Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@10:24:19 GMT

افزایش ۲۳ درصدی مشارکت‌های مردمی ری در طرح حامی

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۸۸۶۴۳

افزایش ۲۳ درصدی مشارکت‌های مردمی ری در طرح حامی

به گزارش خبرنگار مهر، مینا رجایی بعد از ظهر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته بهزیستی برگزار شد طی سخنانی با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی مهم‌ترین متولی امور اجتماعی در تقویت معیشت و افزایش رفاه زندگی مددجویان و اقشار آسیب پذیر جامعه است اظهار داشت: مردم، خیرین و نیکوکاران طی ۳ ماهه نخست سال جاری ۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال مشارکت نقدی و ۱۵ میلیارد ریال به صورت غیرنقدی به اداره بهزیستی ری کمک کرده اند که این عدد به نسبت مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد رشد داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رجایی با بیان اینکه مشارکت‌ها و کمک‌های جذب شده در زمینه‌های مختلف به ویژه مساعدت مالی، مسکن، ایجاد اشتغال، بهداشت و درمان مددجویان مورد هزینه قرار می گیرند افزود: در ۳ ماه اول امسال بیش از ۳ هزار نفر در گروه‌های مختلف مثل آموزش مهارت‌های زندگی خانوادگی در محیط‌های کار و دانش آموزی، آموزش‌های قبل از ازدواج، تحت آموزش قرار گرفتند.

وی نگهداری معتادان، خدمات دهی به بیماران ایدزی، ساماندهی و جمع آوری کودکان کار و خیابانی و انواع غربالگری ها را از دیگر خدمات بهزیستی ری عنوان کرد و بیان داشت: در حال حاضر ۹ هزار معتاد در ۱۶ مرکز ترک اعتیاد ری نگهداری می‌شوند و باشگاه مثبت شهرری به ۵۷ بیمار ایدزی خدمات می‌دهد و ۱۰ هزار نفر در ری مورد غربالگری بینایی قرار گرفته اند.

رئیس اداره بهزیستی ری اظهار داشت: تعداد ۵۱ مهدکودک غیرمجاز در ری مورد شناسایی قرار گرفته اند که از ادامه فعالیت آنها بر اساس قانون جلوگیری شد و تعداد ۲۵ مهد کودک با مجوز رسمی از سازمان بهزیستی در شهرستان ری در حال فعالیت هستند که این رقم امسال به ۳۶ مهد افزایش یافته است.

رجایی به افزایش ۲۳ درصدی مشارکت‌های مردمی در طرح حامی اشاره کرد و گفت: در طرح حامی ۲۹۰ کودک در شهرستان ری با مبلغ ۷۱ میلیون تومان از طریق جلب و جذب مشارکت‌های مردمی حمایت می‌شوند.

کد خبر 4665598

منبع: مهر

کلیدواژه: بهزیستی سازمان بهزیستی شهرری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۸۸۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۷۷ خانواده دارای فرزند چند قلو تحت پوشش بهزیستی زنجان هستند

روح اله خدابنده لو گفت: پرداخت کمک هزینه معیشتی به خانواده‌های دارای فرزندان چند قلو و پرداخت کمک های موردی حسب نیاز فرزندان چند قلو مطابق دستورالعمل جامع حمایت‌های مالی از جمله خدمات و حمایت‌های بهزیستی از این خانواده‌هاست.

وی اضافه کرد: از مجموع خانواده های تحت پوشش ۶۳۳ خانوار دارای فرزند دوقلو و ۴۴ خانوار دارای فرزند سه قلو و بالاتر هستند که از خدمات بهزیستی بهره‌مند می‌شوند.

این مسئول ادامه داد: به منظور کاهش فشارهای ناشی از تولد همزمان چند نوزاد در یک خانواده و همچنین فراهم کردن امکان رشد و پرورش متعادل آنها، به خانواده های نیازمند دارای فرزندان چند قلو تا پایان ۶ سالگی فرزندان، مستمری ماهانه بر اساس دهک درآمدی و بعد خانوار و سایر خدمات حمایتی ارائه می شود که اجرای آن طبق بخشنامه های مربوطه است.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون ۳۰ هزار خانوار شامل ۱۰۰ هزار نفر تحت پوشش این سازمان هستند و خدمات متعددی به آنها ارائه می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • حمایت بهزیستی از ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چندقلو
  • معلم هایی که ستاره شدند
  • ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چند قلو تحت پوشش بهزیستی زنجان هستند
  • افزایش ۳۳ درصدی خدمات پستی البرز در خرید و فروش اینترنتی
  • افزایش ۲۶ درصدی کمک‌های مردمی به کمیته امداد
  • افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت مراکز جوارکارگاهی
  • رشد ۲۶ درصدی مشارکت های مردمی در کمیته امداد
  • تولید اثر فاخر سینمایی از زندگی محیط بان شهید «هوشنگ نصیری»
  • پویش «مشهد مهربان»، عامل یکپارچه‌سازی اجتماعی مشهد مقدس
  • افزایش ۴۰ درصدی تعرفه روانشناسی پاسخگو نیست/شرکت های بیمه‌ای به بحث پوشش خدمات روانشناسی ورود کنند