Web Analytics Made Easy - Statcounter

معصومه ابتکار روز شنبه در بازدید از طرح تامین خُرد در روستای نوره از توابع شهرستان سنندج اظهار داشت: در حال حاضر اقدامات بسیار موثری در زمینه حمایت از روستاییان انجام شده و حمایت هایی که به صورت های مختلف از فعالیت های روستایی انجام می شود بسیار قوی تر از حمایت های شهری است.

وی افزود: دلیل اصلی این حمایت ها اهمیتی است که روستا در اقتصاد، هویت و فرهنگ ما دارد، ضمن اینکه همه ما مدیون روستاییان بخصوص زنان، مادران و دختران روستایی در جای جای ایران زمین هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده اضافه کرد: صندوق های اعتباری خُرد یکی از فعالیت هایی است که در روستاها و برای توانمندسازی زنان روستایی در استان های مختلف کشور ایجاد شده اند.

وی یادآور شد: زنان عضو این صندوق‌ها علاوه بر دریافت خدمات فنی و آموزشی، از تسهیلات بانکی نیز برای توانمندسازی خود و توسغه طرح های خوداشتغالی استفاده کنند که تاکنون نتایج خوبی هم ایجاد این صندوق ها داشته است.

ابتکار تاکید کرد: در راستای اجرای این طرح هر ساله اعتبار مشخصی در نظر گرفته می شود که برای هر استان این اعتبارات متفاوت است.

وی خطاب به بانوان روستایی عضو این صندوق ها گفت: شما می توانید از ظرفیت ها و پتانسیل های این منطقه از جمله فرآوری محصولات کشاورزی، بوم‌گردی، گردشکری، توسعه و ترویج لباس های سنتی و قومی و غذاهای بومی محلی برای ایجاد اشتغال بهره بگیرید.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده افزود: از مسئولان استان کردستان درخواست کرده ایم که در مرکز استان نمایشگاه هایی را برپا کرده و بستر ارائه و عرضه تولیدات بانوان در آن فراهم شود ضمن اینکه بازار فروش نیز برای تولیدات آنان پیش بینی شود.

وی همچنین از بانوان خواست علاوه بر آموزش های که در بحث تولید و کارآفرینی می بینند به آموزش مهارت های زندگی نیز توجه جدی و ویژه داشته باشند.

۴۱۱ میلیارد ریال تسهیلات به طرح تامین مالی خرد اختصاص یافته است

مدیر شعب بانک کشاورزی کردستان نیز در این بازدید گفت: طرح تامین مالی خُرد زنان روستایی از سال ۸۲ در استان کردستان کلید خورده و تاکنون ۸۶۰ گروه با استفاده از ۴۱۱ میلیارد ریال تسهیلات تشکیل شده است.

اسعد فهیمی اظهار داشت: هدف اصلی ما در توانمندی سازی زنان روستایی است بر همین اساس نیز اعتباری که به این طرح اختصاص داده می شود به اعتبار و اعتمادی که به‌خود فرد وجود دارد، پرداخت خواهد شد.

وی با اشاره به تسهیلاتی که به این طرح ارائه می شود اشاره کرد و افزود: اعتبار طرح در سه مرحله بوده و در مرحله اول به هر فرد ۱۵ میلیون ریال، مرحله دوم ۲۵ میلیون ریال و در مرحله سوم ۳۵ میلیون ریال پرداخت می شود.

مدیر شعب بانک کشاورزی کردستان یادآور شد: براساس پیگیری های انجام شده اعتبار طرح امسال در هر سه مرحله افزایش یافته و تا سقف ۵۰ میلیون ریال پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه طرح تامین مالی خرد در زمین جلوگیری از مهاجرت به شهرها بسیار تأثیرگذار است، گفت: مهمترین هدف پروژه بانک پذیری و اجتماع پذیری زنان روستایی است که امیدواریم به خوبی پیش برود.

فهیمی از مسئولان خواست به بیمه اعضای گروه‌های خود یار طرح تامین مالی خرد توجه داشته باشند چرا که این بانوان اگر حمایت شوند پس از توانمندسازی از حمایت های بعدی ما بی بی نیاز می شوند.

طرح تامین مالی خرد بدنبال تغییر نقش زنان در جامعه روستایی است
معاون امور اجتماعی بهزیستی کردستان نیز گفت: دیدگاه ما در سازمان بهزیستی بحث توانمندسازی زنان روستایی است و هیچ ارگانی تاکنون نتوانسته به این شیوه زنان روستایی را دور هم جمع کند.

محسن شجاعی با بیان اینکه طرح تامین مالی خرد بدنبال تغییر نقش زنان در جامعه روستایی است، اظهار داشت: زنان روستایی با عضویت در این گروهها نقش اقتصادی در جامعه پیدا کرده اند و در مسیر اشتغالزایی و حل مشکلات اقتصادی خانواده های خود حرکت می کنند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده به منظور بررسی مشکلات و مسائل حوزه زنان روز شنبه از طریق فرودگاه شهدای سنندج وارد کردستان شد.

معصومه ابتکار در بدو ورود مورد استقبال استاندار، معاونین استانداری کردستان، مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری و جمعی از مسئولان اجرایی این استان قرار گرفت.

ابتکار معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده در سفر یک روزه خود به استان کردستان از طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار استان در سنندج بازدید کرد، در نشست تخصصی بررسی مسائل و مشکلات حقوقی و فقهی (شافعی) حوزه زنان و جلسه طرح ملی گفت و گوی خانواده نیز شرکت کرد.

ابتکار همچنین در این سفر از طرح تأمین خُرد با رویکرد بانکداری پیوندی در روستای نوره از توابع شهرستان سنندج بازدید می کند و سپس در برنامه زنده گفتمان از صدا و سیمای مرکز کردستان حضور پیدا می‌کند.

پایان بخش برنامه‌های سفر یک روزه معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده به کردستان، شرکت در جلسه شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان خواهد بود.

۷۳۴۸/‌۹۱۰۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اشتغال کردستان معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده توسعه روستایی زنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۸۸۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه پیام نور، نشست مشاوران زنان و خانواده دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی منطقه یک، با حضور دکتر فخرالسادات نصیری، مشاور امور زنان و خانواده وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، به‌ صورت مجازی و حضوری برگزار شد.

نصیری مشاور امور زنان و خانواده وزیر عتف در این نشست ضمن قدردانی از فعالیت‌های حوزه زنان و خانواده در دانشگاه پیام نور، اظهار داشت: بیش از ۸ هزار عضو علمی خانم در کشور داریم که سامانه ای برای شبکه سازی در این حوزه در حال انجام است.

همچنین دکتر فرهادی، مشاور زنان و خانواده دانشگاه پیام نور نیز در این نشست گزارشی از فعالیت‌های امور زنان و خانواده این دانشگاه را ارائه داد.

گفتنی است در این نشست مسائل و دغدغه‌های حوزه‌ی زنان و خانواده مطرح شد. در پایان نشست نیز از مهدکودک سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور بازدید کردند.

کد خبر 6087387

دیگر خبرها

  • دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ماست
  • اصلاح دستورالعمل فرزندخواندگی و کمک به جمع‌شدن برخی شیرخوارگاه‌ها
  • معاونت زنان ریاست‌جمهوری نمی‌تواند در اجرای موضوع حجاب وارد شود
  • خزعلی: در زمینه حجاب، دنبال فرهنگ‌سازی هستیم
  • خزعلی، معاون رئیسی: آموزش زیست عفیفانه به مربیان در دستور کار است/ در زمینه حجاب، دنبال فرهنگ‌سازی هستیم
  • زیرساخت‌های فرهنگی در مناطق ساحلی استان بوشهر تقویت شود
  • بیش از ۸ هزار عضو هیئت علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
  • خزعلی: در زمینه حجاب دنبال فرهنگ سازی هستیم
  • بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
  • خزعلی خبر داد : تعطیل شدن شیرخوارگاه ها