هرچه تعداد افراد بیشتری به این منطقه سفر کنند، گرد و خاک بیشتری درهوا پخش خواهد شد و مسئله اینجاست که خاک این منطقه آلوده است.»

منبع:ایسنا

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: چرنوبیل دانستنی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۸۷۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطر سیل در کمین نان مردم جنوب کشور

آفتاب‌‌نیوز :

 «نون مصرفی دوسال خانواده هشت نفره‌ام را سیل برد» این‌ها حرف‌های دردناک محمد ریگی کشاورز منطقه سیستان و بلوچستان است.

به گفته وی ۲۵ کیسه ۱۰۰ کیلویی گندمش را سیل برده است.

رئیس مرکز خشکسالی احد وظیفه امروز هشدار داد هر لحظه امکان سیل خطرناک در مناطق جنوبی خوزستان، فارس، بوشهر و هرمزگان وجود دارد و کشاورزان مراقب گندم‌هایشان باشند تا سیل نبرد.

بارش‌های امسال در مناطق جنوبی کشور سیل‌های ویرانگری ایجاد کرد سیل‌ها حتی در کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس که باران برای آن‌ها رویا بود نیز شکل گرفت.

کارشناس کشاورزی ابراهیم مرادزاده می‌گوید که گندمکاران قبل از ورود کمباین به مزرعه، پیش بینی‌ها و هشدار‌های هواشناسی را ببینند، باران برداشت را سخت می‌کند و سیل ایجاد می‌کند.

سیل‌های اخیر در منطقه جنوب کشور ۱۱۶۰ میلیارد تومان به بخش کشاورزی خسارت وارد کرد.

با این میزان پول می‌توان کل گندم کشاورزان استان سیستان و بلوچستان معادل ۶۷ هزار تن را با قیمت کیلویی ۱۷۵۰۰ تومان خرید تضمینی کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • هشدار یک شرکت بیمه؛ در این شهر‌های اروپا مراقب جیب خود باشید!
  • خطر سیل در کمین نان مردم جنوب کشور
  • دیوان لاهه درباره «تهدید به انتقام‌جویی» علیه این مرجع بین‌المللی هشدار داد
  • تهدید با سلاح سرد در منطقه آبشار شاهرود / ۳ نفر متخلف دستگیر شدند
  • تهدید با سلاح سرد در منطقه آبشار شاهرود/ ۳ نفر متخلف دستگیر شدند
  • تصاویر | طبیعت بهاری کردستان
  • آغاز چهارمین جشنواره گل و گلاب در بوستان آب و آتش
  • هشدار جدی به مسافران؛ احتمال ریزش کوه و سقوط سنگ در ۲ مسیر
  • هشدار شهرداری منطقه چهار یزد به صاحبان منازل فرسوده
  • منطقه گردشگری کولیدر بروجرد مهیای توسعه و سرمایه گذاری